Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Połączenie Portowa-Klasztorna przez Al. 23 Stycznia

Śmieszki z życia wzięte ((o: 2014/10/24 17:28 #19753

  • iceman150
  • iceman150 Avatar
  • Wylogowany
  • Moderator
  • ICEMAN
  • Posty: 1715
  • Otrzymane podziękowania: 1047
  • Oklaski: 12
Tak tylko projekt który widzisz jest przed zmianą, więc malowanie powinno być inne od widocznego. A to że zniknie parking no cóż... jeszcze kilka lat temu nie było tam parkinfgu a była ścieżka rowerowa (fakt faktem że niektórzy tam parkowali ignorując ścieżkę).
Przeniesienie ścieżki na drugą stronę pozwoli uniknąć tego problemu.
Nie, nie prędkość była O.K. Tylko zakręt był za ciasny.
Za tę wiadomość podziękował(a): MARCINHD

Śmieszki z życia wzięte ((o: 2014/10/24 13:03 #19750

  • MARCINHD
  • MARCINHD Avatar
  • Wylogowany
  • Roweromaniak
  • FATBIKE,wypady extremalne :)
  • Posty: 1904
  • Otrzymane podziękowania: 1519
  • Oklaski: 9
iceman ... na projekcie wyraźnie widać miejsca wyłączone z ruchu.... i w/g mnie ma to sens....tyle że jadąc od Wisły w kierunku jaja zabiorą parking dla samochodów po prawej stronie wzdłuż kamienic... a to już nie jest fajne...
..albo na GRUBO ..... albo wcale ;)

Śmieszki z życia wzięte ((o: 2014/10/24 12:56 #19749

  • iceman150
  • iceman150 Avatar
  • Wylogowany
  • Moderator
  • ICEMAN
  • Posty: 1715
  • Otrzymane podziękowania: 1047
  • Oklaski: 12
Mogły być zmiany w planie. A właśnie zamiast budowy wysepki wystarczzyłoby wg mnie przekierowanie ruchu oznakowaniem poziomym. Wrysować w tym miejscu pas wyłaczony w ruchu plus wymalować linie kierunków jazdy.
Nie, nie prędkość była O.K. Tylko zakręt był za ciasny.

Śmieszki z życia wzięte ((o: 2014/10/24 12:45 #19748

  • MARCINHD
  • MARCINHD Avatar
  • Wylogowany
  • Roweromaniak
  • FATBIKE,wypady extremalne :)
  • Posty: 1904
  • Otrzymane podziękowania: 1519
  • Oklaski: 9
pierwsze co zauważyłem.... ddr jest z lewej ( w planie) a nie z prawej jak stoi obecnie znak - patrząc do twarzą do Wisły ...
..albo na GRUBO ..... albo wcale ;)

Śmieszki z życia wzięte ((o: 2014/10/24 12:10 #19747

  • slimak
  • slimak Avatar
  • Wylogowany
  • Bywalec
  • Posty: 122
  • Otrzymane podziękowania: 47
  • Oklaski: 1
W projekcie modernizacji linii tramwajowej jest trochę inaczej:
Za tę wiadomość podziękował(a): MARCINHD

Śmieszki z życia wzięte ((o: 2014/10/21 22:19 #19712

  • Krzyś
  • Krzyś Avatar
  • Wylogowany
  • Rowerowy Zapaleniec
  • !Caramba!
  • Posty: 732
  • Otrzymane podziękowania: 580
  • Oklaski: 3
Tomek napisał tj. namalował :
B) Właśnie coś w tym rodzaju jest tam potrzebne, może przesunął bym tę wysepkę przytulając ją do krawężnika dzielącego DDR=S z jezdnią w kierunku Wisły, ale taka wysepka to właśnie bezpieczeństwo dla rowerów.
B) Druga powinna być zaraz za przejazdem tramwajowym i za jezdnią na Klasztornej , aby blokować wjazd samochodom na ten wyznaczony na jezdni dwukierunkowy pas dla rowerów !!! B)

Brawo Tomku - masz to coś = intuicję drogowca rowerzysty !!!
B) Bicycle for fun B)

Śmieszki z życia wzięte ((o: 2014/10/21 21:56 #19707

  • Krzyś
  • Krzyś Avatar
  • Wylogowany
  • Rowerowy Zapaleniec
  • !Caramba!
  • Posty: 732
  • Otrzymane podziękowania: 580
  • Oklaski: 3
Hardy napisał :
Krzyś, Twoja propozycja, aby dla jadących od strony Wisły w górę, pod znakiem "Zakaz skrętu w lewo" umieścić tabliczkę "Nie dotyczy rowerów" oznaczałaby, że rowery mogą skręcać w lewo, w tę ulicę.

