Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej wraz z jej rozbudową

Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej wraz z jej rozbudową 2014/10/10 13:30 #19260

  • slimak
  • slimak Avatar
  • Wylogowany
  • Bywalec
  • Posty: 122
  • Otrzymane podziękowania: 47
  • Oklaski: 1
Bardzo ciekawy materiał z profilu fb Michała Czepka, czyli koncepcja dróg z... poprawkami pana Sikory!
scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10689664_930602226967481_4368727276688087677_n.jpg?oh=08f47bc0c57dc5d7cb5c4d5f76f932ce&oe=54BCCD47
Czyżby władza już na dobre skreśliła budowę normalnej drogi rowerowej przez Wisłę na rzecz idiotycznego pomysłu z promem? Do tego widać poprawkę drogi na Chełmińskiej na przekładańca z dwoma przejazdami dla rowerów przez 4 pasy drogowe na odcinku 200m.

Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej wraz z jej rozbudową 2014/10/10 13:12 #19259

  • iceman150
  • iceman150 Avatar
  • Wylogowany
  • Moderator
  • ICEMAN
  • Posty: 1715
  • Otrzymane podziękowania: 1047
  • Oklaski: 12
Czy jako stowarzyszenie będziecie zgłaszać wnioski o których wcześniej tu pisaliśmy, czy sami mamy pisać do ZDM te wnioski?
Oczywiście domyślam się że nie wszystkie wnioski nadają się do realizacji.
Nie, nie prędkość była O.K. Tylko zakręt był za ciasny.

Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej wraz z jej rozbudową 2014/10/10 12:45 #19258

  • Davis
  • Davis Avatar
  • Wylogowany
  • Admin
  • Salsa - adventure by bike
  • Posty: 627
  • Otrzymane podziękowania: 1219
  • Oklaski: 11
Cienka czerwona linia, czyli kilka krótkich spostrzeżeń z linii frontu. :)
Na wczorajszych konsultacjach w sprawie koncepcji rozwoju infrastruktury rowerowej- tłumów nie było, ale nasi stowarzyszeniowi zwiadowcy zajęli kilka ważnych przyczółków na sali. Kilka moich spostrzeżeń natury ogólnej z tego spotkania.
Po pierwsze, nie wiadomo dlaczego zainteresowanym dano tylko trzy dni na zapoznanie się z propozycją koncepcji, a Prezydent mając specjalnie stworzoną do ogłaszanie takich konsultacji platformę, w postaci strony: www.konsultacje.grudziadz.pl, z niej nie korzysta i ogłasza ją początkowo tylko na swoim Facebooku. Pewnie o tej stronie zapomniał, bo ostatni na niej wpis datowany jest na 10.10 2013 roku.Istnieje prawdopodobieństwo,że nikt już nie pamięta do niej nawet hasła dostępu.
Po drugie, to co kryje się za czerwonymi kropkami na przedstawionej nam mapce? Okazuje się, że niekoniecznie DDR. Jak można było się bowiem dowiedzieć na spotkaniu kropki przez Wisłę nie oznaczają bynajmniej rowerowego mostu, a jedynie proponowaną przeprawę promową. Istnieje zatem uzasadniona obawa, że za pozostałymi czerwonymi kropkami kryją się również miny przeciwrowerowe w postaci chociażby ścieżek pieszo-rowerowych podobnych do WTR, a nie dróg dla rowerów, brak podstawowego podziału tras rowerowych na kategorie tym bardziej zaciemnia ten obraz.
Po trzecie, zaciekawiła mnie szczególnie w przedstawionych planach wyrwa w kropkowaniu wokół jeziora Rudnik, na wysokości plaży "Delfin". W swej naiwności pomyślałem nawet przez chwilę, że może to brak czerwonego tonera w drukarce sprawił ten wyłom. Nic z tych rzeczy, napotykamy tu na kolejną minę przeciwrowerową w postaci braku porozumienia miasta z gminą. Porozumienie takie wymaga najwidoczniej skomplikowanych pertraktacji równych przystąpieniu Polski do NATO, by od razu wydawałoby się tak podstawową, a kluczową dla spójności i ciągłości DDR sprawę uzgodnić już na wstępie projektowania.
Nie będę tu podnosił uwag odnośnie bardziej szczegółowych rozwiązań, bo być może wszystko, lub większość uda się jeszcze wspólnie naprawić. Takie zapewnienia przynajmniej składali zarówno przedstawiciele miasta jak i projektanta i taką mamy nadzieję. Dostaliśmy na to całe dwa tygodnie.
Zobaczymy ile dobrych rozwiązań podsuniętych przez grudziądzkich rowerzystów zostanie uwzględnionych...
"Dopóki nie skorzys­tałem z In­terne­tu, nie wie­działem, że na świecie jest ty­lu idiotów" - S.Lem
Za tę wiadomość podziękował(a): Krzyś, MARCINHD

Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej wraz z jej rozbudową 2014/10/10 12:06 #19257

  • slimak
  • slimak Avatar
  • Wylogowany
  • Bywalec
  • Posty: 122
  • Otrzymane podziękowania: 47
  • Oklaski: 1
W przedstawionej koncepcji (zdm-grudziadz.pl/sciezki_rowerowe/koncepcja.zip) jest dość ciekawa mapka. W projekcie roweru miejskiego (nie wiem po co płacić za zaznaczenie kilku kropek na mapce na całe lata przed wprowadzeniem takiego dziwnego wynalazku?) i kilku innych plikach jest mapka z odcinkami dróg zaproponowanymi przez projektantów, a wykluczonymi przez ZDM! Znajdziemy tam odcinki, na których DDR lub pasy rowerowe bardzo by się przydały, np. Konarskiego, Piłsudskiego, Karabinierów, Włodka czy Toruńska.

Będzie coś jeszcze oprócz tego co zostało opublikowane, bo przeglądając tą koncepcję (nie ma się w co wczytywać nawet) zastanawiam się, jak można za to zapłacić 85 tys złotych?

Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej wraz z jej rozbudową 2014/10/09 00:46 #19225

  • slimak
  • slimak Avatar
  • Wylogowany
  • Bywalec
  • Posty: 122
  • Otrzymane podziękowania: 47
  • Oklaski: 1
Odnośnie stref Tempo30, to powinny one zostać ujęte w koncepcji, a wszystkie ulice planowane do uspokojenia ruchu oznaczone na tej pseudo mapce.

Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej wraz z jej rozbudową 2014/10/08 21:35 #19221

  • Pietrek
  • Pietrek Avatar
  • Wylogowany
  • Stały Bywalec
  • Posty: 376
  • Otrzymane podziękowania: 262
  • Oklaski: 1
Co to tej mapki od wykonawcy to ja miałbym taką propozycje, żeby odcinek drogi rowerowej, który ma powstać ( bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem, to co ma powstać jest przerywanymi liniami tak?)na ulicy Malczewskiego widoczny na dołączonej mapce przedłużyć do ulicy Południowej. Dałoby to możliwość dojechania z Mniszka do Centrum w miłych okolicznościach przyrody, bez konieczności korzystania z ścieżki PIESZO rowerowej przy ul. Szosa Toruńska i wdychania spalin z jadących obok samochodów. Odległość z Mniszka do centrum jest o 1km krótsza w porównaniu ze ścieżką przy ulicy Szosa Toruńska.

Sukces jest w dużej mierze kwestią wytrwania, gdy inni rezygnują.
Za tę wiadomość podziękował(a): krzys80

Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej wraz z jej rozbudową 2014/10/08 14:49 #19210

  • Cynik
  • Cynik Avatar
Uthark napisał:
milo napisał:
Uthark napisał:
iceman150 napisał:
Uthark co do Sikorskiego to niestety się z tobą nie zgodzę, Powyżej ulicy Sienkiewicza niestety jest dosyć ciasno. Zwłaszcza w godzinach szczytu komunikacyjnego. Weź pod uwagę, że istnieją tu również parkingi wg mnie dość potrzebne.
Zgadzam się, że przydałaby się tutaj jakaś ścieżka ale niestety z miejscem jest lekki problem.

