Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

Odpowiedz w temacie: Kolejne spotkanie w sprawie "Wytycznych"

Nazwa
Tytuł
Boardcode
B) ;) :) :P :laugh: :ohmy: :sick: :angry: :blink: :( :unsure: :kiss: :woohoo: :lol: :silly: :pinch: :side: :whistle: :evil: :S :blush: :cheer: :huh: :dry: :ok: :serce: :unlike: xD
Wiadomość
Powiększ /  Pomniejsz
Załączniki

Kod antyspamowy: Wpisz słownie liczbę 12 *

Historia tematu:: Kolejne spotkanie w sprawie "Wytycznych"

Maks. pokazywanych 15 ostatnich postów - (zaczynając od ostatniego)
2014/06/14 14:45 #16301

slimak

slimak Avatar

Bydgoszcz właśnie wywalczyła wytyczne, które mają znacznie poprawić budowę dróg rowerowych.

velo.bydgoszcz.pl/wp-content/uploads/2014/06/Standardy-rowerowe-Bydgoszczy.pdf

Z ciekawych rzeczy odejście od budowy wspólnych dróg rowerowych i pieszych i całkowity zakaz stosowania kostki betonowej jako nawierzchni.
2014/06/10 11:05 #16205

Matołek

Matołek Avatar

Jak będą przyciski, albo jakikolwiek inny sposób podporządkowania ruchu rowerowego, to będą protesty i skargi. Jak można podporządkować ruch względem drogi podporządkowanej? U nas akurat to możliwe.

Może trzeba po prostu zapytać w ZDM-ie?
2014/06/10 09:27 #16195

slimak

slimak Avatar

matołek napisał:
W tej akurat sprawie mam już zapewnienie, że po naszej interwencji przeprojektowano ten punkt, dodając przejazd wraz z sygnalizatorem. Uważam to, za jakiś rodzaj SUKCESU w zabiegach o ruch rowerowy, bo rzeczywiście zamówiona wersja sygnalizacji nie przewidywała ruchu rowerowego.
Będą przyciski??? Nie mają świadomości, że to nielegalne?
Zielona fala napisał:
Tam tramwaj ma i tak pierwszeństwo, więc dodatkowa "zielona fala" jest tam zbędna.
Powiedz to urzędnikom. Pewnie chcą poprawić bezpieczeństwo na tym zamotanym skrzyżowaniu.
2014/06/10 09:05 #16194

Zielona fala

 Avatar

slimak napisał:
Sygnalizacja jest stawiana w ramach modernizacji linii tramwajowej i jej ideą jest zapewnienie tramowi zielonej fali. Jestem pewien, że światła będą na całym skrzyżowaniu. Pewnie lada dzień postawią wysięgniki na sygnalizatory nad jezdnią. Jutro postaram się znaleźć odpowiedni wycinek dokumentacji i tutaj wrzucę.

Tam tramwaj ma i tak pierwszeństwo, więc dodatkowa "zielona fala" jest tam zbędna.
2014/06/10 07:47 #16191

Matołek

Matołek Avatar

W tej akurat sprawie mam już zapewnienie, że po naszej interwencji przeprojektowano ten punkt, dodając przejazd wraz z sygnalizatorem. Uważam to, za jakiś rodzaj SUKCESU w zabiegach o ruch rowerowy, bo rzeczywiście zamówiona wersja sygnalizacji nie przewidywała ruchu rowerowego.

Prócz zapewnień z Sekcji Inżynierii Ruchu, wynika to z ostatniej odpowiedzi w sprawie: rowerowygrudziadz.pl/pliki/zdm/ZDM-II-R.7223.2.66.2014.pdf

Pozdrower :side:
2014/06/10 07:36 #16189

slimak

slimak Avatar

Komplet dokumentacji tej sygnalizacji wysłałem na stowarzyszeniowego maila. Będzie ona zainstalowana na całym skrzyżowaniu i będzie dotyczyć każdego pasa ruchu. O dziwo projekt przewiduje brak ciągłości DDR na skrzyżowaniu, a tym samym brak oddzielnego sygnalizatora dla ciągu rowerowego. Nie mówiąc już o automatycznym wzbudzaniu sygnalizacji. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby UM dorzucił trochę grosza wykonawcy i to poprawił.
2014/06/09 21:29 #16163

slimak

slimak Avatar

Sygnalizacja jest stawiana w ramach modernizacji linii tramwajowej i jej ideą jest zapewnienie tramowi zielonej fali. Jestem pewien, że światła będą na całym skrzyżowaniu. Pewnie lada dzień postawią wysięgniki na sygnalizatory nad jezdnią. Jutro postaram się znaleźć odpowiedni wycinek dokumentacji i tutaj wrzucę.
2014/06/09 19:29 #16146

Matołek

Matołek Avatar

A czy wie ktoś może, czy będzie to sygnalizacja na całym skrzyżowaniu (bo tego niestety jeszcze nie wiem), czy tylko dla przejścia i przejazdu? A może napisać zapytanie do ZDM-u?
2014/06/09 19:16 #16145

slimak

slimak Avatar

Wszystko jest opisane w "rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach", a dokładniej mówiąc w Załączniku nr 3 SZCZEGÓŁOWE WARUNKI TECHNICZNE DLA SYGNAŁÓW DROGOWYCH I WARUNKI ICH UMIESZCZANIA NA DROGACH
Rozporządzenie to definiuje detektor jako "element wykrywający poszczególne grupy uczestników ruchu (pojazdy lub pieszych), którego działanie polega na wytworzeniu sygnału przy każdym wykryciu uczestnika ruchu znajdującego się w strefie detekcji. Sygnał wytwarzany jest automatycznie w przypadku pojazdów (w tym rowerów!!!), a w sposób wymuszony bądź automatyczny w przypadku pieszych.
Zgodnie z Prawem ruchu drogowego rower to "pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem".
W punkcie 3.3.5 wspomniany załącznik opisuje stosowanie przycisków dla pieszych (tylko dla pieszych!).

