Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

Odpowiedz w temacie: Do Prezydenta w sprawie "Wytycznych"

Nazwa
Tytuł
Boardcode
B) ;) :) :P :laugh: :ohmy: :sick: :angry: :blink: :( :unsure: :kiss: :woohoo: :lol: :silly: :pinch: :side: :whistle: :evil: :S :blush: :cheer: :huh: :dry: :ok: :serce: :unlike: xD
Wiadomość
Powiększ /  Pomniejsz
Załączniki

Kod antyspamowy: Wpisz słownie liczbę 12 *

Historia tematu:: Do Prezydenta w sprawie "Wytycznych"

Maks. pokazywanych 15 ostatnich postów - (zaczynając od ostatniego)
2014/05/09 08:31 #14980

Matołek

Matołek Avatar

Sprawa jak widać utknęła, więc trzeba się było przypomnieć:
rowerowygrudziadz.pl/pliki/prezydent/SRG-UM-01-05-2014.pdf

Monit złożyłem 7 maja, a 8 dostaliśmy na adres e-mail Stowarzyszenia informację, że odpowiedź w drodze :) Czyli jakaś reakcja jest :)

"Dzień dobry,

W załączeniu przesyłam pismo w sprawie "Wytycznych projektowych, wykonawczych i utrzymania dróg rowerowych Miasta Grudziądza" które zostało już wysłane Pocztą Polską. Powodem zwłoki w odpowiedzi było zagubienie płyty CD która stanowiła załącznik do Pana Pisma.

W związku z powyższym przepraszam za ww. nieprawidłowości oraz proszę o kontakt telefoniczny w celu ustalenia terminu spotkania o którym mowa w załączonym piśmie.

Z poważaniem

Damian Jankowski
Podinspektor w Sekcji Inwestycji"
Załączniki:
2014/04/04 07:35 #13839

slimak

slimak Avatar

Mamy swoją grudziądzką aferę "lub czasopisma", kiedy pewne zapisy w projekcie przepisów prawnych nagle znikają. Ktoś powinien głową zapłacić za taki numer.
2014/04/03 20:54 #13831

Matołek

Matołek Avatar

Trzeba też oddać sprawiedliwość, że również w ZDM-ie była stworzona pierwotna wersja Wytycznych, na podstawie wrocławskich. Miało to ręce i nogi i widać, że robił to ktoś życzliwy :)
2014/04/03 16:25 #13829

Matołek

Matołek Avatar

Z dość wiarygodnego źródła wiem, że zmiany były wprowadzane w ZDM-ie w obawie o późniejszą konieczność stosowania wielu zapisów.

Odbyliśmy też wczoraj spotkanie z Prezydentem Sikorą, który twierdził, że zmiany zostały wprowadzone bez wiedzy Prezydenta. I wiecie co? To jest bardzo prawdopodobne. Wynikałoby z tego, że Prezydent wydał zarządzenie w przekonaniu, że dołącza do niego zatwierdzone przez nas wytyczne.

W każdym razie zobaczymy, jak podejdzie do sprawy Prezydent - mam nadzieję, że honorowo :)

Poniżej pismo złożone dziś na prośbę Prezydenta wraz z załącznikami :)

Pozdrowerek :silly:
Załączniki:
2014/04/03 15:32 #13828

iceman150

iceman150 Avatar

Weź pod uwagę, że jako jednostka podwładna prezydentowi mogli wprowadzić "odpowiednie uproszczenia" na prośbę Prezydenta.
2014/04/03 14:05 #13827

slimak

slimak Avatar

Tylko ZDM miał interes i kompetencje, żeby takie zmiany wprowadzić. Nikt w UM by się nie przejmował dużą częścią zapisów dotyczących szczegółów technicznych. Widać, że pisała to osoba z dobrą znajomością zagadnień inżynierii drogowej, a takich osób nie ma w UM.
2014/04/03 12:46 #13826

iceman150

iceman150 Avatar

Niekoniecznie w ZDM. Bo jak maatołek pisze to "poprawna wersja" była opracowanaa przy współpracy ZDM i rowerzystów. Te zmiany mogły nastąpić w dalszym obiegu tego dokumentu.
2014/04/03 11:52 #13825

slimak

slimak Avatar

Świetna robota. Teraz widać wyraźnie, że w ZDM jest jakaś wysoko postawiona osoba, która szczerze nienawidzi "cyklistów". Przykre, że takie osoby pracują w instytucjach publicznych.
2014/04/02 21:22 #13823

Matołek

Matołek Avatar

Macie pojęcie ile dni i nocy zabrało mi to porównanie? :blink:

No ale jest :) Porównałem projekt zatwierdzony przez nas i ZDM z tym, który ukazał się jako załącznik zarządzenia Prezydenta nr 115/13, a co z tego wyszło, podsyłam w załączniku i jutro złożę w biurze Prezydenta :)

