Infrastruktura rowerowa

Uwolnić Grudziądzkie Śródmieście

Uwolnić Grudziądzkie Śródmieście!

            Wprowadzanie ruchu rowerowego na miejskie ulice to nie tylko wdrażanie zdrowego, niezależnego i skutecznego środka miejskiego transportu, ale i dalekosiężna poprawa bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu na miejskich ulicach.

            Uwolnić Grudziądzkie Śródmieście to akcja Stowarzyszenia Rowerowy Grudziądz na rzecz dwukierunkowego ruchu dla rowerów na ulicach jednokierunkowych, oraz zniesienia zakazu ruchu na wszystkich śródmiejskich ulicach naszego miasta.

Akcję tę poparł Zarząd Dróg Miejskich, niestety przedstawiciele Policji i Straży Miejskiej wchodzący w skład Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego nie podzielili naszego entuzjazmu i nie wyrazili zgody na otworzenie ulic jednokierunkowych pod prąd dla rowerów. Otwarte natomiast mają zostać dla ruchu rowerowego wszystkie śródmiejskie ulice zaopatrzone w "zakaz ruchu". Jesteśmy przekonani, że odmowna decyzja Komisji wynikła ze szczerej troski o bezpieczeństwo, jednakże nie zmienia to faktu, że myślenie członków Komisji jest nie tylko błędne, ale i bardzo starodawne.

Jazda rowerem pod prąd jest uznana za bezpieczną i powszechnie stosowana w nowoczesnych miastach Europy i w Polsce?

 Po pierwsze rowerzyści mają doskonały kontakt wzrokowy z nadjeżdżającymi z naprzeciwka kierowcami,

 Po drugie kierowcy, mający świadomość nadjeżdżających z naprzeciwka rowerzystów zmuszeni są do ostrożnej jazdy, co poprawia bezpieczeństwo wszystkich mieszkańców miasta,

 Po trzecie rozwiązania te sprawdzają się od wielu lat w praktyce nowoczesnych miast, w tym naszych sąsiadów - Torunia czy Bydgoszczy. Od trzech lat mamy również dwukierunkową dla rowerów ulicę w Grudziądzu (Skłodowskiej-Curie od Młyńskiej do Sienkiewicza).

Tak więc pozostaje nam stawić się na następnym posiedzeniu Komisji BRD, które odbędzie się w czerwcu. Możliwość udziału obiecała nam już Dyrekcja ZDM. Spróbujemy przekonać przedstawicieli służb porządkowych do słusznego i nowoczesnego spojrzenia na ruch rowerowy w mieście i mamy nadzieję, że się uda 

 

z rowerowym pozdrowieniem
w imieniu Stowarzyszenia Rowerowy Grudziądz 
Matołek 

Zaloguj się aby skomentować
Dodaj komentarz na Forum ( już dodano 35 ).

Starostwo Powiatowe - przyjazny gest, przyjazny parking

Starostwo Powiatowe w Grudziądzu
- przyjazny gest, przyjazny parking -

            Załatwiając wczoraj sprawę w Starostwie Powiatowym w Grudziądzu, przypomniałem sobie przychylną atmosferę w jakiej udało nam się namówić Starostę Powiatowego do stworzenia przyjaznego rowerzystom parkingu. Dzięki temu swoje sprawy w Starostwie Powiatowym można załatwiać przy użyciu roweru  

 6 stojaków w kształcie odwróconej litery "U" z grubościennej rury stalowej malowanej proszkowo, wbetonowanych solidnie w podłoże, o które można wygodnie rower oprzeć i przypiąć zgodnie z zaleceniami za ramę i koło. Stojaki umiejscowiono w bezpośrednim sąsiedztwie wejścia głównego, co powoduje, że rowery pozostawione na parkingu stoją w miejscu obserwowanym przez wielu ludzi, w tym pracowników urzędu. Takie umiejscowienie jest nie tylko wygodne, ale przede wszystkim zniechęca złodziei. Ustawiono również betonowe słupki eliminujące dość częsty problem zbyt bliskiego podjeżdżania samochodami, utrudniającego parkowanie roweru. 

