Jezioro Głęboczek (Kacze)

Pretekst 15 - Jezioro Głęboczek (Kacze)

Zainspirowany naszą wczorajszą wycieczką, postanowiłem utrwalić ją, dodając przebytą przez nas trasę do listy propozycji w dziale "Trasy rowerowe". Warto ją będzie kiedyś powtórzyć, a może i komuś się jeszcze udzieli. Sporo tam jeszcze terenu do odkrywania...

Trasa moim zdaniem jest niezwykle ciekawa ze względu na bardzo urozmaicony teren i krajobraz. Droga wiedzie na przemian grzbietem nadwiślańskiej skarpy widokowej na Dolinę Wisły, parkiem z elementami grudziądzkich fortyfikacji, lasami o urozmaiconej szacie roślinnej, grzbietem wału z widokiem na masyw Gór Łosiowych z przodu i góry nowowiejskiej z tyłu, by w końcu zaprowadzić nas nad urokliwe leśne jezioro, gdzie pływają łabędzie, kołują żurawie i szumią trzciny. Jest tam pomost, ławeczki i miejsce na ognisko. Myślę, że bezproblemowo można rozbić namiot.

Propozycja dojazdu:

Naszą wycieczkę można zacząć od Góry Zamkowej, na którą każdy Grudziądzanin z pewnością trafi. Zjeżdżając w stronę ulicy Solnej, skręcamy w lewo na skarpę, jeszcze przed pierwszą kamienicą i jedziemy podziwiając widoki na Wisłę  -  Napotkany po drodze asfalt prowadzący w obie strony z górki, przecinamy tylko w poprzek i zanurzamy się w parku, trzymając się ścieżki wzdłuż dzieła rogowego - następny asfalt, prowadzący do cytadeli też tniemy w poprzek, a za nim trzymamy się ścieżki pilnując, aby nie wyjechać na jezdnię - Kiedy skończy się las, skręcamy w lewo, "trzymając" się płotu jednostki wojskowej - Za jakieś 100 m droga skręci w lewo i ponownie w prawo - Skręcamy w pierwszą gruntową drogę w lewo, jak się nam nawinie i która zaprowadzi nas na punkt widokowy, z którego często startują paralotniarze (warto się tam zatrzymać i nasycić widokami) - Zjazd lasem na dół  - PARSKI - W Parskach w lewo na dół płytami jumbo i kierujemy się na wał - Wałem aż do zjazdu na most na Osie, przez który przejeżdżamy i wyjeżdżamy w Zakurzewie - Dalej według mapy, czyli ZAKURZEWO - WIELKI WEŁCZ - Kościół zostawiamy po lewej, jadąc dalej szutrówką - OKRĄGŁA ŁĄKA - Na rozwidleniu w prawo na Gardeję - Jakieś 100 do 200 m za punktem informacyjnym po lewej, jest skręt w prawo oznakowany jako punkt czerpania wody i miejsce postoju. Tu właśnie się kierujemy i mamy JEZIORO GŁĘBOCZEK (na załączonej mapce) a na mapach Google JEZIORO KACZE

Propozycja powrotu:

GARDEJA - Drogą krajową 55 do przejazdu kolejowego, a ok. 500 m za nim w lewo na Jamy - JAMY (po lewej mamy Rezerwat przyrody "Jamy") - Na skrzyżowaniu w lewo - JEZIORO GUBIŃSKIE - Skręcamy w prawo przed torami - SKURGWY - BIAŁOCHOWO - Za jeziorem jedziemy prosto, zjeżdżając z asfaltu (osobom, które mają luźne plomby polecam przejechać asfaltem przez Białochowo i dojechać do drogi głównej) - Brukowaną aleją jesionowo-klonową dojedziemy do Kłódki - LISIE KĄTY - KŁÓDKA - OWCZARKI

Kto z północnej strony miasta - ścieżką rowerową na wprost. Tym z południowej, polecam przed samymi torami zieloną kładkę na Trynce i wzdłuż torów, obok Jeziora Tarpno przez Tuszewo, kierować się na drugi etap średnicówki. Dalej co kto lubi

Dołączam poglądową mapkę

i fotki z naszego wyjazdu