Dolina Osy
- Szczegóły
- Utworzono: środa, 25, kwiecień 2012 23:33
- Poprawiono: wtorek, 02, kwiecień 2013 22:10
- Opublikowano: środa, 25, kwiecień 2012 23:22
- matołek
- Odsłony: 7894
Rezerwat krajobrazowy Dolina Osy
Opis miejsca
Rezerwat krajobrazowy "Dolina Osy" utworzony został w 1994 roku na powierzchni 665,12 ha na terenie leśnictwa Słup.
Rajd Miejski Na Powitanie Wiosny
- Szczegóły
- Utworzono: poniedziałek, 16, kwiecień 2012 01:04
- Poprawiono: piątek, 19, kwiecień 2013 20:27
- Opublikowano: poniedziałek, 16, kwiecień 2012 00:57
- matołek
- Odsłony: 1790
49 Rajd Miejski Na Powitanie Wiosny za nami
Rower wciąż cieszy, bawi i łączy grudziądzan, a miejskie rajdy rowerowe kwitną nieprzerwanie, ciesząc się niesłabnącą popularnością. Nie pozostaje nic, jak tylko zacierać ręce i szykować się na następny rajd, który już 6 maja
Dziękując organizatorom, obstawie i uczestnikom za jak zwykle sympatyczny rajd, zapraszam do obejrzenia fotek, które mimo bardzo niefotograficznej pogody, udało mi się strzelić plus kilka od Roberta. Dzięki Robert! - przynajmniej mam swoją gębę na dwóch fotkach
z rowerowym pozdrowieniem
matołek
Dialog na dwóch kółkach - Sprostowanie
- Szczegóły
- Utworzono: sobota, 14, kwiecień 2012 22:04
- Poprawiono: poniedziałek, 29, kwiecień 2013 12:17
- Opublikowano: sobota, 14, kwiecień 2012 22:02
- administrator
- Odsłony: 1985
Sprostowanie do artykułu dziennika Nowości
"Dialog na dwóch kółkach"
Na początek chciałbym jednak oddać Redakcji Nowości, że dnia wczorajszego, próbowano skontaktować się ze mną siedmiokrotnie, niestety telefon pozostawiony w domu uniemożliwił mi przedstawienie wersji rowerzystów. Myślę jednak, że zarówno ten artykuł, jak umówiony na poniedziałek kontakt z Redakcją Nowości pomoże dojaśnić tę sprawę :o)
Więc tak:
Moja wczorajsza wizyta w siedzibie ZDM-u miała rzeczywiście na celu "skonsultowanie" (cudzysłów użyty celowo) projektu ścieżki rowerowej przy ulicy Kulerskiego. Byłem na niej sam, ponieważ nikt nie uprzedził mnie, że zostanie to rozgłoszone jako pierwsze spotkanie w ramach umówionych konsultacji społecznych, o których pisałem w artykule z 27 marca 2012r. Spotkanie poprzedziła wymiana korespondencji, z której można było jasno wywnioskować, że nie będzie jakiegokolwiek pola do konsultacji, ponieważ informację o projekcie otrzymałem, kiedy był już gotowy, a wprowadzanie zmian okazało się niemożliwe. Niewątpliwym plusem jest to, że w projekcie wzięto pod uwagę niektóre z naszych sugestii, jak choćby opuszczenie do zera uciążliwych krawężników. Co do pozostałych elementów, to przyznam się, że nie zwracałem już uwagi, ponieważ mija się z celem analizowanie czegoś, na co nie mogę wpłynąć. Zobaczymy co da się wywalczyć w trakcie prac...
W zakresie "konsultacji" projektu ścieżek przy ulicy Kulerskiego - klapa z plusem :-/
Po niezbyt satysfakcjonującej rozmowie w w/w sprawie, skierowałem się do wyjścia, gdzie zostałem niemal przechwycony (przypadek?) przez Panów z sekcji inżynierii ruchu drogowego. Tu spotkało mnie całkiem miłe zaskoczenie. Po raz pierwszy bowiem pojawiła się wyczuwalna płaszczyzna porozumienia. Pojawiły się nawet pojęcia, takie jak plan systemu rowerowego miasta, czy transport rowerowy oraz obietnice otwierania ruchu dla rowerów w miejscach objętych zakazem ogólnym czy zainwestowania w prawdziwe stojaki rowerowe w centrum miasta.
