Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Nowa droga przy Chełmińskiej

Nowa droga przy Chełmińskiej 2013/10/20 20:57 #11731

  • iceman150
  • iceman150 Avatar
  • Wylogowany
  • Roweromaniak
  • ICEMAN
  • Posty: 1436
  • Otrzymane podziękowania: 630
  • Oklaski: 11
Hmm wiesz w pierwszym przypadku może to wynikać z tego iż przed przejazdem masz ścieżkę rowerową z wydzieloną częścią pieszą podział pionowy na znaku a za przejazdem zmienia się rodzaj na typową pieszojezdnię gdzie pieszy ma pierwszeństwo(linia pozioma na znaku).

Nie wiem też czy jeśli ścieżka przechodzi na drugą stronę nie powinno być ponowienia znaku o ścieżce. Coś na zasadzie tego że po skrzyżowaniu jest ponawiane ograniczenie prędkości na jezdni.
Nie, nie prędkość była O.K. Tylko zakręt był za ciasny.

Nowa droga przy Chełmińskiej 2013/10/20 20:52 #11728

  • maly
  • maly Avatar
  • Wylogowany
  • Rowerowy Zapaleniec
  • Posty: 523
  • Otrzymane podziękowania: 301
  • Oklaski: 1
iceman150 napisał:
Mam wrażenie, że autor znaku miał na myśli że koniec ścieżki po tej stronie jezdni tym bardziej że znak jest już prawie za przejazdem. Więc wg mnie ścieżka ma ciągłość w tych przypadkach.
ale zauważ że z jednej strony przejścia się kończy droga dla rowerów a za przejściem zaczyna sie nowa jeśli jest ciągłość to nie powinno być tych znaków końca i początku drogi czy nie prawda

Nowa droga przy Chełmińskiej 2013/10/20 20:48 #11727

  • iceman150
  • iceman150 Avatar
  • Wylogowany
  • Roweromaniak
  • ICEMAN
  • Posty: 1436
  • Otrzymane podziękowania: 630
  • Oklaski: 11
Mam wrażenie, że autor znaku miał na myśli że koniec ścieżki po tej stronie jezdni tym bardziej że znak jest już prawie za przejazdem. Więc wg mnie ścieżka ma ciągłość w tych przypadkach.
Nie, nie prędkość była O.K. Tylko zakręt był za ciasny.

Nowa droga przy Chełmińskiej 2013/10/20 20:37 #11725

  • maly
  • maly Avatar
  • Wylogowany
  • Rowerowy Zapaleniec
  • Posty: 523
  • Otrzymane podziękowania: 301
  • Oklaski: 1
Uthark napisał:
Do czerwonego koloru nawierzchni niektórzy zdążyli się tak przyzwyczaić, że automatycznie uznają, że jest to droga dla rowerów. Ważne jest jednak oznakowanie a nie kolor nawierzchni.
Co do oznakowania bardzo prosze



w obydwóch przypadkach dla mnie to jest parodia koniec ścieżki dla rowerów a przejście pieszo rowerowe czyli takie jakby była ciągłość ścieżki :ohmy:
:whistle: sprostujcie jeśli się myle

Nowa droga przy Chełmińskiej 2013/10/20 19:06 #11705

  • iceman150
  • iceman150 Avatar
  • Wylogowany
  • Roweromaniak
  • ICEMAN
  • Posty: 1436
  • Otrzymane podziękowania: 630
  • Oklaski: 11
Uthark napisał:
Brak ciągłości ddr na skrzyżowaniu z Kraszewskiego doskonale wpisuje się w stosowanie znaków C-13 przy każdym skrzyżowaniu, a nawet przy wyjazdach z posesji. Wystarczy udać się na Dworcową, Focha czy Paderewskiego czy przy rondzie na skrzyżowaniu Chełmińskiej i Rataja.
Część z nich np Focha, Dworcowa to niestety zaszłość po poprzednich władzach, kiedy to na chodnikach malowano linie stawiano kupę znaków (wyrzucanie kasy w błoto) byle tylko rowerzyści się odczepili i niech mają te swoje ścieżki. I przez taki twór raz o mało co nie dostałbym mandatu. Niestety obecnym władzom brakuje pomysłu aby zdjąć te bezsensowne oznakowanie ścieżki niespełniającej żadnych standardów.

No i do tego doszły nowe nieciągłości.
Nie, nie prędkość była O.K. Tylko zakręt był za ciasny.

