slimak napisał:
Żeby była jasność, wbrew temu co twierdzi pan Czepek na swoim profilu fejsbukowym, projekt obejmuje:
- drogę o min. szerokości 7,0m (tyle co na drogach ekspresowych!),
- dozwoloną prędkość 50km/h (w praktyce przy tej szerokości pasów osiągana będzie znacznie wyższa),
- światła na jednym z przejść dla pieszych (na środku osiedla musisz wcisnąć przycisk i poczekać na zielone, żeby skoczyć do sklepu na przeciwko!),
- wycinkę 110 drzew (w zamian nasadzenie ledwie 45 drzew),
- budowa zatok autobusowych, które zabierają miejsca parkingowe i utrudniają wsiadanie do pojazdu,
- chodniki miejscami o szerokości poniżej 1m,
- poza przedłużeniem DDR na ul. K3M, brak jakiekolwiek infrastruktury dla rowerzystów.
Będzie piękna autostrada przez środek osiedla! Jak można budować coś tak niebezpiecznego dla pieszych i rowerzystów? Do sąsiada bezpieczniej będzie pojechać samochodem niż pójść piechotą albo pojechać rowerem.
Ślimaku, jak byś widział tych projektantów wygrzebanych skądś przez vicka Marka Sikorę, to byś zrozumiał. Ani jednej wypowiedzi czy odpowiedzi na stawiane pytania. Podpowiadaliśmy na zebraniu: wyniesione przejścia dla pieszych, żadnych zatok, strefa uspokojonego ruchu max. 30 km/h. Co do zatok, to mieszkańcy chcieli, żeby były, bo jeden z drugim stwierdzili, że nie będą stali za autobusem, jak ten będzie zatrzymywać się na przystanku. Sikora obiecał strefę 30 km/h, ale ten nie dotrzymuje słowa i tylko zmiana władzy w naszym mieście może przynieść nowe, a i to nie jest takie pewne