Na ul.Sienkiewicza jest wielki parking. Tam można zostawić samochody i podejść. Naprawdę nie jest konieczne podjechanie pod sam sklep.

Naprawdę można podejść?
Ciekawe, że przy wszystkich nowopowstających sklepach buduje się wielkie parkingi, a tam gdzie ich nie ma sklepy znikają.
W polskim przypadku, szczególnie w Grudziadzu robienie z centrum strefy 30 bez parkingów z milinami ograniczeń to stworzenie "getta", gdzie będzie fukcjonowała jedynie branża monopolowa, lombardy i wszelkiej maści patologia, a rowerzyści będą ją omijać szerokim łukiem, żeby nie dostać manto i nie wracać bez roweru.
Zanim polecą kolejne utopijne pomysły polecam antydepresanty, następnie spacer po starówce i okalających ją ulicach.

Przy każdej galerii handlowej jest parking, ale do niektórych sklepów w Alfie z parkingu jest kawałek drogi i jakoś nikomu to nie przeszkadza. Naprawdę nie jest problem podejście 300-400m do celu podróży, jeśli ktoś jest sprawny ruchowo (czyli zdecydowana większość społeczeństwa).

W centrum jest naprawdę dużo miejsc parkingowych - duży parking na Sienkiewicza, mniejsze na placu i na Groblowej, duży przy Unia-parku, do tego miejsca parkingowej tu i ówdzie. Na Sikorskiego wcale nie muszą zniknąć, co zaproponował Iceman. W Grudziądzu nie ma problemu z miejscami do parkowania w centrum.

Sklepy zaczęły padać po poejawieniu się Alfy. Dostępność miejsc parkingowych nie uległa zmianie. Centrum miasta przeniosło się wtedy z traktu Toruńska-Sienkiewcza-Mickiewicza-Rynek-Długa-Stara-Wybickiego (do Kartoflaka) w okolice Alfy. Znajomi mieli sklep i problemy zaczęły się dokładnie z otwarciem Alfy. Aktualnie największym problemem w centrum jest przeciągający się remont torowiska tramwajowego, utrudniający poruszanie się po Starówce pieszo.

Strefa 30 nie oznacza, że nie będzie można dojechać samochodem. Dalej będzie można, tylko ze zmniejszoną prędkością. Zresztą, po Starówce i tak szybciej jeździć się nie da.

trochę upraszczacie problem
zapytaj mila o ile procentowo spadły mu obroty w porównaniu ubiegłego roku gdy można do było do niego dojechać pod sklep z bieżącym roku gdy trzeba przejść 300 m z Pułaskiego lub Fortecznej
zapytaj ludzi z byłego sklepu żelaznego na rogu Legionów i Pułaskiego czemu zamknęli sklep, wszak alfa nie była dla nich konkurencją

Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej wraz z jej rozbudową 2014/10/08 13:00 #19209

  • Uthark
  • Uthark Avatar
  • Wylogowany
  • Stały Bywalec
  • Posty: 274
  • Otrzymane podziękowania: 145
  • Oklaski: 1
milo napisał:
Uthark napisał:
iceman150 napisał:
Uthark co do Sikorskiego to niestety się z tobą nie zgodzę, Powyżej ulicy Sienkiewicza niestety jest dosyć ciasno. Zwłaszcza w godzinach szczytu komunikacyjnego. Weź pod uwagę, że istnieją tu również parkingi wg mnie dość potrzebne.
Zgadzam się, że przydałaby się tutaj jakaś ścieżka ale niestety z miejscem jest lekki problem.

Na ul.Sienkiewicza jest wielki parking. Tam można zostawić samochody i podejść. Naprawdę nie jest konieczne podjechanie pod sam sklep.

