Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

Odpowiedz w temacie: Uwolnić Grudziądzkie Śródmieście

Nazwa
Tytuł
Boardcode
B) ;) :) :P :laugh: :ohmy: :sick: :angry: :blink: :( :unsure: :kiss: :woohoo: :lol: :silly: :pinch: :side: :whistle: :evil: :S :blush: :cheer: :huh: :dry: :ok: :serce: :unlike: xD
Wiadomość
Powiększ /  Pomniejsz
Załączniki

Kod antyspamowy: Wpisz słownie liczbę 12 *

Historia tematu:: Uwolnić Grudziądzkie Śródmieście

Maks. pokazywanych 15 ostatnich postów - (zaczynając od ostatniego)
2015/08/03 19:22 #25101

j23

j23 Avatar

pieter napisał:
A tu np. uważają, że pas ruchu i droga dla rowerów to jeden pies:
Fragment z tego artykułu:
Pas ruchu dla rowerów stanowi część jezdni przeznaczoną do ruchu rowerów w jednym kierunku. Pasy ruchu mają dokładnie taką samą funkcję i znaczenie prawne jak drogi dla rowerów.
Nie ma tu stwierdzenia, że DDR i pas rowerowy to to samo, a tylko że spełniają tą samą funkcję, a to jest fakt.
2015/08/03 19:04 #25100

pieter

pieter Avatar

Przepraszam za poniższą fotkę - nawet nie wiem, kiedy się obróciła :laugh:

A tu np. uważają, że pas ruchu i droga dla rowerów to jeden pies:
www.gloszabrza24.pl/samorzad/830-nowe-przepisy-ruchu-dla-rowerzystow
2015/08/03 18:45 #25099

pieter

pieter Avatar

Skrzyżowanie ul. Mieszka i Legionów. Jadę od strony Tarpna do Kartoflaka i sobie patrzę na te znaki:


Po przejechaniu przez ul. Mieszka podróżujemy w kierunku Kartoflaka po kaflach, które chyba są chodnikiem dla pieszych. Potem tablica informuje, że za chwilę będzie wydzielony pas ruchu dla rowerów, a przed wydzielonym pasem następny znak zapowiada, że jedziemy po drodze pieszo-rowerowej, a na koniec dowiadujemy się z kolejnego znaku, że jest to koniec drogi rowerowej. I to wszystko na około 30-tu metrach. Czy rzeczywiście rowerzyście potrzebne są te wszystkie informacje? Ktoś tu chyba przesadził :(
Załączniki:
2015/08/03 10:27 #25086

Matołek

Matołek Avatar

Uthark napisał:

Na razie tramwaj nie ma zielonej fali. Wczoraj jechałem na pętlę w Tarpnie i co jakiś czas tramwaj stał na światłach. Może zielona fala to śpiew przyszłości.

Czyli sygnalizacje i tak muszą zostać przeprogramowane.
2015/08/03 09:57 #25084

Uthark

Uthark Avatar

Pietrek napisał:
Przygladalem się ostatnio rowerzyscie, który stał tam na czerwonym i tak sobie stał, stał i stał , aż w końcu pojechał na czerwonym :-) bo nie zauważył, że jest tam przycisk, który przeba wcisnąć, żeby światło w ogóle zmieniło się na zielone. Od takie małe utrudnienie dla rowerzystów. Oczywiście też brak podpórki na nogę, wiec żeby wcisnąć przycisk trzeba zasiąść z roweru.

Wczoraj widziałem grupkę rowerzystów, którzy czekali na zielone światło. Pewnie trochę by jeszcze poczekali, ale podszedłem do nich i powiedziałem, że muszą wcisnąć przycisk. Najpierw okazali zdziwienie, a potem wyśmiali to kuriozalne rozwiązanie.
2015/08/03 09:54 #25083

Uthark

Uthark Avatar

Pisałem wcześniej o rowerzystach jeżdżących po chodniku ul. Legionów pomimo istnienia fajnego traktu rowerowego.

Wczoraj widziałem rowerzystę jadącego pod prąd.
2015/08/03 09:52 #25082

Uthark

Uthark Avatar

matołek napisał:
Szczerze powiem, że jestem bardzo zaskoczony. Wydawało mi się bowiem, patrząc na całość projektu, że mimo kilku niedopracowań, widać tam szczere chęci :(

Mam takie pytanie, bo jeszcze tam nie byłem - czy samochody wyjeżdżające z ul. Sikorskiego też mają sygnalizację świetlną? Myślę, że tak, bo rzecz rozbija się o tramwaj i jego "zieloną falę".