Wbrew temu, co napisano w Nowościach, spędziłem już w ZDM-ie sporo godzin, a moje pierwsze wizyty pamiętają rok 2006 i całkiem rzeczowe rozmowy z Panem Michalskim, z którym udało się wynegocjować kilka drobiazgów, jak choćby odsuwanie barierek od skrajni o 0,5m, niwelowanie krawężników podczas budowy, przestawienie kilku znaków stojących na ścieżce i wiele innych. Niestety okres ten trwał krótko, do odejścia wspomnianego pana Michalskiego z ZDM-u. Najbardziej jednak intensywne wizyty w siedzibie ZDM-u przypadają na rok 2011, kiedy to próbowałem/liśmy bezskutecznie przekonać pracujących tam urzędników, że obrana droga jest nie tylko niewłaściwa, lecz wręcz absurdalna. Niestety spotykałem się w większości z kompletnym brakiem zrozumienia i ignorowaniem. Wizyty te wspominam jako bardzo nieprzyjemne, a przede wszystkim niekonstruktywne. Nie dając się zniechęcić, zacząłem odwiedzać również dyrekcję, pisać pisma do urzędów i publikować.
W artykule bardzo delikatną wypowiedzią ujęto niedogodności spotykające rowerzystów. Przykładowo użycie sformułowania "czasem" dla zbyt wysokich krawężników, jest co najmniej dyplomatycznym unikiem. Szacuję, że ok 80-85% krawężników stoi w niezgodzie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej (polecam artykuł z 30 marca)
Cokolwiek by nie obiecano, ja cierpliwie poczekam na działania. Doświadczony bowiem niespełnionymi obietnicami konsultacji z 2008 roku, bardzo nieufnie podchodzę do obietnic urzędników. Uwierzę, jak zobaczę. Ponadto jest w naszym mieście pewna niespójność, ponieważ z jednej strony Pan Prezydent Sikora w dość dyplomatyczny sposób zaaprobował potrzebę wprowadzenia konsultacji społecznych, z drugiej zaś bez jakiegokolwiek porozumienia ze środowiskiem rowerowym, Urząd Miasta stworzył projekt Wiślanej Trasy Rowerowej, który jeśli dojdzie do skutku w myśl pierwotnego projektu, będzie śmiechowiskiem na skalę europejską. Na domiar złego do chwili obecnej powstają ścieżki, na których rosną nowe słupy, a nawierzchnia z zakazanego już w wielu miastach Polski i będącego obiektem protestów środowisk rowerowych tworzywa, rozłazi się jeszcze przed oddaniem do użytku.
Jeżeli nie zmieni się globalnie podejścia do transportu rowerowego, nie przyjmie jasnych, czytelnych i zgodnych z dobrymi praktykami standardów projektowych i wykonawczych dla miasta, które będą obowiązywać wszystkich projektantów i wykonawców, to zmienią się jedynie drobiazgi, a wyegzekwowanie właściwego wykonywania projektów będzie nierealne. Konieczne też jest opracowanie konkretnej koncepcji rozwoju transportu rowerowego w Grudziądzu i logiczne włączenie jej do polityki transportowej i przestrzennej miasta.
....
Korzystając z okazji, pragnę podziękować wszystkim, którzy wspierają mnie słowem, gestem, czynem lub nawet byciem. Dzięki Wam Drodzy Rowerzyści wiem, że to, co robię ma sens, a w swoich działaniach nie czuję się sam. Szczególne podziękowania dla Krzysia, który od samego początku do dnia dzisiejszego, wspiera mnie nieprzerwanie i motywuje do działania, a kiedy trzeba, stawia się do konfrontacji z rzeczywistością.