Nowa droga przy Chełmińskiej 2013/10/20 17:38 #11700

  • Uthark
  • Uthark Avatar
  • Wylogowany
  • Stały Bywalec
  • Posty: 264
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 1
Do czerwonego koloru nawierzchni niektórzy zdążyli się tak przyzwyczaić, że automatycznie uznają, że jest to droga dla rowerów. Ważne jest jednak oznakowanie a nie kolor nawierzchni.

Nowa droga przy Chełmińskiej 2013/10/20 17:34 #11698

  • Uthark
  • Uthark Avatar
  • Wylogowany
  • Stały Bywalec
  • Posty: 264
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 1
Brak ciągłości ddr na skrzyżowaniu z Kraszewskiego doskonale wpisuje się w stosowanie znaków C-13 przy każdym skrzyżowaniu, a nawet przy wyjazdach z posesji. Wystarczy udać się na Dworcową, Focha czy Paderewskiego czy przy rondzie na skrzyżowaniu Chełmińskiej i Rataja.

Droga nie jest na 3+ ze względów na niebezpieczne skrzyżowania z wyjazdami z posesji. Jak słusznie zauważono, sposób wykonania skrzyżowań sugeruje pierwszeństwo dla wyjeżdżających z posesji.

Przy okazji chciałbym poruszyć jeszcze jedną sprawę.

Na ul.Chełmińskiej w kierunku Mniszka za skrzyżowaniem z Jackowskiego stoi znak znakazu wjazdu rowerów. Stoi bardzo niefortunnie, gdyż zmusza rowerzystów, jadących od strony Kasprowicza, do dwukrotnego przejazdu przez tory tramwajowe. Jak spotkacie się z "władzami", to poproście o przesunięcie znaku za przejście dla pieszych, żeby rowerzyści mogli legalnie wjechać na ddr bez konieczności przejazdu przez tory. Moim zdaniem, przejazd Chełmińską na tym odcinku jest bezpieczniejszy niż dwukrotne przejeżdżanie przez tory tramwajowe.

Nowa droga przy Chełmińskiej 2013/10/15 15:27 #11597

  • anonimek
  • anonimek Avatar
Rozssądnie powiedziane !!!

Nowa droga przy Chełmińskiej 2013/10/15 13:20 #11594

  • sldtwa
  • sldtwa Avatar
  • Wylogowany
  • Rowerowy Zapaleniec
  • Posty: 771
  • Otrzymane podziękowania: 769
  • Oklaski: 22
Hmmmm, czy ja wiem...? Po tylu zebranych doświadczeniach i opiniach wyłożenie ścieżki najpodlejszym rodzajem asfaltu tylko po to, żeby zaoszczędzić parę złotych, nie wydaje mi mądre. Tym bardziej, że w ogólnym koszcie inwestycji te pieniądze niemal nie ważą. W razie ostrej i zmiennej pogodowo zimy nie wróżę tej ścieżce dobrze. Prosto stamtąd pojechałem na kawałek porządnej nawierzchni na Strzemięcinie. Różnica we wszystkim. I w jakości masy, i w grubości dywanika, i w solidności przygotowania podłoża. Problem oczywiście nie w kolorze, ale w użytych komponentach, od których zależą właściwości i trwałość masy.
"W życiu na przekór wszystkiemu, trzeba robić głupstwa i mieć kaprysy".

Nowa droga przy Chełmińskiej 2013/10/14 22:43 #11590

  • Pietrek
  • Pietrek Avatar
  • Wylogowany
  • Stały Bywalec
  • Posty: 371
  • Otrzymane podziękowania: 252
  • Oklaski: 1
Zgadzam się z tym co napisał Pieter że w miejscach w których asfalt przerywa kostaka powinno być oznakowanie poziome i to myślę poprawiło by bezpieczeństwo, a co to propozycji Pietera o zamontowaniu znaków d-6b to uważam że dużo czytelniejsze było by zamontowanie dwóch oddzielnych znaków d-6 i d-6a, gdyż kierowca jadący samochodem ma niekiedy ułamek sekudy żeby zorientować się jaki był znak. A znak d-6b jest niezbyt czytelny i można go łatwo pomylić ze znakiem informującym o przejściu tylko dla pieszych. A uświadamiają mi o tym kierowcy, którzy na mnie trąbią, gdyż uważają że przejeżdzam po przejściu dla pieszych czego mi jak wiadomo robić nie wolno, a wrzeczywistości jest to moim zdaniem niezbyt czytelnie oznaczony przejazd dla ROWERÓW i pieszych.
Sukces jest w dużej mierze kwestią wytrwania, gdy inni rezygnują.