Na razie tramwaj nie ma zielonej fali. Wczoraj jechałem na pętlę w Tarpnie i co jakiś czas tramwaj stał na światłach. Może zielona fala to śpiew przyszłości.
2015/08/02 21:33 #25074

iceman150

iceman150 Avatar

Jeszcze rozumiałbym to jeśli skrzyżowanie miałoby by być "bezkolizyjne", ale ono jest kolizyjne i takie rozwiązanie tym bardziej mnie dziwi.
2015/08/02 16:11 #25070

Pietrek

Pietrek Avatar

Piesi też maja przycisk i coś mi się wydaje, że jak piesi wcisną przycisk na przejściu dla pieszych na ul. Sikorskiego to za pali się ono także dla rowerzystów i odwrotnie.
2015/08/02 15:52 #25067

Matołek

Matołek Avatar

Bo już się przestraszyłem, że światło jest tylko dla rowerów.

Skoro tak, to wystarczyłoby zmienić program w taki sposób, aby światła dla rowerów działały równolegle z tymi dla jadących na wprost Wybickiego-Legionów. Zobaczymy co powie dyrekcja ZDM.

Na pocieszenie powiem Wam, że Toruń też ma przyciski, ale są one nieczynne. Nawet na nowych skrzyżowaniach je się montuje i od razu wyłącza - ot, taka technologia ;)
2015/08/02 15:38 #25064

Pietrek

Pietrek Avatar

Mają, ma je też przejście dla pieszych na Sikorskiego
2015/08/02 15:25 #25063

Matołek

Matołek Avatar

Szczerze powiem, że jestem bardzo zaskoczony. Wydawało mi się bowiem, patrząc na całość projektu, że mimo kilku niedopracowań, widać tam szczere chęci :(

Mam takie pytanie, bo jeszcze tam nie byłem - czy samochody wyjeżdżające z ul. Sikorskiego też mają sygnalizację świetlną? Myślę, że tak, bo rzecz rozbija się o tramwaj i jego "zieloną falę".
2015/08/02 14:56 #25061

pieter

pieter Avatar

Pietrek napisał:
Przygladalem się ostatnio rowerzyscie, który stał tam na czerwonym i tak sobie stał, stał i stał , aż w końcu pojechał na czerwonym :-) bo nie zauważył, że jest tam przycisk, który przeba wcisnąć, żeby światło w ogóle zmieniło się na zielone. Od takie małe utrudnienie dla rowerzystów. Oczywiście też brak podpórki na nogę, wiec żeby wcisnąć przycisk trzeba zasiąść z roweru.

Podpórka w tym miejscu byłaby na "otarcie łez", bo jak już wielokrotnie pisaliśmy, niedopuszczalnym jest sterowanie ruchem na DDR za pomocą przycisków.
2015/08/02 14:47 #25059

Pietrek

Pietrek Avatar

Przygladalem się ostatnio rowerzyscie, który stał tam na czerwonym i tak sobie stał, stał i stał , aż w końcu pojechał na czerwonym :-) bo nie zauważył, że jest tam przycisk, który przeba wcisnąć, żeby światło w ogóle zmieniło się na zielone. Od takie małe utrudnienie dla rowerzystów. Oczywiście też brak podpórki na nogę, wiec żeby wcisnąć przycisk trzeba zasiąść z roweru.
2015/08/02 14:31 #25057

pieter

pieter Avatar

Uthark napisał:
Ładny, typowo komunikacyjny trakt rowerowy, ale ZDM musi dołożyć "cegiełkę" pokazującą ich stosunek do roweru jako środka transportu w mieście. Po co to światło? Przecież rowerzyści mają swój pas, a kierowcy swój.

Podejrzewam chęć wykluczenia pierwszeństwa rowerzystów wynikającego z zasady: "rowerzysta z prawej". Kierowcy samochodów skręcających w prawo mogą wykonywać skręt bez oglądania się na rowerzystów :woohoo: ZDM ciągle myśli kategoriami: miasto dla samochodów :( no i na pewno chodzi też o nasze bezpieczeństwo :laugh: :laugh: :laugh:
Czas generowania strony: 0.143 s.