Przepisy jasno stwierdzają, że dla pojazdów (rower jest pojazdem) mogą być stosowane detektory podjezdniowe lub nadjezdniowe, ale nie przyciski, które są zarezerwowane tylko i wyłącznie dla pieszych.


W temacie ciekawy artykuł: kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262,14825946,Inzynier_ruchu_przed_sadem__Odpowie_za_czerwone_swiatlo.html
2014/06/09 18:10 #16139

krzys80

krzys80 Avatar

Sygnalizacja świetlna w tym miejscu? Kto wpadł na taki pomysł i czym to uzasadnia? Natężeniem ruchu? Drogą do szkoły? Bezpieczeństwo? A może niepotrzebne niebezpieczeństwo. Nie ma chyba racjonalnego powodu. Czyżby znalazł się kolejny znajomy prowadzący firmę instalującą oświetlenie, który tylko czeka jak widać pieniądze z podatków grudziądzan? (namiętnie montują sygnalizację na Konstytucji 3 maja orzy skrzyżowaniu ze Strażacką i Rakowskiego) Jak można tak bez uzasadnienia wydłużać czas przejazdu rowerzystów? Zamiast zachęcać będą utrudniać :(


Czy wiadomo kiedy zaleca się stosowanie sygnalizacji świetlnej na przejazdach rowerowych?
2014/06/09 18:07 #16138

Matołek

Matołek Avatar

slimak napisał:
Co oni się uwzięli na to wzbudzanie sygnalizacji na ddr przez wciśnięcie guzika? Przecież to jest nielegalne. Wiele miast już nauczyło się budować przejazdy zgodnie z prawem, tylko u nas problemy z czytaniem przepisów.

A gdzie znajdę przepis, na który możemy się powołać?
2014/06/09 18:05 #16137

slimak

slimak Avatar

Co oni się uwzięli na to wzbudzanie sygnalizacji na ddr przez wciśnięcie guzika? Przecież to jest nielegalne. Wiele miast już nauczyło się budować przejazdy zgodnie z prawem, tylko u nas problemy z czytaniem przepisów.
2014/06/09 17:48 #16136

Matołek

Matołek Avatar

1. W kwestii autorstwa, to raczej mieliśmy na myśli współtworzenie, współpracę, bo autorami są inne stowarzyszenia, które użyczają swoich wytycznych na potrzeby innych miast, które z kolei dostosowują te opracowania do swoich miast.
2. Kwestia zapisu o konsultacjach ze Stowarzyszeniem jest bardzo ważna dla równowagi.
3. W tej chwili czekamy na przesyłkę z projektem wytycznych przywróconych do sensownej formy i ciężko powiedzieć, co będzie z zapisem o konsultacjach.
4. Oczywiście nikt nie zapomina, co staram się zawsze powtarzać, o ludziach zaangażowanych w sprawy rowerowe :)

W kwestii złej woli, to może nie w tym problem, a raczej w schematach myślenia z poprzedniej epoki, które ciężko wybić urzędnikom z głowy.

Przykład: ddr wzdłuż Chełmińskiej i przejazd na Kraszewskiego. Samochód przejedzie, tramwaj może, pieszy też, ale rowerzysta już nie. Teraz po długiej batalii przywrócili przejazd, ale dla odmiany montują tam sygnalizację świetlną. Jak mi o tym mówili w ZDM-ie, to myślałem, że na całym skrzyżowaniu ze względu na tramwaj, ale teraz wydaje mi się, że będzie guziczek i domyślnie będzie dla rowerów i pieszych czerwone, jak na przejściu przy Realu. Jeszcze nie wiem jak będzie, ale się dowiem :) Znając obecną tendencję obawiam się, że ta sygnalizacja ma podporządkować ddr względem drogi podporządkowanej. Mam jednak nadzieję, że tak nie będzie...

Pozdr
2014/06/09 17:21 #16130

pieter

pieter Avatar

W Łodzi Wytyczne były przyjęte w 2009 roku. Zwróćcie uwagę, że wśród opracowujących dokument są wymienieni również rowerzyści z Rowerowej Łodzi
Załączniki:
2014/06/09 17:09 #16129

pieter

pieter Avatar

Prezydent Malinowski zaakceptował pomysł powołania Oficera Rowerowego. Przeraził się tylko, że ma tworzyć dla nas nowy etat. Zostało uzgodnione, że społecznie (bez wynagrodzenia) tę funkcję będzie sprawować Matołek. Z kolei ZDM chce robić po swojemu, bo pracownicy uważają, że wiedzą wszystko lepiej. Patrzą na sprawy rowerzystów zza kierownicy auta. Przykre jest nierozumienie przez nich trendów istniejących w nowoczesnych miastach, które polegają na pozbywaniu się ruchu samochodowego szczególnie ze starych i ciasnych części miasta. A takie miejsca, jak nasz Rynek, czy Starówka przeznacza się tylko dla ruchu pieszego i rowerowego.
Czas generowania strony: 0.179 s.