Naprawdę można podejść?
Ciekawe, że przy wszystkich nowopowstających sklepach buduje się wielkie parkingi, a tam gdzie ich nie ma sklepy znikają.
W polskim przypadku, szczególnie w Grudziadzu robienie z centrum strefy 30 bez parkingów z milinami ograniczeń to stworzenie "getta", gdzie będzie fukcjonowała jedynie branża monopolowa, lombardy i wszelkiej maści patologia, a rowerzyści będą ją omijać szerokim łukiem, żeby nie dostać manto i nie wracać bez roweru.
Zanim polecą kolejne utopijne pomysły polecam antydepresanty, następnie spacer po starówce i okalających ją ulicach.

Przy każdej galerii handlowej jest parking, ale do niektórych sklepów w Alfie z parkingu jest kawałek drogi i jakoś nikomu to nie przeszkadza. Naprawdę nie jest problem podejście 300-400m do celu podróży, jeśli ktoś jest sprawny ruchowo (czyli zdecydowana większość społeczeństwa).

W centrum jest naprawdę dużo miejsc parkingowych - duży parking na Sienkiewicza, mniejsze na placu i na Groblowej, duży przy Unia-parku, do tego miejsca parkingowej tu i ówdzie. Na Sikorskiego wcale nie muszą zniknąć, co zaproponował Iceman. W Grudziądzu nie ma problemu z miejscami do parkowania w centrum.

Sklepy zaczęły padać po poejawieniu się Alfy. Dostępność miejsc parkingowych nie uległa zmianie. Centrum miasta przeniosło się wtedy z traktu Toruńska-Sienkiewcza-Mickiewicza-Rynek-Długa-Stara-Wybickiego (do Kartoflaka) w okolice Alfy. Znajomi mieli sklep i problemy zaczęły się dokładnie z otwarciem Alfy. Aktualnie największym problemem w centrum jest przeciągający się remont torowiska tramwajowego, utrudniający poruszanie się po Starówce pieszo.

Strefa 30 nie oznacza, że nie będzie można dojechać samochodem. Dalej będzie można, tylko ze zmniejszoną prędkością. Zresztą, po Starówce i tak szybciej jeździć się nie da.
Za tę wiadomość podziękował(a): krzys80

Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej wraz z jej rozbudową 2014/10/08 08:13 #19208

  • Davis
  • Davis Avatar
  • Wylogowany
  • Admin
  • Salsa - adventure by bike
  • Posty: 627
  • Otrzymane podziękowania: 1219
  • Oklaski: 11
Jakie getto! Milo o czym Ty piszesz!
"Strefa 30" w żaden sposób nie tworzy z centrów miast getta, wręcz przeciwnie -uspokojenie ruchu przynosi zawsze same zalety, nie tylko dla rowerzystów, dla wszystkich!, o względach bezpieczeństwa nawet nie będę wspominał, bo to oczywista oczywistość. Nie widzę też żadnej korelacji miedzy "strefą30", a istnieniem parkingów, czy kłopotów z dojazdem samochodem do sklepów.
Nie zapominajmy, że naszym podstawowym celem jest działanie na rzecz rowerzystów!
"Dopóki nie skorzys­tałem z In­terne­tu, nie wie­działem, że na świecie jest ty­lu idiotów" - S.Lem
Za tę wiadomość podziękował(a): Matołek, slimak

Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej wraz z jej rozbudową 2014/10/07 23:38 #19206

  • milo
  • milo Avatar
  • Wylogowany
  • Zaglądacz
  • Posty: 60
  • Otrzymane podziękowania: 17
  • Oklaski: 6
Uthark napisał:
iceman150 napisał:
Uthark co do Sikorskiego to niestety się z tobą nie zgodzę, Powyżej ulicy Sienkiewicza niestety jest dosyć ciasno. Zwłaszcza w godzinach szczytu komunikacyjnego. Weź pod uwagę, że istnieją tu również parkingi wg mnie dość potrzebne.
Zgadzam się, że przydałaby się tutaj jakaś ścieżka ale niestety z miejscem jest lekki problem.

Na ul.Sienkiewicza jest wielki parking. Tam można zostawić samochody i podejść. Naprawdę nie jest konieczne podjechanie pod sam sklep.

