Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

Odpowiedz w temacie: 28 maja 2014 - Zapowiedź 17 MK w TVSM

Nazwa
Tytuł
Boardcode
B) ;) :) :P :laugh: :ohmy: :sick: :angry: :blink: :( :unsure: :kiss: :woohoo: :lol: :silly: :pinch: :side: :whistle: :evil: :S :blush: :cheer: :huh: :dry: :ok: :serce: :unlike: xD
Wiadomość
Powiększ /  Pomniejsz
Załączniki

Kod antyspamowy: Wpisz słownie liczbę 12 *

Historia tematu:: 28 maja 2014 - Zapowiedź 17 MK w TVSM

Maks. pokazywanych 15 ostatnich postów - (zaczynając od ostatniego)
2014/08/02 10:27 #17630

Pietrek

Pietrek Avatar

Nie wiem czy ktoś zwrócił uwagę, że jednokierunkowa część ulicy Curie-Skłodowskiej Marii. Jest udostępniona dla rowerzystów w dwóch kierunkach, wiec jakieś światełko w tunelu jest :-)
2014/08/02 09:16 #17627

j23

j23 Avatar

GDAŃSKI system rowerowy
Warto aby nasi włodarze się z tym zapoznali:
www.gdansk.pl/komunikacja,256,15319.html
A oto niektóre fragmenty

Ulice Jednokierunkowe
Wszystkie ulice jednokierunkowe oraz ulice objęte zakazem ruchu zostaną udostępnione rowerzystom w obu kierunkach. Udogodnienia obejmą w pierwszej kolejności Główne i Stare Miasto (do końca czerwca br.).
W większości przypadków wprowadzenie nowej organizacji ruchu nie będzie wymagało wytyczania specjalnych kontrapasów. Pojawi się za to odpowiednie oznakowanie wyłączające rowerzystów spod znaków zakazu. Na takich ulicach rowerzyści powinni poruszać się tak, jak ma to miejsce na typowych ulicach dwukierunkowych, czyli przy prawej krawędzi jezdni.
Dopuszczenie jazdy rowerem ?pod prąd? jest popularnym i skutecznym rozwiązaniem promującym ruch rowerowy w centrach miast w wielu krajach UE. Co najważniejsze, jest to rozwiązanie bardzo bezpieczne, ponieważ rowerzysta zachowuje kontakt wzrokowy z kierowcą nadjeżdżającego z przeciwka samochodu.
- Belgijski kodeks drogowy przewiduje obligatoryjnie dwukierunkowy ruch rowerowy na wszystkich ulicach.
- Badania prowadzone w Austrii i Niemczech wykazały, że rezygnacja z wymalowywania na takich ulicach kontrapasów rowerowych jeszcze bardziej podnosi bezpieczeństwo rowerzystów.

Strefa Tempo-30
Równolegle z otwarciem dla rowerzystów ulic jednokierunkowych, maksymalna prędkość pojazdów na obszarze Starego i Głównego Miasta zostanie ograniczona do 30 km/h. Takie ograniczenie znacząco podnosi bezpieczeństwo ruchu, ponieważ zmniejsza różnicę prędkości pomiędzy rowerzystami, a samochodami. Ulice stają się bardziej przyjazne dla niechronionych uczestników ruchu - pieszych i rowerzystów.
Warto zwrócić uwagę, że takie ograniczenie dodatkowo upłynnia jazdę i zwiększa przepustowość skrzyżowań. Średnia prędkość samochodów poruszających się w ruchu miejskim jest niższa od 30 km/h, a jadący z niższą prędkością kierowcy są skłonni do zachowania mniejszych odstępów przy przejeżdżaniu przez skrzyżowania.
- Ograniczenie do 30 km/h jest stosowane na 76% ulic w Berlinie i ponad 90% ulic w austriackim Graz.
- Powszechne wprowadzenie stref tempo - 30 skutkuje skokowym zmniejszeniem liczby wypadków oraz skali obrażeń odnoszonych przez ich ofiary.
2014/08/02 08:59 #17625

slimak

slimak Avatar

Daleko nie zajdziemy w ten sposób. Idąc od bubla do bubla nigdy nie powstanie w tym mieście wygodna i bezpieczna sieć dróg rowerowych. W takim Gdańsku czy Warszawie są całe zespoły urzędników, którzy projektują nowe drogi rowerowe i inne wygodne rozwiązania, mając na celu zwiększenie udziału ruchu rowerowego w całości podróży po mieście. Za to w Grudziądzu robi się bardzo dużo, żeby ten wzrost zahamować i skutecznie ludzi zniechęcić do wyboru takiego środka lokomocji. Tutaj żaden urzędnik nigdy nie jeździł po mieście rowerem, bo nie zaprojektowałby tak idiotycznych rozwiązań.
2014/07/31 21:39 #17590

Krzyś

Krzyś Avatar

Droga przez mękę ...
2014/07/31 20:43 #17589

j23

j23 Avatar

Jedna sikorka wiosny nie czyni, ale idzie (wolno bo wolno) na lepsze.
:S
Jeśli po każdej MK będzie jakaś naprawa bubla to może nasze wnuki będą mogły bezpiecznie i wygodnie jeździć rowerem po grudziądzkich ulicach i DDR-ach.
:evil:
2014/07/31 14:05 #17580

pieter

pieter Avatar

Kolejne skuteczne działanie Stowarzyszenia, Masy Krytycznej i naszego Prezesa :) WTR im. Marka Sikory w naprawie. Zlikwidowane zostały niebezpieczne zakręty na ul. Mieszka. Okazało się, że można po prostu zrobić prosto. Szkoda tylko społecznych pieniędzy niepotrzebnie wydanych na poprawki - władza ciągle w fazie projektowania nie bierze pod uwagę wskazówek Stowarzyszenia :(
Załączniki:
2014/05/29 18:16 #15720

krzys80

krzys80 Avatar

Widziałem w TV. Wypadło bardzo dobrze. Kamera wychwyciła sedno problemu :)
2014/05/29 17:45 #15719

Ewellka

Ewellka Avatar

Brawo Panowie! Świetna robota.
2014/05/28 17:04 #15701

wojtino

wojtino Avatar

To nie tu.
2014/05/28 17:04 #15700

wojtino

wojtino Avatar

Ja także dołączę.
2014/05/28 16:43 #15699

Matołek

Matołek Avatar

Za wspólne zapowiadanie 17 MK i demonstrowanie karkołomnych manewrów dziękuję:

B) Pawłowi
B) Pieterowi

Pozdrower :silly:
2014/05/28 12:47 #15693

Matołek

Matołek Avatar

14.00 na skrzyżowaniu ulic Grunwaldzkiej, Mieszka I, Zawiszy Czarnego i Garnizonowej :)

Kto może niech przybywa wspomagać nagranie :woohoo:

Pozdrowerek :silly:
2014/05/28 10:45 #15689

pieter

pieter Avatar

Miejsce doskonale nawiązuje do tematu najbliższej masy. Slalom no i ta czerwona, betonowa kosteczka :ohmy: Chętnie powiem coś do kamery na temat tego przedsięwzięcia :laugh:
2014/05/28 08:30 #15685

Matołek

Matołek Avatar

Niestety nie znam godziny - wiem jedynie, że po 13. Kiedy dostanę info od Wojtka z TV, wpiszę o której i gdzie. Macie jakieś propozycje miejsca? Może te cudowne zakręty nowej pseudoWTR idącej od Mieszka I w górę?

Pozdrawiam :)
Czas generowania strony: 0.145 s.