I o to mi właśni chodzi !!! Dlaczego lekki, wąski, niewielki rower turysty nie ma zajechać na Stare Miasto. Przestańmy ograniczać ruch rowerowy tylko wyznaczonych DDR i ulic. Czy to jakieś getto tworzymy dla rowerów lub wjazd tylko dla samochodów. A niech wjeżdżają nawet ciężarówki na Stare Miasto a rowerowi biada tam wjechać bo ma zakaz albo bo nie ma tam DDR !!!
Takie postępowanie to istny obłęd !!!
Rower powinien mieć wszędzie taryfę ulgową a nie zakazy i zakazy . Tylko tak odciążymy Starówkę i zachęcimy tutejszych turystów i tych przyjezdnych do zwiedzania Starówki i bywania w kafejkach itp.
B) Bicycle for fun B)

Śmieszki z życia wzięte ((o: 2014/10/21 10:06 #19694

  • j23
  • j23 Avatar
  • Wylogowany
  • Rowerowy Zapaleniec
  • turystyka i rower - dwie nierozłączne pasje.
  • Posty: 575
  • Otrzymane podziękowania: 626
  • Oklaski: 0
iceman150 napisał:
Jeśli byłoby po prawej (a tam juz była) mijałbyś co chwila zaparkowane na niej samochody ... W dodatku sam przejaz przez dwa pasy ... Przy nowym układzie dobrze byłoby wyznaczyć linię stopu dla aut przed przejazdem rowerowym ...A po za tym ściezka po prawej nijak nie byłaby połaczona ze ścieżką nad Wisłą. Przy obecnym okładzie znacznie łatwien na nia wjechać, a w przyszłości być moze połaczyć.
Zgadzam się w całej rozciagłości z Tobą.
Dodatkowa informacja - zgodnie z PoRD zmiana kierunku jazdy (skręcanie) w tym wypadku nie występuje, bo nie zmieniamy pasa ruchu
Zwykły rower jest pojazdem napędzanym siłą mięśni.
Rower jadący pod górę jest pojazdem napędzanym siłą woli.

Śmieszki z życia wzięte ((o: 2014/10/21 09:46 #19692

  • Hardy
  • Hardy Avatar
  • Wylogowany
  • Roweromaniak
  • Posty: 1314
  • Otrzymane podziękowania: 587
  • Oklaski: 4
To, co proponują Iceman (znak zatrzymania na ulicy) i Matołek (wysepka), jest logiczne. Można zamiast wysepki wymalować na ulicy pas ruchu dla aut jadących Al.23 Stycznia w stronę Wisły.

Krzyś, Twoja propozycja, aby dla jadących od strony Wisły w górę, pod znakiem "Zakaz skrętu w lewo" umieścić tabliczkę "Nie dotyczy rowerów" oznaczałaby, że rowery mogą skręcać w lewo, w tę ulicę.

Śmieszki z życia wzięte ((o: 2014/10/21 09:40 #19690

  • iceman150
  • iceman150 Avatar
  • Wylogowany
  • Moderator
  • ICEMAN
  • Posty: 1715
  • Otrzymane podziękowania: 1047
  • Oklaski: 12
Tak tu się zgadzam, samochody wyjezdzajace w prawo moga stwarzać pewne zagrozenie, dlatego proponowałem znak poziomy zastrzymania przed przejazdem rowerowym.
Nie, nie prędkość była O.K. Tylko zakręt był za ciasny.

