Infrastruktura rowerowa
Kostka kontra asfalt w projekcie WTR
- Szczegóły
- Utworzono: czwartek, 21, luty 2013 23:15
- Poprawiono: środa, 23, kwiecień 2014 06:27
- Opublikowano: czwartek, 21, luty 2013 23:14
- matołek
- Odsłony: 3461
Kostka kontra asfalt
w projekcie WTR
W poniedziałek, 18 lutego 2013 roku odbyła się wizja lokalna, w której w towarzystwie Pana Darka Kuczyńskiego z ZDM-u oraz Pana Cyrankowskiego z Wydziału Inwestycji i Remontów przy Urzędzie Miasta, przespacerowaliśmy się planowanym odcinkiem WTR-u od ul. Królowej Jadwigi do Mieszka I. Wynikiem przeprowadzonej wizji będzie naniesienie zmian do projektu, które zamienią nawierzchnię z kostki na asfaltową wszędzie tam, gdzie było to technologicznie możliwe (zygzak w skarpie pozostanie z kostki), a więc na odcinkach:
- Góra Zamkowa - ulica Saperów
- Zawiszy Czarnego - Mieszka I
Pismo ZDM do UM w sprawie nawierzchni
z rowerowym pozdrowieniem
matołek
Spotkanie rowerzystów z Prezydentami Grudziądza
- Szczegóły
- Utworzono: sobota, 16, luty 2013 11:18
- Poprawiono: wtorek, 02, kwiecień 2013 16:29
- Opublikowano: sobota, 16, luty 2013 11:16
- matołek
- Odsłony: 2265
Spotkanie rowerzystów
z Prezydentami Grudziądza
W spotkaniu wzięli udział Prezydent Grudziądza - Pan Robert Malinowski, Wiceprezydent Marek Sikora, Pan Poseł Tomasz Szymański oraz przedstawiciel Wydziału Inwestycji i Remontów Urzędu Miasta. Interesy grudziądzkich rowerzystów reprezentowali: Pieter, Krzyś80, Piowini, Piotruss, Maku, Milo, Paweł1669 oraz Matematołek. Naszym rozmowom towarzyszyli przedstawiciele Mediów: Serwisu Informacyjnego eGrudziadz.pl, Telewizji I-tvm.pl oraz Radia PiK.
Głównym celem spotkania było zburzenie różnicy w podejściu do tematu dróg dla rowerów, które do tej pory nasze władze zwykły postrzegać głównie jako element turystyki i sportu. Dla nas, rowerzystów, drogi dla rowerów to przede wszystkim gałąź transportu, tak samo jak komunikacja zbiorowa, indywidualna czy piesza. Myślimy więc nie tylko o tych, którzy po rower sięgają dla przyjemnosci, ale o tych, którzy używają go, bo muszą. Nie oznacza to jednak, że turystyka nie jest ważna - wręcz przeciwnie, jednak ona powinna stanowić "wisienkę na torcie", jak to ładnie ujął na spotkaniu Piowini. Te dwie funkcje - transportowa i rekreacyjna świetnie ze sobą współgrają i należy je ze sobą łączyć.