Naprawdę można podejść?
Ciekawe, że przy wszystkich nowopowstających sklepach buduje się wielkie parkingi, a tam gdzie ich nie ma sklepy znikają.
W polskim przypadku, szczególnie w Grudziadzu robienie z centrum strefy 30 bez parkingów z milinami ograniczeń to stworzenie "getta", gdzie będzie fukcjonowała jedynie branża monopolowa, lombardy i wszelkiej maści patologia, a rowerzyści będą ją omijać szerokim łukiem, żeby nie dostać manto i nie wracać bez roweru.
Zanim polecą kolejne utopijne pomysły polecam antydepresanty, następnie spacer po starówce i okalających ją ulicach.
Za tę wiadomość podziękował(a): MARCINHD

Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej wraz z jej rozbudową 2014/10/07 20:19 #19200

  • iceman150
  • iceman150 Avatar
  • Wylogowany
  • Moderator
  • ICEMAN
  • Posty: 1715
  • Otrzymane podziękowania: 1047
  • Oklaski: 12
1. Przy rondzie Wyszyńskiego przydałoby się połączyć ścieżki biegnące ze wschodu i południa (narożnik przy biedronce).
2. Brakuje wg mnie jakiegoś przejazdu dla rowerzystów z zachodniej strony średnicówki w kierunku ronda Kwiatkowskiego (obecnie jedynie przejazd jest przy skrzyżowaniu z Łyskowskiego wspomagany sygnalizacją świetlną a potem dopiero przy Rondzie Wyszyńskiego gdzie jeśli się nie mylę to nawet przejazdów dla rowerzystów nie ma a normalne pasy.

3. Ciekawym rozwiązaniem wg mnie byłoby puszczenie odnogi od GWTR w na odcinku od Zawiszy Czarnego przez Grunwaldzką i w dół jakiś kontrapas ul. Słowackiego. Bardzo szybka droga będąca alternatywą.


4. Ścieżka na ul. Wybickiego kończy się ślepo przy ul. Solnej i tu powstaje mały problem jak pojechać dalej. Oczywiście Sikorskiego, ale dla osób jadących w kierunku Rządza to spore nadłożenie drogi. Proponowałbym puścić ścieżkę Kosynierów Gdyńskich w dół->groblowa->Małogroblowa do al. 23 Stycznia i tu się włączy w istniejący trakt.
5. Ścieżka biegnąca wzdłuż Młyńskiej odbija na mapce w ulicę Curie-Skłodowskiej i się kończy (ona w ogóle tam przebiega?)
Proponowałbym wykonanie krótkiego podłączenia ścieżki na wprost od ul. Młyńskiej pomiędzy, młynem a starostwem koło tej kiepskiej fontanny. Wiele osób obecnie tak jeździ skacząc po krawężnikach i trawnikach.
6. Coś mało rzetelna ta mapka bo nie znaleźli wspaniałego szlaku przez port Schulza :P
7. Te połączenie przy byłej przeprawie promowej to życzenie oderwane od rzeczywistości :P Ot radosna twórczość projektanta.
Nie, nie prędkość była O.K. Tylko zakręt był za ciasny.

Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej wraz z jej rozbudową 2014/10/07 17:32 #19191

  • krzys80
  • krzys80 Avatar
  • Wylogowany
  • Rowerowy Zapaleniec
  • Posty: 809
  • Otrzymane podziękowania: 584
  • Oklaski: 9
Uthark napisał:
krzys80 napisał:

Co do przebiegu to zauważyłem zaznaczenie jako istniejącej drogi rowerowej przez lasek między Rządzem a Strzemięcinem. A tam jest tylko szlak (nie ddr czy ddrip) WTR poprowadzony leśnym duktem (po prostu bez krawężników i nawet bez żwiru) Pod żadnym pozorem nie można tego nazwać istniejącą drogą rowerową. Choć jeździ się bardzo fajnie :) zwłaszcza z górki :)

Jeździ się bardzo niefajnie ze względu na wystające korzenie w wielu miejscach. To dobra trasa na jakiś wyścig MTB, na pewno nie można tego uważać za ddr w sensie komunikacyjnym.

