Pretekst 4 - Punkt widokowy Łosiowe Góry

Pretekst 4 - Zobaczyć jak zmienił się widok na Kotlinę Grudziądzką po wybudowaniu nowego mostu na Wiśle

Widok na ŁosiowąOpis celu:

Góry Łosiowe to zalesiona wysoczyzna morenowa nad prawym brzegiem Osy z kulminacją 88 m n.p.m. Punkt widokowy znajduje się na południowej, opadającej stromo ku Osie skarpie. Na wprost po przeciwległej stronie rozległej doliny Osy widoczna jest Kępa Forteczna, na której znajdują umocnienia z czasów pruskich. W samej zaś dolinie - pomiędzy linią Osy a Kępą Forteczną - rozlokowane są polskie bunkry z 1939 r. W Górach Łosiowych można zobaczyć niemieckie betonowe schrony z I i II wojny światowej.

Propozycja dojazdu - moja ulubiona, ale kto nie zna tamtego terenu, może się trochę pogubić (polecam tę opcję zwłaszcza jesienią):

GRUDZIĄDZKA GÓRA ZAMKOWA - i tu nie zjeżdżamy na dół ul. Zamkową aż do Solnej, tylko jeszcze przed pierwszą kamienicą w lewo wąską asfaltówką w kierunku Wisły - jedziemy wzdłuż skarpy z pięknymi widokami na Dolinę Wisły  - przecinamy poprzecznie napotkaną asfaltówkę, wjeżdżając w las i jechać wzdłuż ścieżki trzymając się linii wykopu fortyfikacji grudziądzkiej - przecinamy ostrym przełomem asfaltówkę dojazdową do Cytadeli i na najbliższym rozwidleniu w lewo - po wyjechaniu z lasu za płotem w lewo (po prawej powinniśmy widzieć charakterystyczny - okrągły radar lotniczy w NOWEJ WSI) - jeśli droga (polna) skręci w lewo, w kierunku Wisły należy nią podążyć do wspaniałego punktu widokowego na Dolinę Wisły - leśną drogą w dół (czerwony szlak pieszy) - PARSKI - od przystanku autobusowego w dół aż do wału, z którego widać nasz cel: masyw Gór Łosiowych - wałem do mostku na Osie - za mostkiem w lewo i aż do asfaltu - ZAKURZEWO - w lewo od asfaltu piaszczystą drogą w górę i na samej górze znowu w lewo (trzeba trochę pokombinować, żeby dojechać do punktu widokowego) - CEL: PUNKT WIDOKOWY NA GÓRZE ŁOSIOWEJ - ZAKURZEWO - BIAŁOCHÓWKO - MOKRE - ŚWIERKOCIN - NOWA WIEŚ - GRUDZIĄDZ