Nowa droga przy Chełmińskiej 2013/10/14 21:29 #11589

  • krzys80
  • krzys80 Avatar
  • Wylogowany
  • Rowerowy Zapaleniec
  • Posty: 692
  • Otrzymane podziękowania: 387
  • Oklaski: 7
Są zalety i są wady. Tylko czy jest dużo lepiej niż przed remontem? I czy warto było wydać pewnie niemało kasy właśnie w tym miejscu?

Mam nadzieję że wrócą "rowerowe" znaki poziome i adres GSR.
Najpewniej, najszybciej i najprzyjemniej. TYLKO ROWEREM

Nowa droga przy Chełmińskiej 2013/10/14 18:27 #11582

  • j23
  • j23 Avatar
  • Wylogowany
  • Rowerowy Zapaleniec
  • turystyka i rower - dwie nierozłączne pasje.
  • Posty: 573
  • Otrzymane podziękowania: 620
  • Oklaski: 0
Jest jeszcze jeden "babol".
Między Rożnem a Stacją benzynową brakuje 5 m chodnika dla pieszych i będą oni zmuszeni iść ścieżką rowerową - ale przecież urzędas nie chodzi pieszo i nie jeździ rowerem - dla samochodów ścieżka nie stanowi problemu.
:evil:
Zwykły rower jest pojazdem napędzanym siłą mięśni.
Rower jadący pod górę jest pojazdem napędzanym siłą woli.

Nowa droga przy Chełmińskiej 2013/10/14 16:16 #11580

  • Matołek
  • Matołek Avatar
  • Wylogowany
  • Arcyklista
  • rowerzysta - turysta ((o:
  • Posty: 4194
  • Otrzymane podziękowania: 2376
  • Oklaski: 54
...a wystarczyło zrobić łuki łagodniejsze, albo poszerzyć...

W kwestii koloru asfaltu jest kilka "ale" a najważniejsze z nich to cena. Uważam, że czarny asfalt jest całkiem ok. Stosuje się go powszechnie na ddr-y w Toruniu, Bydgoszczy a także w miastach Holandii, Danii, Niemiec i wielu innych krajów o dobrze rozwiniętej kulturze komunikacyjnej. Muszę też zaprzeczyć, jakoby czerwony kolor był zarezerwowany dla ddr, ponieważ czerwone są też chodniki, drogi pieszo-rowerowe, parkingi, podjazdy itp. Widziałem też np. rozwiązanie, w którym to chodniki są czerwone, a biegnąca obok ddr jest szara. Czarny asfalt natomiast jest przez większość ludzi intuicyjnie rozpoznawany jako jezdnia, dzięki czemu nie zachęca do spacerowania i parkowania.

Czerwony kolor natomiast jest kolorem ostrzegawczym, który w krajach rowerowo rozwiniętych stosuje się na przejazdy rowerowe i miejsca szczególnie niebezpieczne oraz używa do tego specjalnego polimeru o dobrej przyczepności. Tu widziałbym wprowadzenie czerwieni np. na wyjazdach z posesji.

Pozdrower
Z miejscowości Wielkie Lniska, jedzie smutny rowerzysta,
Bo w Grudziądzu już niestety, rower trzeba wziąć na plecy ;) :P

Nowa droga przy Chełmińskiej 2013/10/14 14:19 #11579

  • milo
  • milo Avatar
  • Wylogowany
  • Zaglądacz
  • Posty: 60
  • Otrzymane podziękowania: 17
  • Oklaski: 6
Za ten łuk za przejazdem na zdjęciu "img_9914" to jakiś osobny "order bezpieczeństwa" powinien być przyznany. Proponuję od razu jakiś znak typu D-5 postawić.

Przy założeniu, że będzie tam taki ruch jak na zdjęciach to jest całkiem przyzwoicie. Natomiast przy regularnie mijających się rowerzystach to jest strasznie wąsko i kolizyjnie.

Nowa droga przy Chełmińskiej 2013/10/14 13:30 #11578

  • pieter
  • pieter Avatar
  • Wylogowany
  • Użytkownik jest zablokowany
  • Posty: 954
  • Otrzymane podziękowania: 622
  • Oklaski: -1
Jest już całkiem przyzwoicie. Na wyjazdach z posesji konieczne jest namalowanie farbą przejazdów rowerowych, co by zapewniło bezpieczeństwo na ddr (a dla pieszych pasy). Mam zastrzeżenia co do znaków pionowych. Zamiast postawionych parami i ciągle powtarzanych dwóch znaków przy ddr określających drogę pieszo-rowerową (C-13 i C-16) ważniejsze by było dokładne oznaczenie wjazdów dla samochodów znakami np. D-6b, bo największe zagrożenie dla rowerzystów i pieszych stanowi pojazd wjeżdżający lub wyjeżdżający z posesji czy ulicy podporządkowanej na ddr.