Aby drogi dla rowerów spełniały należycie nadaną im funkcję, powinny być dobrze połączone z funkcjami miasta, czytelne dla wszystkich uczestników ruchu, bezpieczne, ciągłe i wykonane z właściwych materiałów. Jeśli chcemy, żeby rower zaczął konkurować jako środek transportu z samochodem, rowerzysta nie może być zmuszany do nieustannego hamowania i ruszania z miejsca ani tym bardziej pchania, czy przenoszenia roweru, np. po schodach. Nie można zmuszać rowerzysty, aby jeździł po nawierzchniach, które zwiększają jego wysiłek i narażają na łatwy poślizg, ani do pokonywania przeszkód, które obniżają komfort jazdy i skutecznie niszczą jego pojazd. Rowerzysta nie może też być narażany na stres związany z dużą gęstością niepotrzebnych punktów kolizyjnych z ruchem samochodowym, a także ze sporym zagęszczeniem niebezpiecznych przeszkód na drodze. Dawno już udowodniono, że w miastach rower na odcinku 2-6 kilometrów jest najskuteczniejszym środkiem transportu, a jednocześnie najzdrowszym dla mieszkańców i co ważne, nie zanieczyszcza i nie hałasuje :)
Samo spotkanie trwało około 1,5 godziny i przebiegło w sympatycznej atmosferze. Odnieśliśmy bardzo optymistyczne wrażenie, że zostaliśmy skutecznie wysłuchani a nasze argumenty zostały pozytywnie rozważone. Na spotkaniu tym wręczyliśmy władzom petycję, którą zamieszczam poniżej.
Cieszymy się z faktu, że nie było to jednorazowe spotkanie a dokonane ustalenia, jeśli wejdą w życie, pozwolą nam w końcu realnie wpływać na rowerowe sprawy Grudziądza.
O sprawach, które udało się zrealizować będziemy informować na bieżąco, kiedy zaczną wkraczać na teren miasta.
Nie ukrywam, że na myśl o nawiązanym właśnie porozumieniu z Władzami Miasta, w połączeniu z rozwijającą się od jakiegoś czasu dobrą współpracą z grudziądzkim Zarządem Dróg Miejskich, rodzi we mnie nadzieja, że uda nam się jeszcze kiedyś zasłużyć na przyznane w nieznany mi sposób miejsce w rankingu miast przyjaznych rowerzystom, opracowanym przez jedno z rowerowych czasopism....
Materiały:
Petycja wręczona na ręce Prezydentów Grudziądza
Fotokopia planu ścieżek rowerowych otrzymany na spotkaniu
Kilka zdjęć, dzięki uprzejmości Portalu eGrudziadz.pl
Materiał filmowy udostępniony przez Portal Informacyjny eGrudziadz.pl
Materiał filmowy udostępniony przez Portal Informacyjny i-tvm.pl
Materiał dźwiękowy udostępniony przez Polskie Radio Pomorza i Kujaw
pierwsze prawdziwe stojaki rowerowe w Grudziądzu stoją
- Szczegóły
- Utworzono: wtorek, 16, październik 2012 21:04
- Poprawiono: niedziela, 28, kwiecień 2013 09:11
- Opublikowano: wtorek, 16, październik 2012 21:01
- matołek
- Odsłony: 2105
W końcu są i stoją
pierwsze prawdziwe stojaki rowerowe
w Grudziądzu
Tymczasem kilka lat rozmów, nacisków, tłumaczeń, próśb i wspólnych działań przyniosło w końcu efekt. Oto mamy - prawdziwy, sprawdzony i polecany przez fachowców i ogólnopolskie środowiska rowerowe model stojaka rowerowego w kształcie odwróconej litery U, o który można wygodnie oprzeć rower i przypiąć ramę wraz z kołem, zamiast samego koła.
Ponieważ jest to w Grudziądzu absolutne novum, zdaję sobie sprawę, że wielu rowerzystów nie ma pojęcia do czego służą te dziwne ramki z wystającymi kulkami. Dlatego tu i teraz gorąco zachęcam do korzystania ze stojaków, które z tego, co mi wiadomo, stanęły już na Placu Stycznia i Plantach, przed Urzędem Stanu Cywilnego, na Placu Wolności i Rybim Rynku. Mam nadzieję, że zgodnie z obietnicą Zarządu Dróg Miejskich, już niebawem stojaki pojawią się w wielu innych, ważnych miejscach, jak np. plac Ratusza.