Ps. Najpóźniej w poniedziałek zamierzam wysłać kilka konstruktywnych sugestii, o których była mowa na wczorajszym spotkaniu w ZDM-ie. Będzie to najlepszy test praktyczny działania systemu, który właśnie zaczyna się rodzić. Z niecierpliwością czekam na efekty...
z rowerowym pozdrowieniem
administrator Grudziądzkiej Strony Rowerowej
Grudziądzka Masa Krytyczna
- Szczegóły
- Utworzono: niedziela, 08, kwiecień 2012 09:38
- Poprawiono: czwartek, 28, marzec 2013 18:43
- Opublikowano: niedziela, 08, kwiecień 2012 09:35
- wirus
- Odsłony: 2610
Nasze cele:
- zwrócenie uwagi na obecność rowerów w mieście, o czym często zapominają urzędnicy podejmując różne decyzje;
- wykorzystywanie asfaltu jako podstawowej nawierzchni dróg rowerowych;
- powstanie spójnej sieci wygodnych i bezpiecznych dróg rowerowych, przejezdnych dla wszystkich typów rowerów oraz towarzyszącej im infrastruktury (np. parkingi);
- utrzymywanie głównych ciągów rowerowych w stanie przejezdności przez cały rok (w zimę ruch rowerowy nie maleje po przyjściu pierwszych mrozów, ale dopiero po silnych opadach śniegu, gdy ścieżki są nieprzejezdne);
- większy udział rowerów w ruchu ulicznym.
z rowerowym pozdrowieniem
wirus
Rajd rowerowy na powitanie wiosny
- Szczegóły
- Utworzono: niedziela, 08, kwiecień 2012 11:28
- Poprawiono: piątek, 19, kwiecień 2013 20:35
- Opublikowano: niedziela, 08, kwiecień 2012 11:22
- Matołek
- Odsłony: 1707
Już za Tydzień!
Rajd rowerowy na powitanie wiosny
Sponsorem rajdu jest sklep rowerowy TRANDO, al. 23 Stycznia 52, tel. 56 462-13-41.
Opiekę medyczną nad uczestnikami rajdu sprawuje 10. Grudziądzka Drużyna Harcerska WILKI.
Źródło: www.it.gdz.pl
matołek
Coś na plus ((o:
- Szczegóły
- Utworzono: piątek, 06, kwiecień 2012 11:22
- Poprawiono: niedziela, 28, kwiecień 2013 10:41
- Opublikowano: piątek, 06, kwiecień 2012 11:17
- matołek
- Odsłony: 2978
Coś na plus ((o:
Jest jeszcze wiele do poprawy, ale jedno jest pewne - próbujemy zrobić coś lepiej, a to już na plus...
z rowerowym pozdrowieniem
matołek
II etap średnicówki :-?
- Szczegóły
- Utworzono: wtorek, 03, kwiecień 2012 15:59
- Poprawiono: poniedziałek, 29, kwiecień 2013 12:21
- Opublikowano: wtorek, 03, kwiecień 2012 15:57
- matołek
- Odsłony: 3207
Zapraszamy do wspólnej przejażdżki
II etapem trasy średnicowej :-/
z rowerowym pozdrowieniem
matołek
Zawiadomienie do Urzędu Marszałkowskiego
- Szczegóły
- Utworzono: wtorek, 03, kwiecień 2012 10:33
- Poprawiono: poniedziałek, 29, kwiecień 2013 12:25
- Opublikowano: wtorek, 03, kwiecień 2012 10:31
- Administrator
- Odsłony: 3008
Co na to Urząd Marszałkowski?
Prośba o pomoc w sprawie marnowania środków Europejskiego Funduszu Regionalnego
Dzien dobry.
Serdecznie proszę o pomoc w tej sprawie lub poradę, do kogo najlepiej się z tym zwrócić, jak działać.
Z góry dziękuję za zapoznanie się ze sprawą i wszelkie działania podjęte w tej sprawie.
pozdrawiam serdecznie
Tomasz Kędzior ((o:
Załącznik PDF: Urząd Marszałkowski w sprawie WTR Grudziądz.pdf
Szanowny Panie.