Niezła sieczka :unsure:
Załączniki:
2014/03/23 20:44 #13648

Davis

Davis Avatar

maku napisał:
Wytyczne mogą być jedynie dokumentem doprecyzowującym ustawy i rozporządzenia które to jako jedyne określają to w jaki sposób się projektuje to czy owo. Projektant jest zobowiązany do sporządzenia projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami i takie oświadczenie składa ryzykując utratą uprawnień. Przestrzegania wytycznych (dobrych) można oczywiście wymagać od projektanta, ale po pierwsze muszą one być, a co najważniejsze musi się o nich znaleźć zapis w SIWZ.
Jeśli ktoś posiada wiedze lub widzi, wie o jakieś przesłankach że przetarg może być nieuczciwie rozpisany i rozstrzygnięty zobowiązany jest do powiadomienia odpowiednich organów.

Dlatego " dobre wytyczne" są tak ważną sprawą, by ewentualny margines błędu pozostawiony projektantowi i wykonawcy był jak najwęższy.
2014/03/23 20:18 #13647

maku

maku Avatar

Wytyczne mogą być jedynie dokumentem doprecyzowującym ustawy i rozporządzenia które to jako jedyne określają to w jaki sposób się projektuje to czy owo. Projektant jest zobowiązany do sporządzenia projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami i takie oświadczenie składa ryzykując utratą uprawnień. Przestrzegania wytycznych (dobrych) można oczywiście wymagać od projektanta, ale po pierwsze muszą one być, a co najważniejsze musi się o nich znaleźć zapis w SIWZ.
Jeśli ktoś posiada wiedze lub widzi, wie o jakieś przesłankach że przetarg może być nieuczciwie rozpisany i rozstrzygnięty zobowiązany jest do powiadomienia odpowiednich organów.
2014/03/23 19:58 #13646

Matołek

Matołek Avatar

Nasze wytyczne były bardzo szczegółowe i rygorystyczne, tylko ktoś je okroił i dodał nie furtkę, a raczej bramę do ich niestosowania :unsure:
2014/03/23 19:58 #13645

Davis

Davis Avatar

Niestety w kwestii projektanta w ogóle się z Wami nie zgadzam. Wybaczcie, ale to,że projektant musi być lokalny, żeby droga rowerowa miała ręce i nogi to jakaś aberracja, by nie nazwać dosadniej. To,że jedynym kryterium przetargu jest cena też nie jest argumentem. Gdyby było jak piszecie nie powstałyby dobre projekty infrastruktury rowerowej, a jednak powstają, zarówno wspaniałe ścieżki w dużych miastach, jak i wiejskich gminach, które z pewnością nie były projektowane przez miejscowe biura. Problem leży zupełnie gdzie indziej, przede wszystkim w dobrze sformułowanym przetargu, precyzyjnym określeniu warunków i skrupulatnym egzekwowaniu tychże. Ważne jest przede wszystkim podejście władz i ludzi podejmujących w tej dziedzinie wiążące decyzje. Jeśli to będę osoby niekompetentne, niechętne rowerzystom, które same w ruchu rowerowym widzą wroga to najlepsze nawet projekty nie pomogą, bo liczy się również tzw. klimat i zwykła urzędnicza solidność.
2014/03/23 19:49 #13644

iceman150

iceman150 Avatar

Krzysiu nie posuwajmy się tak daleko w tworzeniu teorii spiskowych. Nikt nikogo za rękę nie złapał więc myślę ze zarzut łapówek jest nieco niestosowny.

Dobrze rozumujesz matołku, tylko kwestia kto napisze odpowiednio wytyczne. ;) tym bardziej że musiałyby być one bardzo szczegółowe.

Co do małych projektów to fajnie byłoby np połączyć osiedle rządz ze ścieżką główną idącą do centrum np od strony północnej wzdłuż skaarpy za Skwerem Handlowym, a od południa ul. Korczaka/konstytucji 3 Maja i Południową ewentualnie północną.

No ale w takim przpadku nie ma co liczyć że projekt udałoby się zakończyć lub chociaż rozpocząć przed wyborami, a o to chyba władzy chodzi najbardziej.
2014/03/23 19:39 #13643

Matołek

Matołek Avatar

Dlatego uważam, że robienie tak wielkiego projektu bez możliwości jego sprawdzenia jest bez sensu. Jeśli władze chcą błysnąć przed wyborami, to niech zrobią jakiś mały projekt i go należycie zrealizują. Chętnie pomożemy. Przykładowo mógłby to być trakt północ-południe: Mniszek-Centrum, Centrum-Tarpno i to po liniach, które już są. Część zmodernizować, część dobudować, ale żeby to miało ręce i nogi.

Poza tym rozumiem, że jedynym kryterium jest cena, ale za wykonanie określonego zadania. Jeśli będą prawidłowe Wytyczne, to projektant musi im sprostać, bo jeśli nie, to nie wykonał zadania. Źle rozumuję?
Czas generowania strony: 0.165 s.