Pierwsze pytania (1 - 5), a bo ja wiem, pewnie dwie kwestie:
- wymagania/sugestie sponsorow,
- nieco lepsze pokonywanie przeszkod przez wieksze kolo, kosztem (zazwyczaj) nieco uposledzonej 'sterownosci',
ale
przyczepilem sie nie do wlasciwosci terenowych (o ktorych do tej pory mowy nie bylo), a do 'prostych testow' na asfaltowej ulicy Kalinkowej, ktore nijak nie dadza odpowiedzi na to, co lepiej spisze sie w terenie (a czesto dadza błedne wnioski) - to tak jakbys nie zauwazyl
Punkty kolejne - znow podstawy jazdy rowerem. Jak niby sobie wyobrazasz utrzymanie kadencji np. 120+ przy jezdzie na finiszu na stojaco (pilnowanie sylwetki, pilnowanie rownowagi, pilnowanie przeciwnika)? Za duzo strat energii, wiec logicznym jest, ze kreci się wolniej.
Do tego wazniejszym jest to, że krotkotrwale moc maksymalna czlowiek osiaga przy niskiej kadencji, przy duzym nacisku na pedaly, wiec znow logicznym jest finiszowanie w ten sposob, a nie np. przy 110rpm.
Calego wyscigu oczywiscie tak sie przejechac nie da, ale korzysta sie z tego głownie na finiszu.
Tor, bo UCI tak kaze - srednica kola 65-70cm + przekroj opony do 25mm. Obrecz 650b ma ok. 595mm. Dodajemy 2x 25mm (opona na gorze i dole) i wychodzi ponizej 65cm. Tu juz pretensje do UCI, nie do mnie.
Tak samo mozesz marudzic, ze nie wystartujesz w peletonie poziomka, z lemondka, czy z kolami na mocno cieniowanych szprychach aero (bo za bardzo splaszczone, nawet takie pierdoly są w regulaminie) - nie, bo nie
Kadencja - pare slow od osoby, ktora sie mierzyla (piasta z pomiarem mocy), a nie ze cos sie jej wydaje: 'Pedalujac z wyzsza kadencja duzo latwiejsze staje sie utrzymanie stalej mocy, bo chociaz w krecenie wkladamy dalej nierownomierna siłe, to dzieki niewielkiej zmianie ilosci obrotow jestesmy w stanie precyzyjniej dawkowac wkładana w pedalowanie energie (...) Podczas pierwszego pokonywania podjazdu moja srednia kadencja osiągnela wartosc okolo 95 obr/min, co dalo moc 340wat. W przypadku drugiego pokonywania podjazdu krecilem ze srednią kadencja około 80 obr/min, co w efekcie doprowadzilo do uzyskania sredniej mocy 320wat. Wieksza kadencja daje bardziej ekonomiczna jazde, z mniejszymi stratami energii.'
No i krotkie zdanie z biomechaniki: 'Maksimum mocy przypada dla wyzszej czestosci obrotow ramieniem korby na minute, niz maksimum sily.'
Tak jak w samochodach - silnik generujacy 160Nm przy 4000rpm jest mocniejszy od generujacego 300Nm przy 2000rpm.
(znaczkow pl nie ma, forum sie wywala z bledem Illegal mix of collations (latin1_general_cs,IMPLICIT) and (latin1_general_ci,IMPLICIT) for operation '='.