 Bardzo serdecznie dziękujemy:

 Starostwu Powiatowemu za stworzenie przyjaznego rowerzystom parkingu na swoim terenie.
 Naszemu koledze Krzysiowi za ubicie przyjaznego gruntu i koordynowanie wspólnie z nami całego przedsięwzięcia.

Mamy wielką nadzieję, że postawione stojaki będą stanowiły inspirację dla innych instytucji, z którymi próbujemy nawiązać owocny kontakt. Liczymy, że postawione stojaczki zyskają zasłużoną popularność i skłonią do stawiania następnych, kiedy pojawi się taka potrzeba. 

 Więcej informacji i fotek w komentarzach do artykułu

 

z rowerowym pozdrowieniem
matołek 

Zaloguj się aby skomentować
Dodaj komentarz na Forum ( już dodano 1 ).

Kolejne spotkanie z Dyrekcją ZDM-u

Kolejne spotkanie Stowarzyszenia Rowerowy Grudziądz
z Dyrekcją Zarządu Dróg Miejskich w Grudziądzu

             W dniu dzisiejszym, tj. 17 listopada 2014 roku odbyło się kolejne spotkanie przedstawicieli Stowarzyszenia Rowerowy Grudziądz z dyrekcją Zarządu Dróg Miejskich w Grudziądzu. Spotkanie to zostało zainicjowane po zakończeniu drugiego spotkania konsultacyjnego (9.11.2014) w sprawie "Koncepcji Spójności" o której pisaliśmy wcześniej na naszym Forum. W spotkaniu udział wzięli: wicedyrektor ZDM - Jarosław Murgała, oraz my, czyli Davis i MatołekSmile

Celem dzisiejszego spotkania była przede wszystkim kolejna próba nawiązania konstruktywnej współpracy pomiędzy naszym Stowarzyszeniem, a urzędnikami odpowiedzialnymi za drogi w naszym mieście. Byłoby naprawdę budujące, gdyby taką współpracę udało się nawiązać z pożytkiem dla dobra ruchu rowerowego w naszym mieście oraz wizerunku ZDM-u.

Rozmowy przebiegały w pozytywnej atmosferze i napawały optymizmem, a z najważniejszych kwestii w telegraficznym skrócie można wymienić:

 Zawiązanie cyklicznych spotkań przedstawicieli Stowarzyszenia z dyrekcją ZDM-u,
 Wymiana kontaktów na linii SRG-ZDM na wypadek spraw pilnych,
 Omówienie kilku bieżących spraw pilnych, a prostych do zrealizowania, jak np. przywrócenie ruchu przez botanik, usprawnienie przejazdu przez Al. 23 Stycznia, czy eliminacja dyskryminującej rowerzystów sygnalizacji świetlnej z realizowanych właśnie projektów,
 Poszukiwanie recepty na unikanie w przyszłości kolejnych porażek projektowych,
 Umówienie terenowego spotkania przy ul. Południowej w sprawie najnowszej porażki projektowej, właśnie oddanej do użytku. 

Po spotkaniu po raz kolejny robimy sobie nadzieję, że sprawy w końcu drgną z miejsca, a relacje rowerzystów z urzędnikami odpowiedzialnymi za stan infrastruktury rowerowej w mieście ulegną oczyszczeniu Smile

z rowerowym pozdrowieniem
Matołek

 

Zaloguj się aby skomentować
Dodaj komentarz na Forum ( już dodano 25 ).

STOP! stawianiu słupów na drogach rowerowych w Grudziądzu

Stowarzyszenie Rowerowy Grudziądz mówi STOP! stawianiu słupów na drogach rowerowych

            Słupy na drogach rowerowych, to prawdziwa zmora naszego miasta. Przez wiele lat radosnej twórczości, nasi urzędnicy posadzili na drogach rowerowych prawdziwy las. Trzeba naprawdę mieć się na baczności, żeby podczas zwykłego korzystania z traktów rowerowych nie zrobić sobie krzywdy.