W tym miejscu pragnę podziękować Dyrekcji ZDM-u za ten gest, który pozwala odzyskać wizję przyjaznego rowerzystom Grudziądza. Nie ukrywam też wiary, że jest to dopiero początek współpracy i inwestycji, które również nam obiecano.
z rowerowym pozdrowieniem
matołek
Zobacz też:
Wyrwikółka w Grudziądzu, Czyli Prezent Dla Złodziei Rowerów!
Wspólna definicja stojaków rowerowych :-))
Pierwsze prawdziwe stojaki zakupione
Znaki przyjazne rowerzystom
- Szczegóły
- Utworzono: niedziela, 07, październik 2012 12:11
- Poprawiono: niedziela, 28, kwiecień 2013 09:18
- Opublikowano: niedziela, 07, październik 2012 12:10
- matołek
- Odsłony: 2380
Znaki przyjazne rowerzystom ((o:
Jeśli wjeżdżając do centrum miasta wita mnie las znaków B-9 (zakaz wjazdu rowerów), a ścieżki są niebezpieczne i wymagają ode mnie ciągłego zatrzymywania to wiem, że nie jestem w takim mieście mile widziany...
Budując miasto przyjazne rowerzystom, prócz sieci bezpiecznych, wygodnych i nowoczesnych ścieżek i parkingów, należy dbać o znaki drogowe, które otwierają dla rowerów drogi niedostępne dla innych pojazdów, a do korzystania ze ścieżek zachęcać jakością traktów, nie zakazami. Tworzy to dla rowerzystów sieć przesmyków i skrótów, które w bezpieczny sposób ułatwiają zgodne z prawem docieranie do zakamarków miasta, dając w ten sposób przewagę nad samochodem. Tylko tak można zachęcić do choćby okazjonalnej zamiany samochodu na ekologiczne i zdrowe dwa kółka.
W tym miejscu z wielką przyjemnością donoszę, że po wielu rozmowach z Dyrekcją Zarządu Dróg Miejskich doszliśmy do porozumienia, które na dobry początek zaowocuje uporządkowaniem oznakowania w naszym mieście. Nasza współpraca w tym temacie polegać będzie na przekazywaniu przez nas listy potrzebnych zmian w oznakowaniu, a ZDM, jeśli nie będzie specjalnych przeciwwskazań, będzie sugerowane zmiany wprowadzać w życie. Z tego co mi wiadomo, to od 28 września, można już legalnie poruszać się w obu kierunkach po ulicy Toruńskiej, przejechać Górę Zamkową czy wjechać pod prąd w ulicę Curie-Skłodowskiej. Obecnie Zarząd Dróg czeka na zamówione znaki potrzebne do kolejnych etapów prac oraz listę naszych sugestii.
Tymczasem wysyłam do ZDM-u wstępną listę zmian potrzebnych w oznakowaniu, złożoną z Waszych i własnych sugestii. Piszcie proszę na Forum, jeśli znacie jakieś miejsca, gdzie zmiana oznakowania może poprawić istniejącą, często absurdalną sytuację. Wspólnie stwórzmy logiczny i przyjazny rowerzystom system oznakowania miasta
Na zakończenie pragnę podziękować dyrekcji ZDM-u oraz pracownikom (w szczególności Panu Dariuszowi) za gest świadczący o tym, że udało się przekonać nasze władze do tworzenia przyjaznego rowerzystom miasta. Niech więc słowa obracają się w czyny...
z rowerowym pozdrowieniem
matołek
Dobre wieści z ZDM-u
- Szczegóły
- Utworzono: czwartek, 27, wrzesień 2012 17:24
- Poprawiono: niedziela, 28, kwiecień 2013 09:22
- Opublikowano: czwartek, 27, wrzesień 2012 17:21
- matołek
- Odsłony: 2024
Dobre wieści z ZDM-u
Spotkanie odbyło się w ubiegłą środę, tj. 19 września 2012 roku. Rozmowy przebiegały w pozytywnej atmosferze i były kontynuacją toczącej się od długiego czasu batalii o stworzenie przyjaznego rowerzystom miasta. Od początku naszych zabiegów (rok 2005) wyznaczyliśmy sobie dwa najważniejsze cele:
Przekonanie urzędników, że powstające absurdalne rozwiązania komunikacyjne nie służą rowerzystom, a wręcz utrudniają im życie i zagrażają bezpieczeństwu,
Wdrożenie działań, które spowodują, że nasze miasto będzie mniej wrogie rowerzystom, a z czasem stanie się im przyjazne.
