Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

Odpowiedz w temacie: Rewitalizacja grudziądzkiego nabrzeża i nowe asfaltowe ddr w Grudziądzu

Nazwa
Tytuł
Boardcode
B) ;) :) :P :laugh: :ohmy: :sick: :angry: :blink: :( :unsure: :kiss: :woohoo: :lol: :silly: :pinch: :side: :whistle: :evil: :S :blush: :cheer: :huh: :dry: :ok: :serce: :unlike: xD
Wiadomość
Powiększ /  Pomniejsz
Załączniki

Kod antyspamowy: Wpisz słownie liczbę 12 *

Historia tematu:: Rewitalizacja grudziądzkiego nabrzeża i nowe asfaltowe ddr w Grudziądzu

Maks. pokazywanych 15 ostatnich postów - (zaczynając od ostatniego)
2014/08/01 14:50 #17612

pp

 Avatar

Przecież to ci sami partacze kładą, co na odcinku między Lidlem, a Realem.
To położona tam kostka, jest równiejsza i stwarza mniejsze opory toczenia, niż trakt asfaltowy.
2014/08/01 07:53 #17599

slimak

slimak Avatar

Bardziej nierówno chyba nie dało się wylać tej DDR na Legionów:
2014/07/20 14:47 #17327

Matołek

Matołek Avatar

W końcu muszą się nauczyć, że wygodniej jest zrobić jak należy od razu, zamiast dwa razy i do tego naczytać się o swojej niekompetencji :evil:
2014/07/20 14:34 #17326

j23

j23 Avatar

A jednak można - (ten sam) kierownik budowy postawił płot przy grudziądzkiej WTR - patrz zdjęcie. :cheer:


płot jest oddalony (więcej niż minimalne 20cm) tak, że kierownicą się nie zaczepi jadąc skrajem drogi. :whistle:
Załączniki:
2014/07/10 23:14 #17109

Matołek

Matołek Avatar

Ten sam, nie ma drugiego :woohoo:
2014/07/10 18:07 #17079

pieter

pieter Avatar

matołek napisał:
No i udało się :woohoo: Stowarzyszenie Rowerowy Grudziądz melduje, że udało się wywalczyć odsunięcie barierek od skrajni o jakieś 35 cm. Szkoda, że nie 50, ale kierownik budowy tłumaczy się brakiem miejsca na skarpie.

Gratulacje!!!
Matołku, czy to ten sam kierownik, co wcześniej był poinformowany o przepisach dotyczących skrajni? Jeżeli tak, to fajny z niego kolo - zawsze będzie miał robotę :woohoo:
2014/07/10 17:35 #17078

Krzyś

Krzyś Avatar

No, no, no Mate-Matołek SZACUN !
2014/07/10 16:16 #17071

Matołek

Matołek Avatar

No i udało się :woohoo: Stowarzyszenie Rowerowy Grudziądz melduje, że udało się wywalczyć odsunięcie barierek od skrajni o jakieś 35 cm. Szkoda, że nie 50, ale kierownik budowy tłumaczy się brakiem miejsca na skarpie.

Dlaczego barierki należało odsunąć można przeczytać w uzasadnieniu pisma w sprawie: rowerowygrudziadz.pl/pliki/um/SRG-UM-02-05-2014.pdf

Pozdrower :)



Załączniki:
2014/05/29 19:22 #15722

j23

j23 Avatar

Jeśli do wysokiej wody dodamy na wiosnę krę - to asfalt (może) zostanie, a barierki popłyną (w morze),
:woohoo: :lol: :evil:
2014/05/29 12:49 #15717

pieter

pieter Avatar

Jeszcze trochę wody na nowej WTR i aby do następnych wezbrań :woohoo:
Załączniki:
2014/05/29 12:44 #15716

pieter

pieter Avatar

Jakoś nowa WTR przeżyła atak wezbranych wód Wisły. Póki co pozostało malownicze wspomnienie po przechodzącej wysokiej wodzie :woohoo:
Załączniki:
2014/04/29 23:20 #14641

Davis

Davis Avatar

Miałem dziś przyjemność przejechać całą trasę, nawet przez mostek obrotowy :P
Moim zdaniem fragment asfaltowej nawierzchni jest podyktowany względami pragmatycznymi, czyli obawą ,że kostki betonowe bezpowrotnie by odpłynęły wraz z pierwszym wysokim stanem Wisły :laugh:
2014/04/29 21:55 #14637

Matołek

Matołek Avatar

Rewitalizacja grudziądzkiego nabrzeża
i nowe asfaltowe ddr w Grudziądzu

            Że o asfalt na drogach dla rowerów walczymy od lat, każdy już chyba wie. Dobrze położony asfalt to przede wszystkim przyczepność, lekkość i komfort jazdy, intuicyjne respektowanie przez pieszych jako jezdni, no i co bardzo ważne - trwałość.

Jednym z miejsc, gdzie w końcu pojawiła się upragniona nawierzchnia, jest rewitalizowane właśnie nadwiślańskie nabrzeże. Czy jest to początek stałej już zmiany na lepsze, to się w najbliższej przyszłości okaże. Tymczasem wielu z Was próbowało już nowego odcinka, czekamy więc na Wasze wrażenia i opinie.

Byłem, widziałem i cały odcinek w towarzystwie rowerowej ekipy przejechałem. Prace jeszcze nie ukończone, ale widać już ogólny zarys, a po układzie można się domyślić, że nawierzchnia w kolorze bordowym przeznaczona jest dla rowerów, natomiast asfalt czarny dla pieszych lub ruchu mieszanego.

Ogólnie uważam, że pomimo pewnych niedociągnięć, które przy odrobinie dobrej woli można by jeszcze poprawić, całość można poczytać na plus (zapominając na chwilę o części podwodnej - to osobna bajka):

 Pomimo wyczuwalnych nierówności, nową nawierzchnią śmiga się dość lekko i przyjemnie, a dobra przyczepność powoduje poczucie bezpieczeństwa Smile
 Krawężniki lepiej lub gorzej wyrównane do poziomu nawierzchni Smile
 Do poprawy jest usytuowanie barierek tuż przy samej krawędzi na pewnym odcinku ddr z co najmniej dwóch powodów:

1. Nikt ze względu na możliwość zahaczenia kierownicą nie zbliży się do barierki na mniej niż 40-50 cm, co z 2-metrowej szerokości drogi, czyni ją w rzeczywistości 1,5-metrową Undecided
2. Ludzie chcący popatrzeć na Wisłę z całą pewnością będą podchodzić do barierki, co spowoduje ich notoryczne przebywanie na ddr Undecided

Przepisy mówią o skrajni 20 cm, a zaleca się 50. Barierkę trzeba więc przesunąć, dlatego już niebawem do ratuszowego Wydziału Inwestycji i Remontów wpłynie pismo zgłaszające tę nieprawidłowość i domagające się jej poprawy.

 Wjazd od strony mostu sprawia wrażenie prowizorki. Czy został ukończony ? tego się dowiemy wkrótce.
 Szkoda też, że ruch jest raz dzielony, raz mieszany.
 Niepotrzebnie chodnik wykonano z asfaltu, co będzie wprowadzało niepotrzebne zamieszanie.

Po ewentualnym odsunięciu barierek, całość oceniłbym na czwórkę z minusem, chyba, że dojdą jeszcze jakieś niespodzianki?

 Kilka fotek z asfaltowania i nie tylko

z rowerowym pozdrowieniem
matołek

Czytaj więcej...
Czas generowania strony: 0.325 s.