Z poważaniem
Krzysztof Pokora
Kierownik
Przedstawicielstwa Urzędu Marszałkowskiego
Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Grudziądzu
Jak w Grudziądzu powstaje Wiślana Trasa Rowerowa
- Szczegóły
- Utworzono: sobota, 31, marzec 2012 00:58
- Poprawiono: czwartek, 28, marzec 2013 18:43
- Opublikowano: sobota, 31, marzec 2012 00:55
- Administrator
- Odsłony: 3370
Jak w Grudziądzu powstaje
Wiślana Trasa Rowerowa
.....
Istnieje, tylko do tego trzeba chęci ze strony władz Grudziądza. Można bowiem wzorować się na pozytywnych doświadczeniach innych miast w tym temacie. Typowym rozwiązaniem jest wprowadzenie standardów zarządzeniem prezydenta i załączanie ich do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na projekty inwestycji obejmujących infrastrukturę rowerową. Standardy takie przyjęły m.in. Kraków, Wrocław, Warszawa, Łódź, Lublin, Słupsk. Standardy mogą też zostać umocowane uchwałą Rady Miasta - takie rozwiązanie przyjął np. Toruń. Przykładowe standardy projektowe i wykonawcze dla miasta Krakowa i Wrocławia znajdują się na naszej stronie internetowej www.RowerowyGrudziadz.pl w zakładce "Łączność z ZDM". Można tam również znaleźć wiele porad doświadczonych w temacie budowy ścieżek środowisk oraz przetłumaczony na język polski podręcznik projektowania ścieżek, napisany przez zachodnioeuropejskich specjalistów w tej dziedzinie. W ostatnim liście otwartym do Prezydenta Grudziądza, ponownie zachęcam do przeniesienia tego sprawdzonego i ułatwiającego zlecanie projektów rozwiązania. Zaoferowałem również przygotowanie propozycji takiego dokumentu.
z rowerowym pozdrowieniem
administrator Grudziądzkiej Strony Rowerowej
www.RowerowyGrudziadz.pl
Dodaj komentarz na Forum ( już dodano 0 ).
List otwarty do Prezydenta miasta
- Szczegóły
- Utworzono: piątek, 30, marzec 2012 16:19
- Poprawiono: poniedziałek, 29, kwiecień 2013 13:54
- Opublikowano: piątek, 30, marzec 2012 16:10
- matołek
- Odsłony: 4154
List otwarty do Prezydenta miasta
Informuję Pana, że budowa, a więc i wybór materiałów z jakich wykonana zostanie Wiślana Trasa Rowerowa na jej grudziądzkim odcinku nie nie leży w kompetencjach Zarządu Dróg Miejskich w Grudziądzu. Pańskie pismo wraz z opinią Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zostało w dniu wczorajszym przekazane według właściwości do Wydziału Inwestycji i Remontów Urzędu Miejskiego w Grudziądzu. Informuję jednocześnie, że jeden egzemplarz pisma przekazujacego powyższą spawę do Urzędu Miejskiego został wysłany na Pański adres domowy.
Pozdrawiam
Dariusz Kuczyński
Tomasz Kędzior
ul. ***************
86-300 Grudziądz
Szanowny Panie Prezydencie.
Oglądając program informacyjny grudziądzkiej TVK SM z dnia 27 marca w którym wystąpił Pan Prezydent Sikora, zostałem pozytywnie zaskoczony stwierdzeniem redaktora, że większość budowanej trasy będzie miała nawierzchnię asfaltową. Biorąc pod uwagę, że pierwotny projekt zakładał całkowitą powierzchnię z kostki betonowej, należy uznać to za zdecydowany krok naprzód. Martwi mnie jednak wiele spraw, dlatego chciałbym skierować do Pana Prezydenta kilka zapytań:
1. Dlaczego nie można całkowicie zrezygnować z tworzywa, które jako nawierzchnia traktu rowerowego posiada wyłącznie same wady i jest powodem protestów środowisk rowerowych w całym kraju. Kostka jest niebezpiecznie śliska, uciążliwa do jazdy, kosztowna w utrzymaniu i tworzy bardzo nietrwałe powierzchnie. Nie tylko zachodnioeuropejscy specjaliści, ale również i polscy (np. GDDKiA) stanowczo odradzają stosowania kostki na drogach rowerowych, a wiele polskich miast, jak Kraków, Warszawa, Wrocław, Szczecin, Białystok, Radom, Toruń czy Lublin wprowadziły już zakaz jej stosowania.