Po ostatnich spotkaniach buduje się we mnie przekonanie, że jest dobra wola ze strony władz miasta, niestety dużo gorzej jest już z finansami, przynajmniej w tym roku...
Lista najważniejszych ustaleń ze spotkania znajduje się w NOTATCE SŁUŻBOWEJ.
Na chwilę obecną, najpilniejsze z naszej strony będzie:
Zaopiniowanie otrzymanych wytycznych, które są opracowane na podstawie wrocławskich ("Wytyczne planistyczne projektowe wykonawcze i utrzymaniowe systemu dróg rowerowych miasta Grudziądza") i skierowanie do wdrożenia zarządzeniem Prezydenta Grudziądza,
Wysłanie wstępnej listy koniecznych do wprowadzenia zmian w oznakowaniu pionowym, które Dyrekcja ZDM-u zobowiązała się wprowadzić jeszcze w tym roku. Listę tę wprowadzam w wątku Forum Dyskusyjnego w nadziei, że ją uzupełnicie :)
z rowerowym pozdrowieniem
matołek
Grudziądzcy rowerzyści chcą przejazdu przez mosti poważnego traktowania
- Szczegóły
- Utworzono: wtorek, 31, lipiec 2012 23:57
- Poprawiono: niedziela, 28, kwiecień 2013 09:25
- Opublikowano: wtorek, 31, lipiec 2012 23:55
- matołek
- Odsłony: 2032
Grudziądzcy rowerzyści chcą przejazdu przez most
i poważnego traktowania
materiał TVSM
Materiał Gazety Pomorskiej
Zapowiedź portalu eGrudziadz.pl
Materiał MMGrudziadz.pl
Dziękuję wszystkim przedstawicielom Grudziądzkich Mediów za pomoc w nagłośnieniu naszych problemów, dzięki Wam jesteśmy w stanie dotrzeć do sporej liczby ludzi
Dziękuję również wszystkim kierowcom, którzy cierpliwie i z kulturą stali w generowanym przez naszą akcję korku, a niektórzy nawet wyrażali swoje poparcie. Zdarzały się jednak incydenty nieprzyjemne, które jasno ukazywały poziom kultury pojedynczych osobników
Po akcji chcielibyśmy zapewnić, że w swoich działaniach Dodaj komentarz na Forum ( już dodano 0 ).
Sprostowanie do wypowiedzi z dnia 26 czerwca 2012 r.
- Szczegóły
- Utworzono: sobota, 28, lipiec 2012 01:49
- Poprawiono: niedziela, 28, kwiecień 2013 09:39
- Opublikowano: sobota, 28, lipiec 2012 01:47
- Matołek
- Odsłony: 2064
Sprostowanie do wypowiedzi
z dnia 26 czerwca 2012 r.
W związku z powyższym roszczeniem, zawartym w załączonym piśmie, uzupełniam swoją wypowiedź o informację, iż władze miasta, jak również jednostki administracyjnie podległe Prezydentowi Grudziądza czyniły starania, by umożliwić ruch rowerowy na moście im. Bronisława Malinowskiego. Ponadto chciałbym wyraźnie zaznaczyć, że powodem niepodania tychże wiadomości nie była w żadnym wypadku chęć uchybienia władzom miasta, a jedynie ich powszechna znajomość i ograniczone ramy czasowe materiału filmowego. Jeśli jednak ktoś do tej pory pozostaje nieświadomy, jakież to działania były podejmowane, proszę zajrzeć do zawartości w/w pisma.