Śmieszki z życia wzięte ((o: 2014/10/21 09:25 #19689

  • Matołek
  • Matołek Avatar
  • Wylogowany
  • Arcyklista
  • rowerzysta - turysta ((o:
  • Posty: 5014
  • Otrzymane podziękowania: 3866
  • Oklaski: 56
Dla orientacji, kiedy i jak powstał problem: www.rowerowygrudziadz.pl/index.php/artykuy-tematycznie-mainmenu-179/cieki-rowerowe-mainmenu-183?start=55

Dla jasności powiem wprost, że jestem autorem i inicjatorem pomysłu na to połączenie, jednak jak na razie brakuje jego ważnych elementów. Jednak tak jak pisałem, wykonanie można będzie ocenić dopiero po jego zakończeniu. Nieznane są mi też zamiary ZDM-u, ale widać, że przygotowywali się do tego już w czasie przebudowywania torowiska, bo obserwowałem jak starannie próbowali zrównać krawężnik z nawierzchnią.

Testowałem to rozwiązanie jadąc wedle założeń połączenia i jest właściwie jedno poważne zagrożenie, które mnie martwi - samochody jadące Al. 23 Stycznia w kierunku Wisły. Jest na wysokości Klasztornej dość spore przesunięcie ciągu jezdni w lewo, a do tego jeszcze dojdzie pas rowerowy. Dlatego w mojej propozycji zawarłem wyspę drogową (wybaczcie toporność rysunku ;)). Proponowałem też wygrodzenie pasa rowerowego słupkami, no i oczywiście przebudowanie wjazdu na ciąg nad Wisłą za murem oporowym.

Krzyś, w kwestii nawierzchni to pamiętam, jak przez 2 miesiące ekipa MZUP przekładała bruk po stronie kamienic i niewiele to zmieniło. poza tym ta nie jest tak zła, jak piszesz, ale zmianę na asfalt oczywiście popieram.

Drugą rzeczą jest fakt, że aby wpaść pod tramwaj jadąc pod górę, gdzie w dodatku tramwaj musi się zatrzymać, to trzeba by się naprawdę postarać. Tego akurat bym się nie bał. Bardziej samochodów skręcających w prawo z Klasztornej.

Pozdrowerek :)
Załączniki:
Mój rower napędza piękna przyroda :silly:
Za tę wiadomość podziękował(a): Krzyś

Śmieszki z życia wzięte ((o: 2014/10/21 07:23 #19686

  • iceman150
  • iceman150 Avatar
  • Wylogowany
  • Moderator
  • ICEMAN
  • Posty: 1715
  • Otrzymane podziękowania: 1047
  • Oklaski: 12
Krzyś hiperbolizujesz problem ;)
Jeśli byłoby po prawej (a tam juz była) mijałbyś co chwila zaparkowane na niej samochody (a na twoich zdjęciach widać ze parkuje tam nawet straz miesjka). W dodatku sam przejaz przez dwa pasy gdzie jeden masz praktycznie za plecami wg mnie wcale nie jest bezpieczniejszy czy szybszy, w dodatku wyjezdzający z Klasztornej wymuszali by Ci pierwszeństwo w takim układzie.

Przy nowym układzie dobrze byłoby wyznaczyć linię stopu dla aut przed przejazdem rowerowym. Zauwaz przy którym boku jezdni klasztornej jest w tym miejscu torowisko- zanim na nie wjedziesz masz ok 5m wolnej przestrzeni.

A po za tym ściezka po prawej nijak nie byłaby połaczona ze ścieżką nad Wisłą. Przy obecnym okładzie znacznie łatwien na nia wjechać, a w przyszłości być moze połaczyć.
Nie, nie prędkość była O.K. Tylko zakręt był za ciasny.