Oczywiście korzenie na pewno nie ułatwiają i często przeszkadzają. Dlatego warto tutaj, jak na innych terenach leśnych, zastosować rozwiązanie z Lasku Granizonowego.
Najpewniej, najszybciej i najprzyjemniej. TYLKO ROWEREM

Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej wraz z jej rozbudową 2014/10/07 15:45 #19188

  • Uthark
  • Uthark Avatar
  • Wylogowany
  • Stały Bywalec
  • Posty: 274
  • Otrzymane podziękowania: 145
  • Oklaski: 1
iceman150 napisał:
Moim zdaniem wyznaczenie ścieżek rowerowych wzdłóż ul. Sikorskiego poprzez likwidację parkingów nie jest dobrym posunięciem. Przytoczony zostął to przykład dojazdu przez klientów pod sklep, ale zapomniano o dostawcach (mają oni biegać z towarem po 300-500m?), jest tu także spora rzesza mieszkańców a także znajdują się tutaj miejsca postojowe dla niepełnosprawnych. Takie rozwiązanie praktycznie wykluczyłoby całą ulicę z jakiegokolwiek postoju w jakimkolwiek celu.
Co do strefy 30 to myślę że właśnie na sikorskiego sprawdziłaby się idealnie.

Dobry pomysł. Przy strefie 30 można zachować i miejsca parkingowe, i stworzyc ulicę, gdzie można bezpiecznie jeździć rowerem.

Co do dostawców, wielu miejscach praktykuje się, że towar jest dostarczany przed 10-tą i po 18-ej, żeby dostawcy nie blokowali ulicy (w tym chodników) klientom.
Za tę wiadomość podziękował(a): MARCINHD

Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej wraz z jej rozbudową 2014/10/07 15:26 #19187

  • iceman150
  • iceman150 Avatar
  • Wylogowany
  • Moderator
  • ICEMAN
  • Posty: 1715
  • Otrzymane podziękowania: 1047
  • Oklaski: 12
Moim zdaniem wyznaczenie ścieżek rowerowych wzdłóż ul. Sikorskiego poprzez likwidację parkingów nie jest dobrym posunięciem. Przytoczony zostął to przykład dojazdu przez klientów pod sklep, ale zapomniano o dostawcach (mają oni biegać z towarem po 300-500m?), jest tu także spora rzesza mieszkańców a także znajdują się tutaj miejsca postojowe dla niepełnosprawnych. Takie rozwiązanie praktycznie wykluczyłoby całą ulicę z jakiegokolwiek postoju w jakimkolwiek celu.
Co do strefy 30 to myślę że właśnie na sikorskiego sprawdziłaby się idealnie.
Nie, nie prędkość była O.K. Tylko zakręt był za ciasny.

Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej wraz z jej rozbudową 2014/10/07 15:09 #19186

  • Matołek
  • Matołek Avatar
  • Wylogowany
  • Arcyklista
  • rowerzysta - turysta ((o:
  • Posty: 5014
  • Otrzymane podziękowania: 3866
  • Oklaski: 56
Otrzymałem dziś wiadomość od wykonawcy, że będzie on obecny na zapowiedzianym na czwartek spotkaniu. Ta konsultacja ma dotyczyć przebiegu tras, a nie poszczególnych rozwiązań technicznych. Na tym więc musimy się skupić :)
Mój rower napędza piękna przyroda :silly:

Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej wraz z jej rozbudową 2014/10/07 15:07 #19185

  • Uthark
  • Uthark Avatar
  • Wylogowany
  • Stały Bywalec
  • Posty: 274
  • Otrzymane podziękowania: 145
  • Oklaski: 1
Całkowicie się zgadzam, stąd też moja propozycja kontrapasu na Czerwonodwornej.

Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej wraz z jej rozbudową 2014/10/07 14:54 #19183

  • Davis
  • Davis Avatar
  • Wylogowany
  • Admin
  • Salsa - adventure by bike
  • Posty: 627
  • Otrzymane podziękowania: 1219
  • Oklaski: 11
Uthark, Ślimak- nie ma o co kruszyć kopii! Jedne i drugie rozwiązania są dobre. Spowalnianie ruchu poprzez wyznaczanie "strefy30" to dobry kierunek dla poprawy bezpieczeństwa w mieście w ogóle i uważam, że docelowo należy dążyć do objęcia taką strefą całego centrum miasta. Nie jest to nic niezwykłego w cywilizowanych krajach. Podobnie, zyskujące coraz większą popularność kontrapasy dla rowerów wydzielone na jezdniach jednokierunkowych to najprostsze i najtańsze rozwiązanie dla usprawnienia ruchu rowerowego. ;)
"Dopóki nie skorzys­tałem z In­terne­tu, nie wie­działem, że na świecie jest ty­lu idiotów" - S.Lem

Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej wraz z jej rozbudową 2014/10/07 14:50 #19182

  • Uthark
  • Uthark Avatar
  • Wylogowany
  • Stały Bywalec
  • Posty: 274
  • Otrzymane podziękowania: 145
  • Oklaski: 1
Trochę ulic Tempo30 już mamy - np. całe Chełmińskie Przedmieście (od Wiejskiej do Wyspiańskiego). Niedawno uliczka-łącznik między Korczaka i Wyspaińskiego (między Tesco i kościołem) został oznakowany jako strefa zamieszkania. W Mniszku, na nowym Rządzu też jest sporo ulic Tempo30/strefa zamieszkania. Na niektórych ulicach jest ograniczenie do 30km/h (np. na Toruńskiej). Coś w tej materii się poprawia.

Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej wraz z jej rozbudową 2014/10/07 14:37 #19181

  • slimak
  • slimak Avatar
  • Wylogowany
  • Bywalec
  • Posty: 122
  • Otrzymane podziękowania: 47
  • Oklaski: 1
Rzeczywiście strefa Tempo30 to nawet lepsze rozwiązanie na boczne ulice. W Gdańsku planują ją wdrożyć na przynajmniej 80% ulic w mieście. Wtedy nie są potrzebne żadne drogi rowerowe wzdłuż tych ulic. Tak to też działa w całej Europie Zachodniej. Ulice niebędące głównymi ulicami są ulicami o ruchu uspokojonym w ramach strefy Tempo30 lub strefy zamieszkania. Tak powinno się stać m.in. z całym obszarem grudziądzkiego starego miasta, a także ulic wewnętrznych na wszystkich osiedlach w mieście.

Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej wraz z jej rozbudową 2014/10/07 14:26 #19180

  • Uthark
  • Uthark Avatar
  • Wylogowany
  • Stały Bywalec
  • Posty: 274
  • Otrzymane podziękowania: 145
  • Oklaski: 1
slimak napisał:
Na ulicach o dużej szerokości, np. Sikorskiego, Piłsudskiego, Bema, Armii Krajowej, Kustronia, Karabinierów, Narutowicza banalnie prosto można wyznaczyć pasy rowerowe na jezdni. Wszystko to za śmiesznie małe pieniądze na odrobinę białej farby, trochę znaków i poprawę krawężników w kilku miejscach.

Ulice Bema i Armii Krajowej kwalifikują się raczej jako strefa 30. Narutowicza ma charakter lokalny, ruch tam nie jest duży, kolejna kandydatka na strefę 30. Podczas remontu (może kiedyś się doczeka) należałoby raczej zwężyć przestrzeń dla samochodów, zorganizować parkingi raz po jednej, raz po drugiej stronie ulicy, tworząc tym samym jezdnię meandrującą, wymuszającą powolną jazdę. Tym samym, można by zachować sporo miejsca na samochody mieszkańców (tam nie ma dużego parkingu w pobliżu) oraz stworzyć ulicę bezpieczną dla rowerzystów.

Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej wraz z jej rozbudową 2014/10/07 14:06 #19178

  • slimak
  • slimak Avatar
  • Wylogowany
  • Bywalec
  • Posty: 122
  • Otrzymane podziękowania: 47
  • Oklaski: 1
Na ulicach o dużej szerokości, np. Sikorskiego, Piłsudskiego, Bema, Armii Krajowej, Kustronia, Karabinierów, Narutowicza banalnie prosto można wyznaczyć pasy rowerowe na jezdni. Wszystko to za śmiesznie małe pieniądze na odrobinę białej farby, trochę znaków i poprawę krawężników w kilku miejscach.
Za tę wiadomość podziękował(a): Uthark, MARCINHD

Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej wraz z jej rozbudową 2014/10/07 13:57 #19177

  • Uthark
  • Uthark Avatar
  • Wylogowany
  • Stały Bywalec
  • Posty: 274
  • Otrzymane podziękowania: 145
  • Oklaski: 1
iceman150 napisał:
Mała poprawka dotycząca moich uwag. Jednak na wysokości ocetixu ścieżka pojawia się ponownie jako trakt pieszo rowerowy (znak zasłonięty drzewem). Natomiast nie ma jej na długości sklepu jusk.
Oczywiście na samym roku ulic Focha/Rapackiego ścieżka ginie.

Przed Jyskiem jest szeroki chodnik, który został zawładnięty przez kierowców jako parking.

To, co jest wzdłuż Focha i Dworcowej, to parodia. Co chwilę znak C13a - przed każdym, najdrobniejszym nawet skrzyżowaniem. Ta ddrip jest stworzona wyłącznie dla kierowców, żeby rowerzyści zniknęli z jezdni.

Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej wraz z jej rozbudową 2014/10/07 13:53 #19176

  • Uthark
  • Uthark Avatar
  • Wylogowany
  • Stały Bywalec
  • Posty: 274
  • Otrzymane podziękowania: 145
  • Oklaski: 1
iceman150 napisał:
Uthark co do Sikorskiego to niestety się z tobą nie zgodzę, Powyżej ulicy Sienkiewicza niestety jest dosyć ciasno. Zwłaszcza w godzinach szczytu komunikacyjnego. Weź pod uwagę, że istnieją tu również parkingi wg mnie dość potrzebne.
Zgadzam się, że przydałaby się tutaj jakaś ścieżka ale niestety z miejscem jest lekki problem.

Na ul.Sienkiewicza jest wielki parking. Tam można zostawić samochody i podejść. Naprawdę nie jest konieczne podjechanie pod sam sklep.
Za tę wiadomość podziękował(a): slimak, MARCINHD

Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej wraz z jej rozbudową 2014/10/07 13:48 #19175

  • Uthark
  • Uthark Avatar
  • Wylogowany
  • Stały Bywalec
  • Posty: 274
  • Otrzymane podziękowania: 145
  • Oklaski: 1
krzys80 napisał:

Co do przebiegu to zauważyłem zaznaczenie jako istniejącej drogi rowerowej przez lasek między Rządzem a Strzemięcinem. A tam jest tylko szlak (nie ddr czy ddrip) WTR poprowadzony leśnym duktem (po prostu bez krawężników i nawet bez żwiru) Pod żadnym pozorem nie można tego nazwać istniejącą drogą rowerową. Choć jeździ się bardzo fajnie :) zwłaszcza z górki :)

Jeździ się bardzo niefajnie ze względu na wystające korzenie w wielu miejscach. To dobra trasa na jakiś wyścig MTB, na pewno nie można tego uważać za ddr w sensie komunikacyjnym.
Za tę wiadomość podziękował(a): MARCINHD

Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej wraz z jej rozbudową 2014/10/07 13:43 #19174

  • iceman150
  • iceman150 Avatar
  • Wylogowany
  • Moderator
  • ICEMAN
  • Posty: 1715
  • Otrzymane podziękowania: 1047
  • Oklaski: 12
Uthark co do Sikorskiego to niestety się z tobą nie zgodzę, Powyżej ulicy Sienkiewicza niestety jest dosyć ciasno. Zwłaszcza w godzinach szczytu komunikacyjnego. Weź pod uwagę, że istnieją tu również parkingi wg mnie dość potrzebne.
Zgadzam się, że przydałaby się tutaj jakaś ścieżka ale niestety z miejscem jest lekki problem.
Nie, nie prędkość była O.K. Tylko zakręt był za ciasny.
Czas generowania strony: 0.150 s.