Patrząc na sprawę obiektywnie można jednak bez narażania się na jakiekolwiek zarzuty stwierdzić, że wszystkie podjęte przez władze i podległe im jednostki działania były nieskuteczne i nie rozwiązały problemu. Dodatkowo decyzja o likwidacji ruchu rowerowego na istniejącej wcześniej ścieżce spowodowała poważne zagrożenie bezpieczeństwa rowerzystów przekraczających most w jedyny legalny sposób, lub zmusza rowerzystów do łamania prawa ze strachu przed śmiercią lub kalectwem. Ponadto od czasu wypadku, odcięto rowerzystom dojazd na stronę PKP za pomocą zakazu ruchu rowerów i barier technicznych (i z pewnością nie zrobiło tego PKP). Powstała też możliwość zaliczenia upadku z wysokości mostowego filaru, bo od około roku nie ma komu naprawić tam barierki.
Dodatkowo, analizując listę podjętych przez władze działań trudno niezauważyć faktu, że nie ujęto tam jakiejkolwiek próby przeznaczenia dowolnych środków finansowych, np. na wprowadzenie barierek odgradzających jezdnię od chodnika, by przywrócić ścieżkę tam gdzie była (jak uczynioto to np. w Toruniu).
Czy jest tak, jak piszę? Można to sprawdzić! Kiedy? W poniedziałek, 30 lipca o 16.00 zamierzam w legalny sposób przekroczyć most i swoje próby będę ponawiał aż do godziny 17.00. Startuję z ronda im. Rydza-Śmigłego (nowe rondo koło Alfy - od strony ul. Gdyńskiej). Jeśli ktoś chce dołączyć, to jest mile widziany, ale musi pamiętać o następujących zasadach:
- Ten wyjazd nie ma organizatora! i każdy jedzie niezależnie i na własną odpowiedzialność,
- Przejazd ulicą na moście jest całkowicie legalny - wystarczy mieć kartę rowerową, motorowerową lub ukończone 18 lat.
- Bezpieczeństwo zależy od zachowania kierowców, którzy mogą poczuć się zniecierpliwieni, oraz naszego,
- Należy trzymać się co najmniej metr od krawędzi jezdni w celu uniknięcia niebezpieczeństwa zahaczenia o wysoki krawężnik, co groziłoby upadkiem,
- Pamiętamy, że naszym celem nie jest utrudnianie ruchu kierowcom, albowiem oni niczemu tu nie zawinili.
Do zobaczenia na moście!
z rowerowym pozdrowieniem
matołek
List otwarty do Prezydenta Miasta w sprawie zorganizowania bezpiecznego ruchu na moście
- Szczegóły
- Utworzono: czwartek, 19, lipiec 2012 01:10
- Poprawiono: czwartek, 28, marzec 2013 18:43
- Opublikowano: czwartek, 19, lipiec 2012 01:05
- Matołek
- Odsłony: 2309
w sprawie zorganizowania bezpiecznego ruchu na moście
Grudziądz, 18 lipca 2012
**************
86-300 Grudziądz
ul. Ratuszowa 1
86-300 Grudziądz
Panie Prezydencie
Jest powszechnie wiadomym, że były już podejmowane działania władz, mające na celu dopuszczenie ruchu rowerowego południową stroną mostu, należącą do PKP, które spotkały się z odmową ze strony właściciela. Wiadomo także, że decyzja dotycząca cofnięcia dopuszczenia ruchu rowerowego po stronie północnej miała związek z decyzją prokuratury po śmiertelnym wypadku we wrześniu 2010 roku, w którym potrącony przez rowerzystę pieszy wpadł pod nadjeżdżający samochód. Jednakże obiektywnie patrząc, nie tylko nie rozwiązano problemu, ale dodatkowo utrudniono dojazd do strony południowej mostu, rozkopując teren podczas remontu ulicy Wiślanej, stawiając wysoki krawężnik od strony jezdni i znak zakazu ruchu rowerów na wjeździe jedynej ulicy, którą można tam dojechać (słyszałem obietnice zorganizowania wygodnego dojazdu jeszcze przed remontem wspomnianej ulicy Wiślanej). Dodatkowo od ponad roku brak sporego fragmentu barierki na wjeździe na most grozi upadkiem z wysokości mostowego filaru.