Właśnie stanęły nowe słupy związane z montażem nowej sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach Chełmińska-Kraszewskiego i Legionów-Mieszka I-Kruszelniciego - jak myślicie, gdzie?. Jak wynika z naszej korespondencji z Zarządem Dróg Miejskich, jedne słupy zostaną przestawione, a w przypadku innych cytuję: "nie ma możliwości przestawienia słupów sygnalizacji świetlnej [...] ze względu na konieczność zachowania skrajni komory sygnalizatora względem jezdni i torowiska tramwajowego". Czyli jak się okazuje, skrajnia jezdni i torowiska jest ważna, rowerowa już nie :-/

Stowarzyszenie Rowerowy Grudziądz jako pierwszy etap walki ze słupami na drogach rowerowych postanowiło nie dopuścić do stawiania nowych tego typu zagrożeń i podejmie w tej materii wszelkie dostępne kroki. Staramy się też budować świadomość społeczną w tej materii.

 Budujmy świadomość społeczną

Szanowni rowerzyści. Stawianie lub pozostawianie słupów, drzew czy jakichkolwiek innych przeszkód na drodze dla rowerów i w odległości mniejszej niż 20 cm od niej jest niezgodne z prawem. W przypadku kolizji z taką przeszkodą winny jest zarządca drogi i macie prawo domagać się od niego odszkodowania. Rozprzestrzeniajcie tę informację gdzie możecie, niech rośnie świadomość :)

 Dotychczasowa korespondencja w sprawie przytoczonych sygnalizatorów

        Pismo SRG - ZDM w sprawie słupów w skrajni ddr Legionów-Mieszka I
        Pismo SRG - ZDM w sprawie słupów w skrajni ddr Chełmińska-Kraszewskiego
        Odpowiedź ZDM - SRG w sprawie Legionów-Mieszka I wraz z dokumentacją fotograficzną
        Odpowiedź ZDM - SRG w sprawie Chełmińska-Kraszewskiego wraz z dokumentacją fotograficzną
        Ponowne pismo SRG - ZDM ze sprzeciwem

 Więcej informacji,  zdjęć i bieżącą korespondencję w sprawie będziemy zamieszczać w dyskusji do artykułu

z rowerowym pozdrowieniem
matołek 

Zaloguj się aby skomentować
Dodaj komentarz na Forum ( już dodano 6 ).

Zamiejscowy Ośrodek Dydaktyczny UMK stawia na parking rowerowy

Zamiejscowy Ośrodek Dydaktyczny
Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
stawia (na) parking rowerowy

            Stowarzyszenie Rowerowy Grudziądz z wielką przyjemnością i satysfakcją publikuje odpowiedź Zamiejscowego Ośrodka Dydaktycznego Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Grudziądzu, w którym informuje on, że na naszą prośbę stworzono przyjazny rowerzystom parking.

 ZODG/23/14/2014

 Parking, zgodnie z przesłanymi przez nas zaleceniami składa się z trzech ocynkowanych stojaków w kształcie odwróconej litery "U", solidnie wbetonowanych w podłoże, dzięki czemu można wygodnie rower oprzeć i przypiąć ramę. Będzie on służyć wygodzie i bezpieczeństwu pozostawiania rowerów przed placówką dla interesantów UMK.

 Dziękujemy za ten godny naśladowania gest, dzięki któremu wszelkie sprawy w grudziądzkim oddziale Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, można już załatwiać za pomocą roweru 

Mamy wielką nadzieję, że postawione stojaki będą stanowiły inspirację dla innych instytucji, z którymi próbujemy nawiązać twórczy kontakt. Liczymy, że postawione stojaczki zyskają zasłużoną popularność i skłonią UMK do stawiania następnych. 