Śmieszki z życia wzięte ((o: 2014/10/20 22:26 #19681

  • Krzyś
  • Krzyś Avatar
  • Wylogowany
  • Rowerowy Zapaleniec
  • !Caramba!
  • Posty: 732
  • Otrzymane podziękowania: 580
  • Oklaski: 3
B) Przepraszam bardzo, ale takie rozwiązanie, o które się spieramy jest jedynym jak dotychczas w Grudziądzu i bardzo nietypowe.
B) Podobne jest nieco do kontrpasa i zaskakujące więc winno być jeszcze raz wspomnę nader błyskawicznie tj. w mgnieniu oka czytelne, bez żadnych wątpliwości.
B) Należy wziąć jeszcze raz pod uwagę wyskaujący tramwaj+dziwne skrzyżowanie
+niedogodność pod górkę+bardzo niewygodną tj. niebezpieczną nawierzchnię /jaką jest bruk dla koni a nie dla roweru/.
B) To wszystko to kuriozalne rozwiązanie, które zarządca załatwia byle jak niepełnym i nieczytelnym oznakowaniem -> czytaj a niech tam mają i niech się męczą i głowią !!! B)
B) Całość uważam za niepełne i nieczytelne oznakowanie zagrażające bezpieczeństwu przy bardzo nietypowym i pierwszym tego typu w mieście.

Iceman napisał dalej :
Na al. 23 Stycznia poruszasz się przecież lewą stroną jezdni patrząc od strony Wisły i tak naprawdę aby wjechać na ten chodniko/DDR wykonujesz aby lekkie odbicie i jeśli będzie ten przejazd dobrze oznakowany to nawet nie jest tam wg mnie konieczne sygnalizowanie jakiegokolwiek manewru.

B) Odnośnie sygnalizowania manewru to niewielu się to powiedzie - pamiętaj jesteś pod górkę+bruk+z lewej tramwaj+naprawdę jak nadjedzie nie masz miejsca aby się przed nim zatrzymać. Więc lewostronne /pod górę/ położenie DDR w tym miejscu jest poronione, gdyby było położone po prawej miałbyś i miejsce bezpieczne na zatrzymanie i nie wjeżdżałbyś bezpośrednio pod tramwaj !!!
Chyba o to chodzi aby nas tramwaj zdziesiątkował -> będzie cisza w eterze i święty spokój.
B) Fakt naprowadziłeś mnie na ten tok myślenia i BARDZO DOBRZE bowiem nikt tego nie zauważył!!! B)
B) Bicycle for fun B)

Śmieszki z życia wzięte ((o: 2014/10/20 22:14 #19680

  • iceman150
  • iceman150 Avatar
  • Wylogowany
  • Moderator
  • ICEMAN
  • Posty: 1715
  • Otrzymane podziękowania: 1047
  • Oklaski: 12
Krzyś z malkontentem to oczywiście taki żarcik był ;) miałem nadzieje, że się połapiesz.
Co do skrętu w lewo w dalszym ciągu uważam że nie skręca się w lewo :)
To tak jak na ul. Sikorskiego jadąc do góry pas jezdni zmienia swój tor i lekko musisz odbić w lewo na wysokości więzienia.
Na al. 23 Stycznia poruszasz się przecież lewą stroną jezdni patrząc od strony Wisły i tak naprawdę aby wjechać na ten chodniko/DDR wykonujesz aby lekkie odbicie i jeśli będzie ten przejazd dobrze oznakowany to nawet nie jest tam wg mnie konieczne sygnalizowanie jakiegokolwiek manewru.

A za malkontenta przepraszam jeszcze raz ;) żarcik był.
Nie, nie prędkość była O.K. Tylko zakręt był za ciasny.

Śmieszki z życia wzięte ((o: 2014/10/20 21:53 #19678

  • Krzyś
  • Krzyś Avatar
  • Wylogowany
  • Rowerowy Zapaleniec
  • !Caramba!
  • Posty: 732
  • Otrzymane podziękowania: 580
  • Oklaski: 3
Iceman napisał :
Krzyś z tym znakiem zakazy skrętu w lewo przesadzasz :P
Aby się włączyć w ścieżkę na plantach nie musisz przecież w lewo skręcać tylko jechać praktycznie na prost po lekkim skosie, jedziesz przecież dalej wzdłuż głównej drogi, która wiedzie na wprost. Znak zakazu skrętu w lewo tyczy się skręcania w jednokierunkową ul. Klasztorną.