Powodami wyboru kostki na nawierzchnię WTR z pewnością nie są:
- Trudności w pozyskaniu sprzętu do rozściełania i zagęszczania asfaltu na wąskich powierzchniach, ponieważ rosnące w ostatnich latach zapotrzebowanie zmusiło firmy budowlane do ich zakupu. Ponadto Grudziądz ma już doświadczenie w budowaniu dobrych asfaltowych nawierzchni;
- Zagrożenie związane z wjazdem ciężkiego sprzętu na skarpę, ponieważ rozściełacze i zagęszczarki stosowane do układania ścieżek mają niewielkie gabaryty i wagę;
- Koszt, ponieważ z praktyki budowlanej wynika, że nawierzchnie asfaltowe są tańsze w budowie i utrzymaniu. Jak Twierdzi Pan Dyrektor grudziądzkiego ZDM-u, jedynym składnikiem podnoszącym koszt asfaltu, jest polimer barwiący go na czerwono. Doświadczenie mówi, że firmy oferujące ten komponent potrafią podbijać cenę kilkukrotnie. Nikt ponadto nie powiedział, że asfalt musi być czerwony, bo zarówno po nim, jak po czarnym jeździ się tak samo wygodnie i bezpiecznie.
- Dostęp do infrastruktury podziemnej, ponieważ pod jezdniami też jest, a buduje się je z kilku warstw asfaltu o bardzo dużej grubości. Technologie naprawy asfaltu są tak samo rozwinięte, jak kostki. Nie jest mi również znany przypadek z Grudziądza poprawnego ułożenia wcześniej rozebranej kostki. Ponadto głównym celem budowania dróg rowerowych nie jest tworzenie zadaszenia dla kabli i rur, lecz zorganizowanie ruchu rowerowego;
- Rozbieralność, ponieważ ścieżek nie buduje się na chwilę. Rozbieralność nawierzchni, zwłaszcza w lesie, to gratka dla złodziei. Znane są przypadki kradzieży kostki, natomiast jeszcze nikt nie ukradł asfaltu;
- Estetyka i ochrona konserwatorska, ponieważ kostka betonowa nie jest ani materiałem historycznym ani szczególnie reprezentacyjnym, a uchodzi raczej za symbol tandety i złego gustu;
- Bezpieczeństwo, ponieważ kostka ma sporo niższą przyczepność od asfaltu, co zwiększa drogę hamowania i ryzyko poślizgu. Dodatkowa nieznajomość
a wręcz ignorancja projektantów i wykonawców wobec specyfiki poruszania się rowerzysty, jego potrzeb i polskiego prawa sprawia, że powstające obecnie w Grudziądzu ścieżki stają się dla rowerzystów galerią niezliczonych pułapek
i utrudnień w ruchu; - Komfort jazdy, ponieważ jazda po betonie wymaga od rowerzysty do 50% więcej energii do przejechania tego samego odcinka, co po asfalcie. Dodatkowo wibracje przenoszone przez rower są szkodliwe dla zdrowia rowerzysty. Każda kostka bowiem do prawidłowego położenia wymaga odstępu pomiędzy poszczególnymi elementami;
- Trwałość, ponieważ kostka kładziona na suchej podsypce cementowo-piaskowej zapada się i rozsuwa, powodując powstawanie jeszcze większych nierówności i wzdłużnych szczelin;
- Dobro rowerzysty, ponieważ rowerzyści od lat protestują przeciwko jej używaniu na ścieżkach.
Ważne!
Należy też pamiętać, że rozwijanie wyłącznie komunikacji samochodowej doprowadzi do zakorkowania miasta. Paradoks polega na tym, że im więcej dobrych jezdni, tym więcej ludzie używają samochodów. Każde miasto zmierza również do zwiększenia dobrobytu swoich mieszkańców, a jeśli się to udaje, oni kupują więcej samochodów i więcej nimi jeżdżą. Jeśli uda się jeszcze zwiększyć atrakcyjność miasta, to pojawi się więcej samochodów z zewnątrz. Gdy inny transport okaże się niekonkurencyjny, to miasto utonie w korkach. Dlatego właśnie trzeba zawczasu budować wygodny i bezpieczny system komunikacji rowerowej.