Nowa droga przy Chełmińskiej 2013/10/14 12:56 #11576

  • Krzyś
  • Krzyś Avatar
  • Wylogowany
  • Rowerowy Zapaleniec
  • !Caramba!
  • Posty: 732
  • Otrzymane podziękowania: 579
  • Oklaski: 3
Bardzo szkoda czerwonej nawierzchni jaka była dotychczas, zarówno w kwestii koloru, który powinien wchodzić na rowerówki obowiązkowo(mamy przecież 21 wiek, szkoda że nie nie w realu) jak również jakości bo ta kostka była położona najwzorcowniej ze wszyskich jakie znam. Uwagi negatywne jak u kolegów + zakręty przy przejazdach przez tory to projektowali aptekarze - tak się nie robi - winny być zawsze szersze niż norma mówi dla powszechnego bezpieczeństwa. Ponadto każdy zakręt mógłby zaczynać się dużo wcześniej (być dłuższy wtedy nie patrzymy na zakręt i mijających z naprzeciwka a wyłącznie na torowisko z tramwajem - coraz to cichszym zresztą) = wszystko to dało by więcej bezpieczeństwa i komfortu ! A może w ogóle poszerzać drogi rowerowe - my też pragniemy wygody !
B) Bicycle for fun B)

Nowa droga przy Chełmińskiej 2013/10/14 12:20 #11575

  • Davis
  • Davis Avatar
  • Wylogowany
  • Admin
  • Salsa - adventure by bike
  • Posty: 597
  • Otrzymane podziękowania: 1127
  • Oklaski: 11
Moim zdaniem nie ma co narzekać. Nie jest to na pewno mistrzostwo świata, a nawet europy, jednak to i tak jedna z lepszych ostatnio przebudowanych, czy wybudowanych od podstaw ścieżek w Grudziądzu. Pomimo oczywistych niedoskonałości, które wypunktował Matołek, to jednak należy się solidna szkolna 4 (tak na zachętę) za tę inwestycję. Najważniejsza sprawa jaką jest nawierzchnia bitumiczna dotarła wreszcie do świadomości decydentów, a o resztę będziemy walczyć dalej aż do skutku.
Tak sobie myślę,że zważywszy na zbliżające się wybory samorządowe oraz całkiem liczną społeczność rowerzystów (patrz potencjalnych wyborców), władze miasta mogą być w najbliższym czasie bardziej wrażliwe na argumenty środowiska i skore do współpracy z korzyścią dla nas wszystkich.
"Dopóki nie skorzys­tałem z In­terne­tu, nie wie­działem, że na świecie jest ty­lu idiotów" - S.Lem

Nowa droga przy Chełmińskiej 2013/10/14 12:14 #11574

  • Hardy
  • Hardy Avatar
  • Wylogowany
  • Roweromaniak
  • Posty: 1309
  • Otrzymane podziękowania: 576
  • Oklaski: 4
Nowa ddr jest na pewno lepsza niż dotychczasowe. Błędy i niedociągnięcia w realizacji już wymieniłeś.
Jedno był dopowiedział - powinna być w kolorze czerwonym, jak większość ddr w Grudziądzu, wykonanych z masy bitumicznej. Oprócz lepszej estetyki niż kolor czarny, wszyscy już się przyzwyczaili do tego koloru, jako zarezerwowanego dla ddr. To też poprawia bezpieczeństwo, zwłaszcza pieszy-rowerzysta, jeżeli chodnik i ddr biegną obok siebie.

Nowa droga przy Chełmińskiej 2013/10/14 12:09 #11573

  • maku
  • maku Avatar
  • Wylogowany
  • Stały Bywalec
  • Posty: 241
  • Otrzymane podziękowania: 63
  • Oklaski: 3
Pewnych błędów o których mowa w artykule naprawdę można by było uniknąć niewielkim kosztem albo wręcz zerowym. Miejmy nadzieję że ta ścieżka to krok w kierunku o który rowerzyści zabiegają od lat. W mojej ocenie 7/10.
This is a war, and we are soldiers ! Death can come for us at any time... In any place

Nowa droga przy Chełmińskiej 2013/10/14 11:10 #11572

  • Matołek
  • Matołek Avatar
  • Wylogowany
  • Arcyklista
  • rowerzysta - turysta ((o:
  • Posty: 4194
  • Otrzymane podziękowania: 2376
  • Oklaski: 54

Nowa droga przy Chełmińskiej
plusy i minusy

            Czy każdy miał już okazję przejechać się nową ścieżką wzdłuż ul. Chełmińskiej? Co o niej sądzicie?