 Więcej fotek w komentarzach do artykułu

z rowerowym pozdrowieniem
matołek 

Zaloguj się aby skomentować
Dodaj komentarz na Forum ( już dodano 1 ).

Miejskie Wodociągi i Oczyszczalnia tworzą przyjazny rowerzystom parking

Miejskie Wodociągi i Oczyszczalnia
tworzą przyjazny rowerzystom parking

            Z wielką przyjemnością i satysfakcją informujemy, że Miejskie Wodociągi i Oczyszczalnia w Grudziądzu, przy współpracy ze Stowarzyszeniem Rowerowy Grudziądz, zamontowały na swoim terenie 4 porządne stojaki rowerowe, tworząc przyjazny rowerzystom parking. Parking ten ma służyć zarówno pracownikom, jak i interesantom MWiO. Dzięki temu godnemu naśladowania gestowi, wszelkie sprawy w tej instytucji można załatwiać za pomocą roweru 

 4 stojaki w kształcie odwróconej litery "U" ze stali nierdzewnej, wbetonowane solidnie w podłoże, o które można wygodnie rower oprzeć i przypiąć zgodnie z zaleceniami za ramę i koło. Ponadto stojaki znajdują się w zasięgu dwóch kamer, co dodatkowo chroni przed złodziejami.

 Bardzo serdecznie dziękujemy:

 Firmie MWiO za stworzenie przyjaznego rowerzystom parkingu na swoim terenie.
 Panu Grzegorzowi Czyrkiewiczowi za sympatyczny kontakt i koordynowanie przedsięwzięcia.
 Michałowi Czepkowi za nawiązanie kontaktu MWiO z naszym Stowarzyszeniem.
 Pietrkowi, za systematyczne monitorowanie sprawy.

Mamy wielką nadzieję, że postawione stojaki będą stanowiły inspirację dla innych instytucji, z którymi próbujemy nawiązać owocny kontakt. Liczymy, że postawione stojaczki zyskają zasłużoną popularność i skłonią firmę do stawiania następnych. Świetnie by też było, gdyby chociaż ze dwa stojaki stanęły na nowo utworzonym przez MWiO sympatycznym skwerku z fontanną od strony ul. Sienkiewicza (odezwiemy się w tej sprawie do firmy).

 Więcej fotek w komentarzach do artykułu

z rowerowym pozdrowieniem
matołek 

Zaloguj się aby skomentować
Dodaj komentarz na Forum ( już dodano 6 ).

Antyrowerowa sygnalizacja świetlna wkracza do Grudziądza

Antyrowerowa sygnalizacja świetlna
wkracza do Grudziądza

            Kolejnym ważnym problemem, z którym będzie musiało zmierzyć się nasze Stowarzyszenie Rowerowy Grudziądz, jako organizacja reprezentująca interes grudziądzkich rowerzystów, jest pojawianie się na skrzyżowaniach sygnalizacji świetlnych, które w sposób oczywisty dyskryminują rowerzystów. Takie wrogie ruchowi rowerowemu sygnalizatory mamy już na przejeździe przez ul. Hallera, wzdłuż ul. Solidarności, a obecnie powstają w ciągu Chełmińskiej na przejeździe przez Kraszewskiego. Planuje się również takowe sygnalizacje zamontować w ciągu nowo budowanej ul. Konstytucji 3 Maja.

Jeśli pozwolimy na to teraz, takie rozwiązania mogą przyjąć się na dobre i problem się rozrośnie, a transport rowerowy straci na wartości Frown

Jak to działa - w telegraficznym skrócie:

 Rowerzysta podjeżdża do przejazdu i zawsze ma CZERWONE (chyba, że trafił akurat na zielone, wywołane przez poprzedniego rowerzystę). Musi więc wcisnąć guzik i poczekać.
 Jeśli w czasie naciśnięcia guzika na jezdni równoległej samochody mają ZIELONE i jadą sobie w tym samym co my kierunku, to rowerzyści i tak mają CZERWONE i stoją, pomimo, że ich kierunek jest wolny.
 Jeśli w tym samym czasie samochody jadące w takim samym co nasz kierunku mają CZERWONE, a za chwilę włączy im się ZIELONE, samochody pojadą, a rowerzyści nadal będą stać, mając CZERWONE.
 Dzieje się tak dlatego, że światło ZIELONE dla rowerzystów zapali się dopiero w następnym CYKLU sygnalizacji.
 Gdyby więc w tym samym kierunku rowerzysta jechał jezdnią, zamiast rowerową drogą, już dawno opuściłby skrzyżowanie i jechał dalej, zamiast stać, tracąc czas i wdychając toksyczne spaliny.

TAKA SYGNALIZACJA JEST NIEZGODNA Z PRAWEM, ALE W POLSCE POWSZECHNIE STOSOWANA! SYGNALIZACJA Z PRZYCISKIEM ZGODNIE Z PRAWEM MOŻE BYĆ STOSOWANA JEDYNIE DLA PIESZYCH!

Stowarzyszenie Rowerowy Grudziądz nie zgadza się na dyskryminację rowerzystów na skrzyżowaniach i podejmie w tej kwestii odpowiednie działania! A Czy Wy również mówicie NIE dla wprowadzania takich rozwiązań do Grudziądza?

z rowerowym pozdrowieniem
matołek

Zaloguj się aby skomentować
Dodaj komentarz na Forum ( już dodano 9 ).

Niebezpieczne drogi dla bezpieczeństwa rowerzystów

Niebezpieczne drogi
dla bezpieczeństwa rowerzystów

Szanowni Rowerzyści.

            W tym artykule chciałbym przedstawić Wam bardzo poważny problem, z którym zmaga się ostatnio Stowarzyszenie Rowerowy Grudziądz. Problem leży w urzędowej upartości prowadzenia dróg dla rowerów w taki sposób, aby rowerzysta przy pokonywaniu każdego skrzyżowania musiał wykonywać szereg bardzo niebezpiecznych i niewygodnych manewrów. Przykładem jest skrzyżowanie nowo budowanej drogi rowerowej wzdłuż ul. Konstytucji 3 Maja z ul Runa Leśnego:

Zgodnie z pierwotnym projektem, droga dla rowerów, pomimo jej przebiegu wzdłuż drogi z pierwszeństwem przejazdu, została odgięta pod kątem prostym i odsunięta od drogi głównej o ok 10 m.
Udało nam się przekonać Prezydenta Sikorę oraz ZDM i projekt zmieniono według naszych zaleceń, popartych twardymi opiniami fachowców (plus dla ZDM-u).
 Zmianę negatywnie zaopiniował Komendant Miejski Policji i projekt wrócił do pierwotnego stanu.

Jak twierdzi Komendant Policji, to dla bezpieczeństwa samych rowerzystów, tymczasem jest dokładnie odwrotnie. Intencja Policji niewątpliwie dobra, jednakże błędna. Nie pozostaje nam więc nic więcej, jak podjąć próbę przekonania Policji do słusznych i nowoczesnych rozwiązań, które nie tylko poprawiają bezpieczeństwo rowerzystów, ale i pozostałych uczestników ruchu.

Na zakończenie rzecz bardzo ważna i udowodniona: Jak myślicie, dlaczego Europa tak prężnie i uparcie wspiera rowerzystów w miastach? Bo tamtejsi urzędnicy wiedzą, że rowery podnoszą poziom bezpieczeństwa w mieście poprzez uspokojenie ruchu! To właśnie jest klucz!

 ZDM-II-I.7013.17.2.75.2013 - Odpowiedź ZDM w sprawie
Opinia GDDKiA (nasz niezbity dowód słuszności)

z rowerowym pozdrowieniem
matołek

 

Zaloguj się aby skomentować
Dodaj komentarz na Forum ( już dodano 17 ).