Jak temu zaradzić:
Ponadto należy pamiętać, że budowanie dobrej infrastruktury rowerowej, to przede wszystkim wygodne, czytelne i bezpieczne połączenie ścieżek z istniejącym systemem jezdni, a nie jak obecnie budowanie ścieżek gdzie popadnie, często zupełnie bez potrzeby.
Niniejszym zobowiązuję się do przygotowania takiego dokumentu.
Załącznik: "Opinia w sprawie typowych nawierzchni dróg dla rowerów" wydana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.
z poważaniem
Tomasz Kędzior
..................................
Idzie wiosna - kwiatki rosną /o:
- Szczegóły
- Utworzono: czwartek, 29, marzec 2012 09:43
- Poprawiono: czwartek, 28, marzec 2013 18:43
- Opublikowano: czwartek, 29, marzec 2012 09:31
- matołek
- Odsłony: 1944
Czy widzieliście już najnowszy kwiatek, który wyrósł w środku nowo budowanej ścieżki rowerowej przy ulicy Hallera, tuż obok siedziby Zarządu Dróg Miejskich w Grudziądzu? Ciekawe co na to Pan Dyrektor /o:
Dodaj komentarz na Forum ( już dodano 0 ).
Odpowiedź na Pismo nr ZDM/01/18/03/2012
- Szczegóły
- Utworzono: wtorek, 27, marzec 2012 08:37
- Poprawiono: wtorek, 30, kwiecień 2013 22:28
- Opublikowano: wtorek, 27, marzec 2012 08:33
- matołek
- Odsłony: 1807
Światełko w tunelu (o:
Dziękując Panu Dyrektorowi za pozytywną odpowiedź, czekam na następną, w sprawie WTR.
Poniżej publikuję odpowiedź na: List otwarty do Dyrekcji Zarządu Dróg Miejskich w Grudziądzu z dnia 18 marca 2012r.
Dzień dobry.
Powołując się na naszą rozmowę z dnia 06 października 2012 r. pragnę Pana zapewnić, że ustalenia podjęte na naszym spotkaniu są obowiazujące. Dla rozpoczęcia społecznych konsultacji, mających na celu wyeliminowanie niedogodności dla rowerzystów, które wystepują na istniejących już ścieżkach rowerowych i wypracowania wzorców dla ich uniknięcia podczas realizacji przyszłych inwestycji w infrastrukturę rowerową, proponuję zaplanować jeden dzień w kwartale do spotkań w naszej siedzibie. Ze wzgledu na skromną bazę lokalową proszę, by delegacja reprezentująca grudziądzkich rowerzystów składała się maksymalnie z trzech osób.Nasi pracownicy z Działu Inwestycji i Inżynierii Ruchu będą do Państwa dyspozycji w określonym przez Was dniu i czasie, w godzinach pracy Zarządu Dróg Miejskich. Informuje jednocześnie, że wydałem polecenie dokonania kompleksowej kontroli oznakowania drogowego ścieżek rowerowych. Zaplanowaliśmy również odnowienie oznakowania poziomego na wszystkich traktach rowerowych, gdzie zakończył się juz okres gwarancyjny. Dla ułatwienia parkowania rowerów w najbardziej uczęszczanych przez rowerzystów miejscach, Zarząd Dróg Miejskich przeznaczył z tegorocznego budżetu środki finansowe na zakup dziesięciu dwustanowiskowych stojaków rowerowych typu DUO. Stojaki te umożliwiają zablokowanie przy nich zarówno koła jak i ramy pojazdu. Takie rozwiązanie uniemożliwi kradzież pojazdu z pozostawieniem na miejscu zdarzenia zablokowanego w stojaku przedniego koła, jak równiez znacznie utrudni potencjalną dewastację zaparkowanych przy nich jednośladów. Aktualne jest również moje zapewnienie o umieszczeniu na oficjalnej stronie internetowej Zarządu Dróg Miejskich linku do Grudziądzkiej Strony Rowerowej.Przedmiotowy link zostanie zamieszczony na naszej stronie w nieprzekraczalnym terminie do dnia 30 kwietnia 2012 r. Oczekuję na propozycje terminów cyklicznych spotkań, wyrażając jednocześnie zgodę na publikację powyższych treści na łamach Grudziądzkiej Strony Rowerowej.
