Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Serwis roweru - filmy instruktażowe

Serwis roweru - filmy instruktażowe 2016/05/06 20:45 #28237

  • Pietrek
  • Pietrek Avatar
  • Wylogowany
  • Stały Bywalec
  • Posty: 376
  • Otrzymane podziękowania: 262
  • Oklaski: 1
Centrowanie opony w rowerze :ok:
Przyznam się, że zbytnio przy zakładaniu opony się nad tym nie zastanawiałem :blush: a wydaje się to bardzo ważne :ok:

Sukces jest w dużej mierze kwestią wytrwania, gdy inni rezygnują.
Za tę wiadomość podziękował(a): Bartek, MARCINHD

Serwis roweru - filmy instruktażowe 2016/04/06 20:25 #27773

  • Pietrek
  • Pietrek Avatar
  • Wylogowany
  • Stały Bywalec
  • Posty: 376
  • Otrzymane podziękowania: 262
  • Oklaski: 1
Szalona metoda na załatanie przebitej dętki rowerowej :woohoo: :ok:

Sukces jest w dużej mierze kwestią wytrwania, gdy inni rezygnują.
Za tę wiadomość podziękował(a): iceman150

Serwis roweru - filmy instruktażowe 2015/04/07 19:48 #22672

  • Pietrek
  • Pietrek Avatar
  • Wylogowany
  • Stały Bywalec
  • Posty: 376
  • Otrzymane podziękowania: 262
  • Oklaski: 1
Film przedstawia jak w prosty sposób zmierzyć sobie rozmiar kości kulszowych, jak widać nie potrzeba do tego specjalistycznych i drogich pomiarów w specjalistycznych sklepach z siodełkami :)

Sukces jest w dużej mierze kwestią wytrwania, gdy inni rezygnują.
Za tę wiadomość podziękował(a): MARCINHD

Serwis roweru - filmy instruktażowe 2014/02/02 12:58 #13121

  • Pietrek
  • Pietrek Avatar
  • Wylogowany
  • Stały Bywalec
  • Posty: 376
  • Otrzymane podziękowania: 262
  • Oklaski: 1
droid napisał:
taki serwis dla utrzymania dobrej pracy powinien być robiony 2 razy do roku.
zgadzam się z tym i myślę że jeśli ten serwis będzie przeprowadzany co pół roku to smarowanie brunoxem stanie się zbyteczne, gdyż jak zauważyłem po serwisie górne golenie smarują się same smarem użytym do serwisu. Niestety gdy amortyzator jest nowy ten efekt jest nie zauważalny, gdyż zapewne producent oszczędza na smarze, mówię tutaj oczywiście o amortyzatorze firmy Santour.
Jeśli komuś zależy na 2 letniej gwarancji na amortyzator i serwisuje w swój amortyzator w profesjonalnym serwisie to powinien zerknąć do instrukcji roweru lub amortyzatora, gdyż taki serwis dla amortyzatorów firmy Santour należy przeprowadzić:
- mały co 50h
- duży co 100h
Myślę że chodzi tutaj o moto godziny :)

Instrukcja serwisowa amortyzatorów firmy Santour strona 12:

Plik załącznika:

Nazwa pliku: instrukcjaSuntour.pdf
Wielkość pliku:4,748 KB
Sukces jest w dużej mierze kwestią wytrwania, gdy inni rezygnują.

Serwis roweru - filmy instruktażowe 2014/02/01 12:27 #13118

  • droid
  • droid Avatar
  • Wylogowany
  • Zaglądacz
  • Tylko ci którzy ryzykują wiedza jak daleko zajadą
  • Posty: 35
  • Oklaski: 1
film ok.
Choć jakość troszku pozostawia do życzenia
twoja maszynka jest prosta w serwisie.Nie ma tam ani żadnej kąpieli do smarowania(jakiś semibath itp.)
ani żadnego tłumika(olej lub powietrze)
60% ludzi ma tego typu amorki gdzie konstrukcja jest identyczna(głównie RST i SR Suntour)
modele XCM,XCT,CAPA,GILA itp.
taki serwis dla utrzymania dobrej pracy powinien być robiony 2 razy do roku.
Sam uprawiam bardziej ciężkie odmiany mtb i śmigam na bardziej wymagającym i skomplikowanym sprzęcie.
Film jest ok
Gdyby ktoś kiedyś potrzebował pomocy z amortyzatorami(zarówno przednie uginacze jak i tylne dampery)śmiało pisać.Służę pomocą
tylko ci którzy ryzykują dowiedzą sie jak daleko zajadą

Serwis roweru - filmy instruktażowe 2014/01/31 17:32 #13115

  • Pietrek
  • Pietrek Avatar
  • Wylogowany
  • Stały Bywalec
  • Posty: 376
  • Otrzymane podziękowania: 262
  • Oklaski: 1
Film przedstawia jak rozmontować - zmontować oraz przesmarować amortyzator SR SUNTOUR NEX 700C ( SF13-NEX-DS-700C-63 ) Jest to podstawowy model sprężynowego amortyzatora stosowany np. w rowerach typu Cross. Film jest mojej produkcji :) Przepraszam za jakość przydał by mi się jakiś statyw. :)



Żeby nikt nie myślał, że amortyzator jest nowy wklejam zdjęcie ze stanem licznika :) to jest jego pierwszy serwis do tej pory smarowany był osławionym Brunoxem :)
Sukces jest w dużej mierze kwestią wytrwania, gdy inni rezygnują.