A no i ty nie musisz skręcać na ścieżkę, bo jadąc prawidłowo powinieneś nią już jechać od samego dołu ;)

Malkontent z Ciebie :P
B) Jeśli już to pedant, a nie malkontent Icek !
B) Jakby nie patrzeć to tak czy inaczej każdy rower chcąc wjechać na planty na DDR-S musi 15 stopni skręcić w lewo !!! -> patrz na fotki, które załączyłem !!!! B)
B) Mało tego brak jest znaku ostrzegawczego A-21 /uwaga tramwaj/ wraz z tabliczką T-7 i chyba t-18 /nieoczekiwana zmiana kierunku ruchu o przebiegu wskazanym na tabliczce/ co jest bardzo istotne dla każdego roweru - tym bardziej spoza Grudziądza, który nie zna zupełnie sytuacji drogowej w tym dziwnym miejscu, bowiem jedzie pod górkę - dziwnie bo znaki nakazują mu jazdę po lewej stronie jezdni - nic nie widzi dopóki nie wjedzie na tory tramwajowe, a wtedy jest już po obiedzie -> leży pod kołami tramwaju !!! Nie daj boże !!! B)

B) I też bym polemizował, bowiem ja nigdy bym Ciebie tak nie nazwał, więc uważam, że nie zasłużyłem sobie na takie określenie - przecież wszystkim nam chodzi o wspólne bezpieczeństwo.
B) Przecież oznakowanie powinno być logiczne, czytelne i to bez namysłu, bo podczas jazdy na polemiki, z samym sobą, przed znakiem czasu nie ma !!! B)
B) Nic nikomu nie ujmując uważam, że pod znakiem B-21 /zakaz skrętu w lewo/ powinna być dla jasności sytuacji i porządku prawnego tabliczka T-22 /nie dot. roweru/ i jest to bardzo logicznie uzasadnione dla bezpieczeństwa !!! B)

Czy dalej uważasz mnie za malkontenta przy tym bałaganie w oznakowaniu ?
B) Bicycle for fun B)
Za tę wiadomość podziękował(a): MARCINHD

Śmieszki z życia wzięte ((o: 2014/10/20 19:37 #19674

  • iceman150
  • iceman150 Avatar
  • Wylogowany
  • Moderator
  • ICEMAN
  • Posty: 1715
  • Otrzymane podziękowania: 1047
  • Oklaski: 12
Krzyś z tym znakiem zakazy skrętu w lewo przesadzasz :P
Aby się włączyć w ścieżkę na plantach nie musisz przecież w lewo skręcać tylko jechać praktycznie na prost po lekkim skosie, jedziesz przecież dalej wzdłuż głównej drogi, która wiedzie na wprost. Znak zakazu skrętu w lewo tyczy się skręcania w jednokierunkową ul. Klasztorną.

A no i ty nie musisz skręcać na ścieżkę, bo jadąc prawidłowo powinieneś nią już jechać od samego dołu ;)

Malkontent z Ciebie :P
Nie, nie prędkość była O.K. Tylko zakręt był za ciasny.

Śmieszki z życia wzięte ((o: 2014/10/20 18:29 #19671

  • MARCINHD
  • MARCINHD Avatar
  • Wylogowany
  • Roweromaniak
  • FATBIKE,wypady extremalne :)
  • Posty: 1904
  • Otrzymane podziękowania: 1519
  • Oklaski: 9
przy lukoilu stoi taki znak na torowisku- co prawda bez znaku STOP i motorniczy zatrzymują tam tramwaje... przynajmniej ja się kilkukrotnie z tym spotkałem i nawet machnął mi motorniczy ( czy motornicza- bo to była kobieta abym jechał) tramwaj poruszał się od strony Rządza :whistle:
..albo na GRUBO ..... albo wcale ;)