Z poważaniem
Jarosław Murgała
Dodaj komentarz na Forum ( już dodano 0 ).
WTR betonową tandetą?
- Szczegóły
- Utworzono: sobota, 24, marzec 2012 08:12
- Poprawiono: środa, 01, maj 2013 05:52
- Opublikowano: sobota, 24, marzec 2012 08:00
- matołek
- Odsłony: 1774
Czy Grudziądz ośmieszy się
Wiślaną Trasą Rowerową z kostki betonowej?
...A może widział ktoś w Grudziądzu urzędnika, odpowiedzialnego za tworzenie ścieżek, który na codzień jeździ rowerem i korzysta ze swoich tworów? Jeśli tak, dajcie cynk, chętnie poznam jego opinię...
Tomasz Kędzior
ul. **************
86-300 Grudziądz
Dyrekcja Zarząd Dróg Miejskich w Grudziądzu
ul. gen. J. Hallera
86-300 Grudziądz
Ponadto proszę o potwierdzenie, czy dana przez Pana Dyrektora Jarosława Murgałę obietnica o zaprzestaniu używania do budowy ścieżek rowerowych kostki betonowej na rzecz pożądanego przez rowerzystów asfaltu zostanie wprowadzona w życie i czy obejmie ona planowaną budowę Wiślanej Trasy Rowerowej. Żywię wielką nadzieję, że Grudziądz nie ośmieszy się przed ogólnopolskim i europejskim środowiskiem rowerowym, budując ścieżkę o znaczeniu europejskim ze znienawidzonego przez rowerzystów i odradzanego przez specjalistów tworzywa.
Niniejsze pismo jest listem otwartym, opublikowanym dla zainteresowanych tematem rowerzystów. Zwracam się z prośbą o zgodę na opublikowanie otrzymanej odpowiedzi w niezmienionej formie, za wyjątkiem mojego adresu zamieszkania, który zostanie zastąpiony gwiazdkami.
Załącznik: "Opinia w sprawie typowych nawierzchni dróg dla rowerów" wydana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.
Tomasz Kędzior
...........................
Dodaj komentarz na Forum ( już dodano 7 ).
Więcej artykułów…
- Czy ścieżki rowerowe są obowiązkowe?
- Jezioro Głęboczek (Kacze)
- List otwarty do Dyrekcji ZDM-u
- Pompownia melioracyjna w Kończycach
- Przewodnik rowerowy IT
- Pobudka :o))
- Pretekst 14 - Śnieżyczkowe dywany
- Wyprawa rowerowa 2011. Słowacja, Węgry, Czechy, Austria. Relacja z podróży
- Jak zmarnować 100 tysięcy czyli Rondo Herberta i brakujący odcinek ścieżki
- Kolejna ścieżka antyrowerowa już w Grudziądzu
- Czy to jakiś żart???
- Pretekst 13 - przejażdżka grądem zboczowym
- Polityka rowerowa, czy antyrowerowa? - cz. 2
- Jest nadzieja na konsultacje społeczne
- Jak zmarnować popołudnie
- Kolejne łamanie prawa
- Czterech muszkieterów - na podbój Morza
- Wspólna definicja stojaków rowerowych :-))
- Rowerowa, czy antyrowerowa? - cz. 1
- Pod mostem, znowu legalnie :-)
- Porzućcie telewizory :-)
- Pretekst 12 - Grudziądz w nadwiślańskich krajobrazach
- Strona na Facebooku
- Fotki z rajdu miejskiego "szlakiem trzech kultur"
- Kolejna kpina z rowerzystów