Serwis roweru - filmy instruktażowe 2014/01/19 13:54 #13065

  • Pietrek
  • Pietrek Avatar
  • Wylogowany
  • Stały Bywalec
  • Posty: 376
  • Otrzymane podziękowania: 262
  • Oklaski: 1
Ja też nie zamierzam się kłócić, i się nie kłócę, ale skoro tak jest napisane w instrukcji serwisowej roweru, to nie dziwie się twórcy tego filmu, że tak te uszczelki smaruje. Ja do tej metody cały czas się stosowałem(co prawda nie codziennie:) ) przejechałem rowerem ponad 4000km może to nie dużo, ale amortyzator pracuje poprawnie nic w nim nie skrzypi na goleniach nie ma wikszych zarysowań. Co prawda robię to minimalnie inaczej niż na filmie, gdyż po zaaplikowaniu Brunoxa pod uszczelki "pompuje" amortyzatorem co powoduje, że większość brud z uszczelek kurzowych zostaje wypompowana i pozostaje na górnej goleni razem z brunoxem, który potem usuwam czystą szmatką.

Mój amortyzator to SUNTOUR SF13 NEX DS 700C-63 może i konstrukcja tego amortyzatora nie jest skomplikowana, ale instrukcja serwisowania na pewno się przyda.
Sukces jest w dużej mierze kwestią wytrwania, gdy inni rezygnują.

Serwis roweru - filmy instruktażowe 2014/01/19 12:39 #13062

  • droid
  • droid Avatar
  • Wylogowany
  • Zaglądacz
  • Tylko ci którzy ryzykują wiedza jak daleko zajadą
  • Posty: 35
  • Oklaski: 1
Davis świetnie opisał zastosowanie brunoxa
Pietrek ja nie zamierzam sie kłócić ani chwalić
ale tak stwierdzam że znam sie na serwisowaniu amortyzatorów(no może prócz ROCK SHOX-ów) ale w marcu w harfie nadrobie zaległości
podaj dokładny model tego sr tour-a i rocznik
te amortyzatory są proste jak cep
no może po za epiconem i rux-em

aaa i brunox nie jest olejem teflonowym
a taki olej stosuje sie przy instalowaniu uszczelek ale naklada sie go w celu łatwiejszego usadowienia ich w dolnych lagach a nie w miejscu styku uczczelki z golenią
tylko ci którzy ryzykują dowiedzą sie jak daleko zajadą

Serwis roweru - filmy instruktażowe 2014/01/19 12:06 #13059

  • Davis
  • Davis Avatar
  • Wylogowany
  • Admin
  • Salsa - adventure by bike
  • Posty: 609
  • Otrzymane podziękowania: 1170
  • Oklaski: 11
Panowie, odnośnie Brunoxa,nie ma się o co spierać, wystarczy przeczytać załączoną do preparatu ulotkę,by wiedzieć do czego służy, a więc:
"Środek ochronny do amortyzatorów DEO to szwajcarski preparat z systemem Turboline. Wydłuża żywotność amortyzatorów rowerowych. Czyści, konserwuje, dodaje płynności w pracy amortyzatorów (zmniejsza tarcie goleni). Posiada doskonałe właściwości antykorozyjne. Pozostawia przezroczystą cienką warstwę ochronną."
Polecam jednak używać inaczej niż na załączonym filmie,mianowicie pryskać górne golenie od samej góry, a nie na uszczelki, w końcu preparat ma zabezpieczać zewnętrzną powłokę górnych goleni (głównie anodę w droższych amortyzatorach) i zmniejszać tarcie. :)
"Dopóki nie skorzys­tałem z In­terne­tu, nie wie­działem, że na świecie jest ty­lu idiotów" - S.Lem

Serwis roweru - filmy instruktażowe 2014/01/19 11:47 #13056

  • Pietrek
  • Pietrek Avatar
  • Wylogowany
  • Stały Bywalec
  • Posty: 376
  • Otrzymane podziękowania: 262
  • Oklaski: 1
droid napisał:
i żaden środek typu brunox nie powinien sie tam znajdować bo dodatkowo wejdzie w interakcje z olejem co nie jest zbyt korzystne dla charakterystyki pracy danego amortyzatora
Na potwierdzenie tego co napisałem wcześniej zdjęcie instrukcji serwisowej jest w niej wyraźnie napisane nasmaruj uszczelki przeciwpyłowe !!!!