Śmieszki z życia wzięte ((o: 2014/10/20 18:14 #19670

  • j23
  • j23 Avatar
  • Wylogowany
  • Rowerowy Zapaleniec
  • turystyka i rower - dwie nierozłączne pasje.
  • Posty: 575
  • Otrzymane podziękowania: 626
  • Oklaski: 0
Krzyś napisał:
6. Tramwaj powinien mieć jakieś wcześniejsze oznaczenie tak jak przed przejazdem przez tory kolejowe o zbliżającym się przejeździe rowerów - przecież jak zobaczy rower to kto go wyhamuje - tylko superman i spiderman - napewno nie motorniczy !!!
CYTUJĘ przepisy dotyczące stawiania znaków Dziennik Ustaw nr 220 poz. 2181
"Dopuszcza się stosowanie znaku B-20 dla kierujących tramwajami, gdy torowisko przecina drogę publiczną."
KONIEC CYTATU
1. Tu torowisko jest na drodze publicznej - co na takie ustawienie znaku mówi POLICJA
2. A co z ZIELONĄ LINIĄ dla tramwajów (ma być wg projektu dofinansowanego przez UE - takie były informacje w mediach)
3. Znak wymusza zatrzymywanie KAŻDEGO tramwaju bez względu czy rowerzysta jest czy nie - ciekawe czy znajdzie się chociaż jeden motorniczy popierający to rozwiązanie.
B)
Zwykły rower jest pojazdem napędzanym siłą mięśni.
Rower jadący pod górę jest pojazdem napędzanym siłą woli.

Śmieszki z życia wzięte ((o: 2014/10/20 15:09 #19664

  • Matołek
  • Matołek Avatar
  • Wylogowany
  • Arcyklista
  • rowerzysta - turysta ((o:
  • Posty: 5014
  • Otrzymane podziękowania: 3866
  • Oklaski: 56
Krzyś napisał:
B) Nie Marcinie nie jesteś ślepy, ale ci którzy o tym decydują.

A mianowicie :
1. Znak stoi po prawej stronie odcinaka Al. 23 I, ale brak jest połączenia do prawego pasa rowerowego /w dół do Portowej do Wisły/ przez ul. Klasztorną poprzez świeżo ułożone tory tramwajowe wraz z całą nawierzchnią brukową -> w zamian nakreślono kredą linie pod 20 cm białe linie, które mniemam będą malowane farbą na bruku i wytrzymają 3 miesiące - może !!!
2. Brak dywaniku asfaltowego na tym końskim bruku, bo to nie nadaje się dla rowerów typu góral a treking to wywraca się i zagraża innym !!!
3. Fakt znaki zakazu zatrzymywania i postoju są w obu kierunkach ustawione i to jedyny plus - czytaj prawidłowość;
4. Brak analogicznego znaku informacyjnego o dwóćh pasach ruchu w dół i górę plus z lewej strony pasa rowerowego dwukierunkowego podjeżdżając pod górkę od Wisły = ul. Portowej u samej nasady gdy ulica się zaczyna
taki znak stoi dopiero na wysokości 3/4 długości od dołu tj. od Wisły !!!
Skąd kierowcy mają wiedzieć, że tu obowiązuje taka organizacja ruchu ? skoro zjeżdżając z tego ronda na Trynce nic go o tym nie informuje ani przed ani za rondem ?
5. Zaraz pod górką podjeżdżając pod nią z dołu po prawej stronie stoi znak zakazu skrętu w lewo - więc podjeżdżający rowerem wg znaków i przepisów lewą stroną jezdni = bruku, mniemam, że nie ma prawa skręcić w lewo na ścieżkę rowerowrowo - pieszą na plantach Al. 23 I !
Pod tym znakiem zakaz skrętu w lewo powinna - myślę być podwieszona tabliczka nie dot. rowerów,

Pikne połączenie DDRów - nie ma co .

6. Tramwaj powinien mieć jakieś wcześniejsze oznaczenie tak jak przed przejazdem przez tory kolejowe o zbliżającym się przejeździe rowerów - przecież jak zobaczy rower to kto go wyhamuje - tylko superman i spiderman - napewno nie motorniczy !!!


Widoczne linie wykonane kredą pod dwie 20 cm białe linie ?



Może trzeba dać im szansę do czasu aż skończą. Fakt, do czasu aż wszystko zostanie racjonalnie poukładane, znaki powinny być zakryte, ale niewątpliwie chłopaki zamiary mają dobre :woohoo:
Mój rower napędza piękna przyroda :silly:
Za tę wiadomość podziękował(a): Krzyś, MARCINHD

Śmieszki z życia wzięte ((o: 2014/10/20 14:47 #19662

  • Krzyś
  • Krzyś Avatar
  • Wylogowany
  • Rowerowy Zapaleniec
  • !Caramba!
  • Posty: 732
  • Otrzymane podziękowania: 580
  • Oklaski: 3
Marcin napisał :
oj tam oj tam :) a ten znak widzieliście? przepraszam za słabą jakość...ale robiłem teraz na szybko z telefonu wracając z synem z treningu..... zastanawia mnie ten wydzielony pas dla rowerów... gdzie go zmieszczą :P :whistle:
wczoraj do południa



chyba nie było do południa tego znaku.... chyba że jestem ślepy :P

B) Nie Marcinie nie jesteś ślepy, ale ci którzy o tym decydują.