Jest przełom w kwestii przejazdów dla rowerów

Jest przełom w kwestii przejazdów dla rowerów

            Powrót przejazdów dla rowerzystów to wynik działań podjętych przez Stowarzyszenie Rowerowy Grudziądz. Naciski, pisma, spotkania i rozmowy, a w konsekwencji porozumienie z Prezydentem i Sekcją Inżynierii Ruchu z Grudziądzkiego ZDM-u, a konkretnie Panem Łukaszem Rządkowskim. Porozumienie to obejmuje współpracę w zakresie poprawy oznakowania dróg dla rowerów oraz usytuowania znaków.

Czemu przejazdy są takie ważne, że postanowiliśmy o nie zawalczyć?

Mógłby ktoś powiedzieć, że po ?Pasach? jeździ się tak samo, ale tak nie jest. Przejazdy dla rowerów stanowią ochronę prawną dla przejeżdżających przez jezdnię rowerzystów, stanowiąc coś w rodzaju prawnego parasola. Na przejściu dla pieszych niestety można rowerzystę bezkarnie potrącić, a potrącony rowerzysta dodatkowo może otrzymać mandat. Natomiast w przypadku potrącenia na przejeździe, kierowcę mogą czekać poważne konsekwencje. Doświadczenie dowodzi, że kierowcy na przejazdach zachowują się ostrożniej i uprzejmiej.
Trzeba też pamiętać, że zgodnie z przepisami, na większości przejazdów rower ma pierwszeństwo, a na przejście dla pieszych nie wolno mu nawet wjechać pod groźbą mandatu (obecnie 200 zł).

Co dalej?

Dziękujemy Panu Łukaszowi z grudziądzkiego ZDM-u. Mamy nadzieję, że przełom ten zaowocuje w Grudziądzu długotrwałą współpracą i poprawą bezpieczeństwa. Tymczasem już teraz pracujemy nad przełomem w innych rowerowych dziedzinach.

Więcej podejmowanych spraw znajdziecie w Pismach do Władz


z rowerowym pozdrowieniem
matołek

Zaloguj się aby skomentować
Dodaj komentarz na Forum ( już dodano 25 ).

Samoobsługowe stacje napraw rowerów w ramach Budżetu Obywatelskiego Grudziądza

Samoobsługowe stacje napraw rowerów
w ramach Budżetu Obywatelskiego Grudziądza

             Wczoraj wieczorem napisała do nas pani Emilia z prośbą o poparcie jej wniosku do pozyskanie środków na dwie stacje naprawcze na jej osiedlu. Pomysł zacny i mocno pro rowerowy, a pani Emilia potrzebuje wymaganych w projekcie 10-ciu podpisów popierających projekt. Poparcie mogą złożyć jedynie osoby, które ukończyły 16 lat i mieszkają na Osiedlu Kawalerii Polskiej.

Oczywiście projekt popieramy i apelujemy o możliwie szybkie zgłaszanie poparcia tutaj lub do pani Emilii (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.). Poniżej list od pani Emilii:

Witam serdecznie,
W związku z tworzącym się w Grudziądzu Budżetem Obywatelskim chciałabym złożyć wniosek o powstanie w moim okręgu samoobsługowych stacji napraw rowerów. Znając Państwa zaangażowanie w projekty związane z infrastrukturą rowerową pomyślałam, iż może pomogliby mi Państwo w realizacji zadania:) W załączeniu przesyłam projekt wniosku i mapę z zaznaczoną lokalizacją dwóch stacji. Byłabym wdzięczna za przejrzenie wniosku i ewentualne uwagi oraz rozpropagowanie akcji. Do 16 maja (ostateczny termin składania wniosków) zostało niestety niedużo czasu, ale może dzięki Państwa pomocy znajdą się chętni do wsparcia inicjatywy. Jeżeli tak, będę wdzięczna za maile i z chęcią podejdę do osób, które chciałyby podpisać się pod wnioskiem. Muszą to jednak być mieszkańcy osiedla Kawalerii Polskiej (okręg nr 6) - mapa zawierająca ulice okręgu znajduje się tutaj: http://grudziadz.pl/uploads/files/Budzet_obywatel/mapa-bud%C5%BCet%20obywatelski.jpg