Obecna sytuacja jest zupełnie niezrozumiała, nielogiczna i wywołująca sprzeciw wśród Dodaj komentarz na Forum ( już dodano 0 ).
Pierwsze prawdziwe stojaki rowerowe w Grudziądzu zakupione
- Szczegóły
- Utworzono: sobota, 14, lipiec 2012 12:41
- Poprawiono: niedziela, 28, kwiecień 2013 09:47
- Opublikowano: sobota, 14, lipiec 2012 12:39
- matołek
- Odsłony: 3326
Pierwsze prawdziwe stojaki zakupione
Tworzenie miejsc parkingowych dla rowerów ma przede wszystkim na celu zachęcanie mieszkańców do załatwiania spraw bez użycia samochodu, przynajmniej od czasu do czasu. Stojaki są więc świetnym środkiem na promowanie roweru jako środka transportu miejskiego, jednak każdy rowerzysta wie, że za nimi muszą pójść dalsze działania poprawiające organizację ruchu rowerowego...
Kiedy i gdzie staną pierwsze prawdziwe stojaki, jeszcze nie wiadomo. Jednakże wiemy już, że realizując nasze prośby, Zarząd Dróg Miejskich w Grudziądzu zakupił 21 stojaków wybranego przez nas modelu (w wersji do zabetonowania) i poprosił nas o wskazanie miejsc do ich ustawienia. Miejsca zostały wskazane, teraz czekamy na załatwienie przez ZDM spraw formalnych z konserwatorem zabytków i mam nadzieję, że już niedługo pojawią się pierwsze możliwości bezpiecznego i wygodnego zaparkowania roweru w centrum miasta.
Co dalej? Spróbujemy jakoś po kolei poukładać listę najpilniejszych prac do wykonania i namówić Zarząd Dróg Miejskich na spełnienie obietnic systematycznej współpracy z rowerzystami w celu poprawy warunków poruszania się rowerem po mieście. Mam nadzieję, że nam w tym pomożecie, wyrażając swoje opinie. W chwili obecnej próbujemy namówić ZDM do kompleksowej likwidacji krawężników w ciągach rowerowych Grudziądza. Jako sposób doraźnego, szybkiego i niedrogiego rozwiązania proponuję wzorem Gdańska utworzyć podłużne asfaltowe wylewki, które w sposób łagodny zrównają poziom łączonych nawierzchni.
z rowerowym pozdrowieniem
matołek
Rowerem "bezpiecznie" przez Grudziądz
- Szczegóły
- Utworzono: wtorek, 10, lipiec 2012 16:36
- Poprawiono: niedziela, 28, kwiecień 2013 09:52
- Opublikowano: wtorek, 10, lipiec 2012 16:33
- matołek
- Odsłony: 1809
Rowerem "bezpiecznie" przez Grudziądz?
Wracając do tematu na poważnie można przyjąć, że ścieżki bezpieczne to takie, którymi jadąc z przeciętną prędkością, można bez stresu i łamania prawa przemierzać miasto z dzielnicy do dzielnicy. Niestety w Grudziądzu lekko nie jest. Jest to przede wszystkim wynik fatalnie obranych przez władze priorytetów, które w ostatnich latach zdominowały wszystkie budowy i remonty ulic naszego miasta. Ścieżki wciskano więc tylko tam, gdzie zostało miejsce po zbudowaniu jezdni, w dodatku byle jak, byle gdzie i z byle czego.