A mianowicie :
1. Znak stoi po prawej stronie odcinaka Al. 23 I, ale brak jest połączenia do prawego pasa rowerowego /w dół do Portowej do Wisły/ przez ul. Klasztorną poprzez świeżo ułożone tory tramwajowe wraz z całą nawierzchnią brukową -> w zamian nakreślono kredą linie pod 20 cm białe linie, które mniemam będą malowane farbą na bruku i wytrzymają 3 miesiące - może !!!
2. Brak dywaniku asfaltowego na tym końskim bruku, bo to nie nadaje się dla rowerów typu góral a treking to wywraca się i zagraża innym !!!
3. Fakt znaki zakazu zatrzymywania i postoju są w obu kierunkach ustawione i to jedyny plus - czytaj prawidłowość;
4. Brak analogicznego znaku informacyjnego - o dwóch pasach ruchu w dół i górę plus z lewej strony pasa rowerowego dwukierunkowego, - podjeżdżając pod górkę od Wisły = ul. Portowej u samej nasady gdy ulica się zaczyna
taki znak stoi dopiero na wysokości 3/4 długości od dołu tj. od Wisły niemal dopiero u samej góry !!!
Skąd kierowcy mają wiedzieć, że tu obowiązuje taka organizacja ruchu ? skoro zjeżdżając z tego ronda na Trynce nic go o tym nie informuje ani przed ani za rondem ?
5. Zaraz pod górką podjeżdżając pod nią z dołu po prawej stronie stoi znak zakazu skrętu w lewo - więc podjeżdżający rowerem wg znaków i przepisów lewą stroną jezdni = bruku, mniemam, że nie ma prawa skręcić w lewo na ścieżkę rowerowrowo - pieszą na plantach Al. 23 I !
Pod tym znakiem zakaz skrętu w lewo powinna - myślę być podwieszona tabliczka nie dot. rowerów,

Pikne połączenie DDRów - nie ma co .

6. Tramwaj powinien mieć jakieś wcześniejsze oznaczenie tak jak przed przejazdem przez tory kolejowe o zbliżającym się przejeździe rowerów - przecież jak zobaczy rower to kto go wyhamuje - tylko superman i spiderman - napewno nie motorniczy !!!


Widoczne linie wykonane kredą pod dwie 20 cm białe linie ?






W tym miescu i przed zakrętami od strony Mariny i z mostu na Trynce spod Spichrzów brakuje takich znaków informujących o nowej organizacji ruchu z 3 pasmowym ruchu tj. od lewej dwukierunkowy ruch rowerów + 2 pasy dla samochodów - W PRZECIWNYM WYPADKÓW BĘDZIE TO MIEJSCE NOTORYCZNYCH WYPADKÓW GDZIE POTRĄCANY BĘDZIE CZOŁOWO ROWER !!! Taki znak jest dopiero pod samym szczytem owej górki = wzniesienia !!!

Jak mam skręcić w lewo na ścieżkę rowerową na plantach na al. 23 I ???


Są to mylne jak ktoś wcześniej napisał oznakowania ..........
B) Bicycle for fun B)
Za tę wiadomość podziękował(a): kaytekrx4, MARCINHD

Śmieszki z życia wzięte ((o: 2014/10/17 19:45 #19538

  • MARCINHD
  • MARCINHD Avatar
  • Wylogowany
  • Roweromaniak
  • FATBIKE,wypady extremalne :)
  • Posty: 1904
  • Otrzymane podziękowania: 1519
  • Oklaski: 9
iceman z tym krawężnikiem masz słuszną rację....
..albo na GRUBO ..... albo wcale ;)

