Czy Grudziądz ośmieszy się
Wiślaną Trasą Rowerową z kostki betonowej?
Każdy już chyba słyszał, że Grudziądz dostał unijne dofinansowanie w wysokości 2 mln na budowę Wiślanej Trasy Rowerowej, która jak wynika ze wstępnego projektu ma być kolejną betonową tandetą. Jeśli tak się stanie, ośmieszymy się w oczach wszystkich polskich i europejskich środowisk rowerowych, a urzędnicy jak zwykle pogłaszczą się po główkach i rozpłyną w medialnym samozachwycie, kompletnie nie zważając na opinię najbardziej zainteresowanych, czyli rowerzystów.
...A może widział ktoś w Grudziądzu urzędnika, odpowiedzialnego za tworzenie ścieżek, który na codzień jeździ rowerem i korzysta ze swoich tworów? Jeśli tak, dajcie cynk, chętnie poznam jego opinię...
Jest niepojętym, ogólnokrajowym absurdem, to wieloletnie upieranie się urzędników przy budowaniu ścieżek z betonowej kostki, znienawidzonej przez rowerzystów, krytykowanej przez specjalistów. Jeśli ktoś ma jeszcze jakiekolwiek wątpliwości, niech przeczyta choćby wydaną w lutym tego roku
opinię Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, którą dołączyłem do złożonego wczoraj w Zarządzie Dróg Miejskich pisma.
W październiku 2011r. otrzymałem od dyrektora grudziądzkiego ZDM-u, Pana Jarosława Murgały obietnicę, że wszystkie nowo budowane projekty mają być już tworzone w nawierzchni asfaltowej. Czy obietnica ta jest aktualna i czy dotyczyć będzie WTR, zapytałem samego Pana Dyrektora i czekam cierpliwie na odpowiedź...
Grudziądz, 23 marca 2012
Tomasz Kędzior
ul. **************
86-300 Grudziądz
ZDM/02/23/03/2012
Dyrekcja Zarząd Dróg Miejskich w Grudziądzu
ul. gen. J. Hallera
86-300 Grudziądz
Zwracam się z uprzejmą prośbą o zapoznanie się z treścią dołączonej do niniejszego pisma "Opinii w sprawie typowych nawierzchni dróg dla rowerów" wydanej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w lutym 2012r.
Ponadto proszę o potwierdzenie, czy dana przez Pana Dyrektora Jarosława Murgałę obietnica o zaprzestaniu używania do budowy ścieżek rowerowych kostki betonowej na rzecz pożądanego przez rowerzystów asfaltu zostanie wprowadzona w życie i czy obejmie ona planowaną budowę Wiślanej Trasy Rowerowej. Żywię wielką nadzieję, że Grudziądz nie ośmieszy się przed ogólnopolskim i europejskim środowiskiem rowerowym, budując ścieżkę o znaczeniu europejskim ze znienawidzonego przez rowerzystów i odradzanego przez specjalistów tworzywa.
Niniejsze pismo jest listem otwartym, opublikowanym dla zainteresowanych tematem rowerzystów. Zwracam się z prośbą o zgodę na opublikowanie otrzymanej odpowiedzi w niezmienionej formie, za wyjątkiem mojego adresu zamieszkania, który zostanie zastąpiony gwiazdkami.
Załącznik: "Opinia w sprawie typowych nawierzchni dróg dla rowerów" wydana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.
z poważaniem
Tomasz Kędzior
...........................