Pocieszającym jest fakt, że jeśli władze dotrzymają danej w tym roku obietnicy i wprowadzą w życie właśnie opracowywane i konsultowane z rowerzystami "Standardy projektowe i wykonawcze", to nie będzie już więcej:
śliskiej i opornej do jazdy betonowej kostki na ścieżkach rowerowych,
niebezpiecznych i uciążliwych krawężników,
słupów stojących na ścieżkach rowerowych,
ostrych, śliskich i pełnych pułapek zakrętów,
bezmyślnego prowadzenia ścieżek, które co chwilę wchodzą w kolizje z ruchem samochodowym,
budowania ścieżek gdzie popadnie, bez połączeń i możliwości bezpiecznego opuszczenia lub powrotu do jezdni,
projektowania i budowania infrastruktury z pominięciem zdania samych zainteresowanych - rowerzystów.
Kiedy jednak nastąpi znaczący przełom, ciężko powiedzieć. Wiele jeszcze rozmów z władzami trzeba będzie odbyć, konsultować bieżące projekty i pokazywać swoją moc, uczestnicząc w Masach Krytycznych. W każdym razie będziemy Was informować o postępach
Tymczasem zakładam wątek na Forum Dyskusyjnym, w którym proszę Was Drodzy Rowerzyści o wskazanie swoich numerów 1 "Najniebezpieczniejszych dla rowerzystów miejsc w Grudziądzu".
Dziękujemy Redakcji GP za zainteresowanie tematem.
z rowerowym pozdrowieniem
matołek
Nić porozumienia
- Szczegóły
- Utworzono: środa, 30, maj 2012 11:32
- Poprawiono: czwartek, 28, marzec 2013 18:43
- Opublikowano: środa, 30, maj 2012 11:30
- matołek
- Odsłony: 3177
z rowerowym pozdrowieniem
matołek
Dodaj komentarz na Forum ( już dodano 0 ).
Więcej artykułów…
- Wiceprezydent Sikora obiecuje standardy projektowe i wykonawcze
- Dialog na dwóch kółkach - Sprostowanie
- Coś na plus ((o:
- II etap średnicówki :-?
- Zawiadomienie do Urzędu Marszałkowskiego
- Jak w Grudziądzu powstaje Wiślana Trasa Rowerowa
- List otwarty do Prezydenta miasta
- Idzie wiosna - kwiatki rosną /o:
- Łączność z ZDM
- Odpowiedź na Pismo nr ZDM/01/18/03/2012
- WTR betonową tandetą?
- List otwarty do Dyrekcji ZDM-u
- Jak zmarnować 100 tysięcy czyli Rondo Herberta i brakujący odcinek ścieżki
- Kolejna ścieżka antyrowerowa już w Grudziądzu
- Czy to jakiś żart???
- Polityka rowerowa, czy antyrowerowa? - cz. 2
- Jest nadzieja na konsultacje społeczne
- Kolejne łamanie prawa
- Wspólna definicja stojaków rowerowych :-))
- Rowerowa, czy antyrowerowa? - cz. 1
- Pod mostem, znowu legalnie :-)
- Kolejna kpina z rowerzystów
- Walnie, nie walnie...
- GIR - Etap 3
- GIR - Etap 2
- ZDM - odpowiedź 1
- GIR - Etap 1
- Grudziądzka Infrastruktura Rowerowa
- GIR
- Kostka - czyli jak długo jeszcze?
- Grudziądzkie asfaltówki
- Ścieżki Dla Zmotoryzowanych
- Czas likwidacji ścieżek
- Jak zorganizować parking rowerowy i nie zmarnować pieniędzy?
- Porozumienie stron
- Mała Rzecz, a Cieszy...
- w nosie mam normy, wskaźniki i standardy
- ;-))
- Dlaczego Wyrwikółka?
- Dla Kogo Te Ścieżki?
- Nie chcemy kostki fazowanej!!!
- Pierwsze Spotkanie
- Coś drgnęło???...