Różne opinie na jej temat słyszałem ? dobre, złe, a niektórzy nie mają zdania. Czy jest to ścieżka dobra? Czy popełniono tam błędy?
Ciężko jest wyrokować na ten temat i być obiektywnym, dlatego spróbuję kierując się podręcznikowymi zasadami budowy dróg dla rowerów (ddr) oraz dobrymi wzorcami z innych miast i krajów odnieść do rozwiązań, które zastosowano na odcinku Kraszewskiego-Południowa.

Zacznę może od rozwiązań, które są dobre:

 Zastosowano wreszcie nawierzchnię bitumiczną.
 Oddzielono ruch rowerowy od pieszego.
 Zachowano ciągłość ddr na całym remontowanym odcinku (nie mylić z ciągłością nawierzchni).
 Schowano krawężniki.
 W miarę logicznie włączono nową ddr do istniejącej sieci.
 Przeprowadzono ddr przez torowisko pod kątem prostym i z zachowaniem dostatecznej widoczności na nadjeżdżający tramwaj.
 Kłopotliwe wyjazdy z posesji zaopatrzono w lustra.
 Nie zamontowano żadnych wystających elementów na powierzchni ddr i w odległości mniejszej niż 20 cm (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu)

Niestety są też błędy, których należało uniknąć:

 Równość położenia asfaltu pozostawia wiele do życzenia. W wielu miejscach nawierzchnia powoduje bujanie i wstrząsy.
 Wielokrotnie przerwano ciągłość nawierzchni (nie mylić z ciągłością ddr) wyjazdami z posesji, co mylnie sugeruje wyjeżdżającym z nich kierowcom pierwszeństwo przed rowerzystami. Wygenerowano tym samym niepotrzebne koszta na pogorszenie bezpieczeństwa.
 W dwóch miejscach pozostawiono istniejące słupy zbyt blisko skrajni.
 Wsporniki znaków można było zamontować dalej niż 20 cm od skrajni, zwłaszcza na łukach (jeśli jest miejsce, zaleca się 50 cm)
 Nie wykonano zalecanych poszerzeń nawierzchni na łukach, co zagraża bezpieczeństwu podczas mijania.
 Dwa łuki wykonano zbyt ciasne, choć była dostateczna ilość terenu do wykonania łagodniejszych. Ciasne łuki zmniejszają niepotrzebnie bezpieczeństwo i spowodowały problemy z włączeniem ddr do istniejącej sieci od strony wyjazdu ze stacji benzynowej Lukoil.

 Foto

Tyle obiektywnie. Uważam bowiem, że pomimo błędów, realizację tę można postrzegać jako krok w dobrym kierunku. Osobiście jedzie mi się tam nie najgorzej (trochę trzęsie), a większość zauważonych błędów nie wydaje mi się celowym zaniedbaniem, jak w wielu innych projektach. Powiem więcej ? obserwując realizację odniosłem wrażenie, że ktoś się starał.
Powstałe błędy mogą wynikać z wielu czynników, jak np. brak doświadczenia wykonawców w układaniu wąskich nawierzchni asfaltowych. Wyszło jak wyszło, ale myślę, że jeśli grudziądzkie urzędy odpowiedzialne za powstawanie nowych dróg poważnie podejdą do wniosków wynikających z tego doświadczenia i zaczną słuchać rowerzystów, to może być już tylko lepiej. Czy jednak tak będzie, zależy od samych urzędników i nas -użytkowników, którzy powinniśmy nadal dopominać się o to, co nam się słusznie należy.

Osobnym i bulwersującym tematem jest przerwanie ddr na przecięciu z ul. Kraszewskiego, do czego wrócimy już w najbliższej przyszłości...

A Wy co uważacie o powstałej ddr?

z rowerowym pozdrowieniem
Matołek

Czytaj więcej...
Z miejscowości Wielkie Lniska, jedzie smutny rowerzysta,
Bo w Grudziądzu już niestety, rower trzeba wziąć na plecy ;) :P
Czas generowania strony: 0.690 s.