Śmieszki z życia wzięte ((o: 2014/10/17 19:44 #19537

  • Matołek
  • Matołek Avatar
  • Wylogowany
  • Arcyklista
  • rowerzysta - turysta ((o:
  • Posty: 5014
  • Otrzymane podziękowania: 3866
  • Oklaski: 56
MARCINHD napisał:
oj tam oj tam :) a ten znak widzieliście? przepraszam za słabą jakość...ale robiłem teraz na szybko z telefonu wracając z synem z treningu..... zastanawia mnie ten wydzielony pas dla rowerów... gdzie go zmieszczą :P :whistle:


wczoraj do południa

chyba nie było do południa tego znaku.... chyba że jestem ślepy :P

No i zakaz zatrzymywania wrócił, co jest w tym układzie konieczne z obu stron.
Mój rower napędza piękna przyroda :silly:
Za tę wiadomość podziękował(a): MARCINHD

Śmieszki z życia wzięte ((o: 2014/10/17 19:43 #19534

  • iceman150
  • iceman150 Avatar
  • Wylogowany
  • Moderator
  • ICEMAN
  • Posty: 1715
  • Otrzymane podziękowania: 1047
  • Oklaski: 12
Myśę, że po prostu poleci ten parking przy kamienicach i się jakoś to wszystko pomieści. Idealne byłoby zalanie DDR czerwonym asfaltem ale nie można mieć wszystkiego :)
Jeśli to będzie zrobione tak jak myślę to fajnie.
Przydałby się jeszcze wpuszczony krawężnik przy elektrowni, jednak i tak będzie to trudny miejsce do manewrowania.
Nie, nie prędkość była O.K. Tylko zakręt był za ciasny.
Za tę wiadomość podziękował(a): MARCINHD

Śmieszki z życia wzięte ((o: 2014/10/17 19:42 #19533

  • Matołek
  • Matołek Avatar
  • Wylogowany
  • Arcyklista
  • rowerzysta - turysta ((o:
  • Posty: 5014
  • Otrzymane podziękowania: 3866
  • Oklaski: 56
pieter napisał:
No, prawdziwy malkontent. DDRy się scala, bardzo pozytywny znak, a Ty chcesz wszystko utopić w Wiśle. Jeżeli połączą DDR na 23 stycznia przez Portową do WTR, to chwała im za to. Mogliby jeszcze dywanik asfaltowy położyć, bo będzie trochę trzepało, ale skończy się pewnie na farbie :(

I kto tu jest malkontent ;)
Na początek dobre i to :) Żeby jeszcze tylko odpowiednio krawężnik zniżyli i słupek przesunęli, coby można wygodnie wjechać na ten podjazd, co to przed przyjazdem Komorowskiego w pośpiechu zrobili :)
Mój rower napędza piękna przyroda :silly:
Za tę wiadomość podziękował(a): MARCINHD

Śmieszki z życia wzięte ((o: 2014/10/17 19:38 #19532

  • pieter
  • pieter Avatar
  • Wylogowany
  • Użytkownik jest zablokowany
  • Posty: 954
  • Otrzymane podziękowania: 622
  • Oklaski: -1
Krzyś napisał:
B) Marcinie - wszystko ,,jest okay" !

B) Aleja 23 stycznia prowadząca do ul. Portowej przed II wojną światową nie kończyła się na Portowej, prowadziła dalej na wprost - ponieważ był tam drugi most na Wiśle.
B) Pierwsza strzałka przed rowerem to przyczółek mostu po tej stronie Wisły, B) dalej rower wodny, B) jeszcze dalej to strzałka oznaczająca przyczółek mostu za Wisłą !!!

Wniosek - Na pewno będziemy mieli wkrótce odbudowany ten drugi most przez Wisłę !!!

No, prawdziwy malkontent. DDRy się scala, bardzo pozytywny znak, a Ty chcesz wszystko utopić w Wiśle. Jeżeli połączą DDR na 23 stycznia przez Portową do WTR, to chwała im za to. Mogliby jeszcze dywanik asfaltowy położyć, bo będzie trochę trzepało, ale skończy się pewnie na farbie :(
Za tę wiadomość podziękował(a): Krzyś, MARCINHD
  • Strona:
  • 1
  • 2
Czas generowania strony: 0.308 s.