Jeżeli Państwo wyrażą chęć publikacji mojego wniosku będzie mi bardzo miło. Mam nadzieję, że na wspólnej inicjatywie zyska wielu grudziądzkich rowerzystów:)
Pozdrawiam,
--
Emilia Markot

 W załączeniu wniosek

z rowerowym pozdrowieniem
matołek 

Zaloguj się aby skomentować
Dodaj komentarz na Forum ( już dodano 44 ).

Rewitalizacja grudziądzkiego nabrzeża i nowe asfaltowe ddr w Grudziądzu

Rewitalizacja grudziądzkiego nabrzeża
i nowe asfaltowe ddr w Grudziądzu

            Że o asfalt na drogach dla rowerów walczymy od lat, każdy już chyba wie. Dobrze położony asfalt to przede wszystkim przyczepność, lekkość i komfort jazdy, intuicyjne respektowanie przez pieszych jako jezdni, no i co bardzo ważne - trwałość.

Jednym z miejsc, gdzie w końcu pojawiła się upragniona nawierzchnia, jest rewitalizowane właśnie nadwiślańskie nabrzeże. Czy jest to początek stałej już zmiany na lepsze, to się w najbliższej przyszłości okaże. Tymczasem wielu z Was próbowało już nowego odcinka, czekamy więc na Wasze wrażenia i opinie.

Byłem, widziałem i cały odcinek w towarzystwie rowerowej ekipy przejechałem. Prace jeszcze nie ukończone, ale widać już ogólny zarys, a po układzie można się domyślić, że nawierzchnia w kolorze bordowym przeznaczona jest dla rowerów, natomiast asfalt czarny dla pieszych lub ruchu mieszanego.

Ogólnie uważam, że pomimo pewnych niedociągnięć, które przy odrobinie dobrej woli można by jeszcze poprawić, całość można poczytać na plus (zapominając na chwilę o części podwodnej - to osobna bajka):

 Pomimo wyczuwalnych nierówności, nową nawierzchnią śmiga się dość lekko i przyjemnie, a dobra przyczepność powoduje poczucie bezpieczeństwa Smile
 Krawężniki lepiej lub gorzej wyrównane do poziomu nawierzchni Smile
 Do poprawy jest usytuowanie barierek tuż przy samej krawędzi na pewnym odcinku ddr z co najmniej dwóch powodów:

1. Nikt ze względu na możliwość zahaczenia kierownicą nie zbliży się do barierki na mniej niż 40-50 cm, co z 2-metrowej szerokości drogi, czyni ją w rzeczywistości 1,5-metrową Undecided
2. Ludzie chcący popatrzeć na Wisłę z całą pewnością będą podchodzić do barierki, co spowoduje ich notoryczne przebywanie na ddr Undecided

Przepisy mówią o skrajni 20 cm, a zaleca się 50. Barierkę trzeba więc przesunąć, dlatego już niebawem do ratuszowego Wydziału Inwestycji i Remontów wpłynie pismo zgłaszające tę nieprawidłowość i domagające się jej poprawy.

 Wjazd od strony mostu sprawia wrażenie prowizorki. Czy został ukończony ? tego się dowiemy wkrótce.
 Szkoda też, że ruch jest raz dzielony, raz mieszany.
 Niepotrzebnie chodnik wykonano z asfaltu, co będzie wprowadzało niepotrzebne zamieszanie.

Po ewentualnym odsunięciu barierek, całość oceniłbym na czwórkę z minusem, chyba, że dojdą jeszcze jakieś niespodzianki?

 Kilka fotek z asfaltowania i nie tylko

z rowerowym pozdrowieniem
matołek

Zaloguj się aby skomentować
Dodaj komentarz na Forum ( już dodano 12 ).