Skoro znasz się na serwisie amortyzatorów to zapraszam do stworzenia i wstawienia filmu opisującego serwis amortyzatora sprężynowego Suntour, który pewnie większość Forowiczów pasiada w swoim rowerze.
Sukces jest w dużej mierze kwestią wytrwania, gdy inni rezygnują.

Serwis roweru - filmy instruktażowe 2014/01/19 10:11 #13051

  • droid
  • droid Avatar
  • Wylogowany
  • Zaglądacz
  • Tylko ci którzy ryzykują wiedza jak daleko zajadą
  • Posty: 35
  • Oklaski: 1
ten preparat jest do zakonserwowania górnych goleni!!!!!!!!
od smarowania jest zamknięta lub półotwarta kąpiel olejowa albo w zwykłych sprężynowych amorkach specjalny smar na ślizgi.
W amortyzatorach olejowych czy to powietrznych
są zawsze dwie uszczelki na każdej z lag:
1.kurzowa(zewnętrzna)
2.olejowa(wewnętrzna)
te uszczelki są odpowiednio po to,
aby nic nie wydostawało sie z wewnątrz,
jak i nic nie dostawało sie z zewnątrz.
i żaden środek typu brunox nie powinien sie tam znajdować bo dodatkowo wejdzie w interakcje z olejem co nie jest zbyt korzystne dla charakterystyki pracy danego amortyzatora
tylko ci którzy ryzykują dowiedzą sie jak daleko zajadą

Serwis roweru - filmy instruktażowe 2014/01/19 08:00 #13050

  • Pietrek
  • Pietrek Avatar
  • Wylogowany
  • Stały Bywalec
  • Posty: 376
  • Otrzymane podziękowania: 262
  • Oklaski: 1
droid napisał:
i dla potomnych brunox jest dla konserwacji górnych lag a nie smarowania

Dokładnie i właśnie jest pokazane na filmie, i według instrukcji powinno się to wykonywać po każdej jeździe. Smarowanie - czytaj czyszczenie i konserwacja amortyzatora, wiec nie wprowadzaj w błąd, że nie należy tego robić bo ktoś może przez to stracić gwarancje na amortyzator.

A jeśli posiadasz amortyzator FOXa to tu jest film ilustrujący jego serwis.
Sukces jest w dużej mierze kwestią wytrwania, gdy inni rezygnują.

Serwis roweru - filmy instruktażowe 2014/01/18 23:19 #13049

  • droid
  • droid Avatar
  • Wylogowany
  • Zaglądacz
  • Tylko ci którzy ryzykują wiedza jak daleko zajadą
  • Posty: 35
  • Oklaski: 1
hahahahah
nie żebym kogoś/coś wysmiewał
ale ten film o smarowaniu amora .......
hah dawno takiej komedii nie widziałem
matko tylko tak nie róbcie
i dla potomnych brunox jest dla konserwacji górnych lag a nie smarowania
tylko ci którzy ryzykują dowiedzą sie jak daleko zajadą

Serwis roweru - filmy instruktażowe 2014/01/18 22:06 #13048

  • Pietrek
  • Pietrek Avatar
  • Wylogowany
  • Stały Bywalec
  • Posty: 376
  • Otrzymane podziękowania: 262
  • Oklaski: 1
Swój rowerek serwisuje sam, nie jestem mechanikiem, to raczej moje hobby :) które rozpocząłem w tym roku :) W intrenecie jest sporo filmów instruktarzowych z których korzystałem, a żeby nie trzeba było wyszukiwać każdego z osobna postanowiłem powklejać tutaj te najbardziej przydatne.

1. Wymiana dętki.



2. Rozkuwanie i skuwanie łańcucha



2.1 Mycie i smarowanie łańcucha



3. Długość łańcucha i jego wymiana



4. Demontaż i montaż kasety



5.Smarowanie bębenka kasety



6. Demontaż wolnobiegu i różnice miedzy wolnobiegiem a kasetą



7. Smarowanie wolnobiegu niestety brak filmu, ale Tu jest bardzo szczegółowy opis. Ps. ja smaru nie żałuje i wolnobieg kręci się cicho nie terkoczę, ale zależy co kto lubi :) Planuje też nagrać swój własny film instruktarzowy.

8. Regulacja przerzutki tylnej



9. Regulacja przerzutki przedniej



10. Hamulce tarczowe





11. Hamulce V-brake



12. Konserwacja sterów



13. Szybie smarowanie amortyzatora, według instrukcji należy wykonywać po każdej jeździe :)



14. Jak ściągnąć lub nasmarować korbę jeśli posiadamy akurat taki model jak na filmie





Na temat smarowanie piast nic ciekawego nie znalazłem wiec w przyszłości, gdy będę serwisował własne postaram się nagrać film instruktarzowy. Jeśli by koś z was znalazł jeszcze jakiś ciekawy film na temat serwisowania roweru to proszę dopisać.
Sukces jest w dużej mierze kwestią wytrwania, gdy inni rezygnują.
Za tę wiadomość podziękował(a): iceman150, MARCINHD
Czas generowania strony: 0.205 s.